ביוש סושי: כריך האוניגירי היפני מגיע לתל אביב

אחרי הסושי והראמן, שהתאזרחו כאן בכבוד, קבלו את הטרנד היפני הבא: אוניגירי. כריך אורז משולש. שרון בן דוד טעמה ונשבתה בקסמו

אוניגירי
אוניגירי
10 בספטמבר 2015

אחרי שהסושי כבר קיבל אזרחות כבוד אצלנו וטרנד הראמן נמצא בשיאו, פנו מקום לדבר החם הבא: אוניגירי. הכריך המשולש, המתפקד כארוחה קלה, מעין חטיף, מורכב מאורז דביק (המבושל בחומץ וסוכר) ומתוספות ועטוף באצה. ביפן הוא נמכר בחנויות מיוחדות ובמסעדות, ובארצות אחרות במזרח ובארצות הברית אפשר למצוא אותו בחנויות נוחות ועל מדפי מעדניות אסייתיות. הטריק באוניגירי הוא עטיפת צלופן כפולה שמפרידה את האצה מהאורז. ברגע הנכון מושכים בלשונית ייעודית, חוצים את העטיפה ומחברים בין האורז לאצה, ששומרת כך על מרקם פריך.

היזם הקולינרי רן אלבז מאמין שישראל מוכנה לאוניגירי ומכין אותו בשישה מילויים: סלמון מומלח, טופו, טונה מיונז, שיטאקה, טמאגו וקארי עוף יפני.

אוניגירי
אוניגירי

"לסדרה הראשונה בחרתי טעמים קלאסיים", הוא אומר, "אני משתדל להימנע ממילויים מובנים מאליהם כמו אבוקדו, ומחפש את הדברים היותר מעניינים כמו קארי עוף. אנשים לא מודעים לכך שהוא מאכל לאומי ביפן". במבט ראשון האוניגירי נראה תמים, אבל הוא משביע מאוד ולכן מתאים להרגעת הרעב במשרד, או כחלק מקופסת בנטו לארוחת עשר שתגרום לילדים בכיתה לקנא. המחיר נוח – 10 ש"ח ליחידה – ואלבז פתוח להצעות ומבטיח להוסיף עוד טעמים בעתיד.

להשיג בימי שלישי בפסטיבל הקולינרי היפני של בועז צאירי בבר גיורא ליד דיזנגוף סנטר, או במשלוח עד הבית.

אוניגירי, 5542288־054