בנגקוק של ההומואים והלסביות

בנות, בנים וכל מה שביניהם - צאו לשחק באווירה המתירנית והצבעונית של בנגקוק

(צילום: טיים אאוט)
(צילום: טיים אאוט)
7 בנובמבר 2013

תאילנד נחשבת – ובצדק – לאחת החברות היותר ידידותיות להומואים וללסביות בעולם, אבל מטבע הלשון "גן עדן לגייז" הוא מוגזם בהתחשב באורח חייהם של מרבית ההומואים והלסביות התאילנדים. מצעדים צבעוניים, לבוש חושפני והפגנות של ארגונים הומו-לסביים קיימים ונראים כל העת, והחברה התאילנדית נותרת סובלנית למרות המסורת. אלימות נגד גייז היא עניין שכמעט שאינו קיים כאן, והתנהגות שאינה הולמת נגד חברים במגזר זה פוגעת בדרך כלל הרבה יותר בפוגע. המצעד השנתי של הקהילה מתקיים בנובמבר, וגברים סטרייטים רבים אינם חוששים להשתתף בו כאות הזדהות.

מוקד הפעילות ההומואית בבנגקוק (אף על פי שהיא מורגשת כמעט בכל מקום) הוא ב-Thanon Silom, שם Soi 2 הוא אזור המוקדש לחלוטין לגייז ו-Soi 4 הוא אזור מעורב. גם החלק המזרחי של Thanon Kamphaengphet נחשב למוקד בילויים מרכזי. רחוב Ramkhamheang המרוחק מאכלס ברים, סאונות ומוקדי בילוי סטודנטיאליים, וכן קברטים ומועדונים. מכוני ליווי ומועדוני חשפנות נמצאים באזור רחוב Surawong ב-Bangrak.

בעיר שבה קהילת ההומואים כל כך בולטת, וליידי בויס הן מראה שגרתי, יצאה הקהילה הלסבית מהארון רק ב-2006, כשהצטרפה למצעד הגאווה של בנגקוק והריעה ללהקת הנשים Mister Sister. באותה שנה, פתחה הקהילה הלסבית לא בר אחד לנשים כי אם שניים, Shela ו-Zeta.

(צילום: טיים אאוט)
(צילום: טיים אאוט)

ברים ומועדונים

Zeta

המקום מכניס אך ורק נשים. על הקירות פורטרטים של דמויות נשיות, ומלצריות חביבות משרתות את צמדי הבוצ'יות והפאמיות (toms & dees) הרוקדות בסמוך לשולחנות וויסקי לצלילי מוזיקה תאילנדית ומערבית. במקום מופיעות להקות נשים ודי.ג'ייז נשים בלבד.

כתובת: 29/67-79 Royal City Avenue, North East

Balcony

מקום מפגש פופולארי המציע מרפסות לצפייה בשוק הבשר המתנהל למטה. זול ושמח, הצוות ידידותי ונעים, ובשירותים תמצאו לוחות וגירים לכתוב גסויות.

כתובת: 86-88 Silom Soi 4

DJ Station

המקום השולט במוקד חיי הלילה הוורודים של Soi 2 זה כעשור, ומציע שלוש קומות עמוסות בהורמונים של החוגגים. המקום מארח מסיבות תחפושות מטורפות למדי בחגים מסוימים.

כתובת: Silom Soi 2, Thanon Silom

JJ Park & Club Café

בר המספק גם הופעות של זמרים (אמיתיים וכאלה שמניעים את שפתותיהם בכאילו), המושך קהל נאמן וקבוע. בקומה העליונה מתחבר הבר במסדרון דמוי הרמון מלא חללים פרטיים למועדון ה-Club Café הסמוך המציע אווירת צ'יל-אאוט מעוצבת בסגנון מרוקאי.

כתובת: 8/3 Silom Soi 2

Telephone Pub

הגיי-בר המערבי הראשון בבנגקוק שנפתח ב-1987 ומציע אווירה כיפית ושמחה. מלא בצעירים יפים ותיירים, ומציע טלפונים שבעזרתם אפשר לחייג ליושבים בשולחנות האחרים בבר.

כתובת: 114/11-13 Silom Soi 4