ברוכים הבאים לארון הגדול: הומואים ולסביות בטוקיו

אחרי שהשמש שוקעת ואורות הניאון נדלקים, כשההומואים והלסביות ביפן נמצאים הרחק ממבטי התוכחה, החיים נראים כמו קברט

Arty Farty (צילום: טיים אאוט)
Arty Farty (צילום: טיים אאוט)

המראה יכול להטעות, בעיקר בכל הקשור להומוסקסואליות ביפן. למרות מספרם הרב של מפורסמים שמצהירים על הנטיות המיניות שלהם, או לפחות נראים כאילו הם מצהירים, העולם עדיין ממתין שתרבות גייז אמיתית תצמח לה מהרחובות התוססים של טוקיו. אך הלחץ הגבוה לשמור על אחידות חברתית ממשיך לדחוק את רוב ההומאים והלסביות עמוק לתוך הארון.

בטוקיו אין שכונה הומואית, אם המילה "שכונה" מתייחסת גם למקום שבו אנשים גרים וחיים את חייהם. אך אל תתייאשו, בעיר יש מספיק ברים, מועדונים ואפילו בתי זונות שפונים לגייז. הרובע הגאה ביותר הוא Shinjuku-Ni-chome ובו כ-200 ברים. עד רדת החשכה, המקום כולו נראה כעיר רפאים, אבל אחרי שהשמש שוקעת ואורות הניאון נדלקים, השכונה מתעוררת לחיים. כשההומואים והלסביות ביפן נמצאים הרחק ממבטי התוכחה של האומה, המשפחה והקולגות, החיים נראים כמו קברט.

מרבית הברים להומואים יכולים בקושי להכיל 20 איש, עובדה שהופכת את הביקור במקום לעסק אינטימי ביותר. למעשה, זה כמעט כמו לבקר בסלון של הבעלים. האווירה והתפאורה משקפות את האישיות שלו, וכללי הנימוס קובעים שכל מבקר אמור לפנות אליו עם כניסתו למקום, או לפחות לפנות לאחד מחברי הצוות. זה נכון גם לגבי הברים ללסביות. זרים יתקבלו בברכה, אך חוסר היכולת שלהם לדבר יפנית יכול בהחלט להוות בעיה. אבל אם אתם יודעים כמה מילים בסיסיות כדי לענות על שאלות בדבר השם, הגיל, העיסוק והלאום שלכם, לא תהיה לכם בעיה לעבור את מבחן הכניסה. בהמשך, כל שתידרשו הוא לחייך בנימוס, ואולי אפילו לרכוש את קערת נשנושי הבית.

לסביות בטוקיו זכו למאגר מידע משלהן, בדמות מדריך האינטרנט Out Japan המכיל מידע ביפנית ובאנגלית. גם הומואים עשוים למצוא כאן מידע שימושי.

Arty Farty

Arty Farty ובמת ריקודים הנרחבת שלו מציעים ערבי די.ג'יזי בסופי שבוע ובירה בטעם מנטה בכל ימות השבוע. המקום פופולרי ביותר בקרב חברי Gay Friends Tokyo, קבוצה בינלאומית, דוברת אנגלית, המתכנסת כאן בכל יום רביעי. נשים רשאיות לעבור את מפתן הדלת בימי שישי וראשון, בתנאי שהן באות בלוויית הידיד ההומו שלהן.

כתובת: Dai 33 Kyutei Bldg 2F, 2-11-6 Shinjuku, Shinjuku-ku

אתר: www.arty-farty.net

Chestnut & Squirrel

הוא אמנם פתוח רק פעם בשבוע, אבל הוא כבר הצליח לצבור פופולריות, בין היתר בזכות האוכל המצוין. בעלת הבית Chu דוברת אנגלית, והיתה אחת המארגנות של הקבוצה היפנית במשחקים ההומו_לסביים של שנת 2002. שם המקום הוא למעשה בדיחה דו_לשונית, שכן "ערמון וסנאי" ביפנית – kuri to risu – נשמעות כמו קליטוריס.

כתובת: Ooishi Bldg 3F (Minx), 3-7 Shibuya, Shibuya-ku

אתר: http://2d-k.oops.jp/cs/cs.html

GB

זהו הבר המפורסם ביותר בטוקיו למפגשים רב-תרבותיים לחברי הקהילה. זהו בר גדול במושגים של טוקיו, אך גם פחות משוחרר ממרבית המקומות האחרים. נשים מתקבלות בברכה יום אחד בלבד בשנה – ליל כל הקדושים.

כתובת: Shinjuku Plaza Bldg B1Fm 2-12-3 Shinjuku, Shinjuku-ku

אתר: www.techtrans-japan.com/GB/index.htm

Hijouguchi

Hijouguchi משמעו "יציאת חירום", אבל על השלט שבבר כתוב רק Exit באנגלית. השלטים, הן ביפנית והן באנגלית, מעוצבים בסגנון תעשייתי, וקל מאוד לפספס אותם. מרחב הברמנים בכניסה הראשית מסוגל בקושי לספק מרחב נשימה לשני לקוחות בעת ובעונה אחת. צאו אפוא דרך הדלת האחורית, נטולת השילוט, לאזור הברים השני. כאן תמצאו בר נוסף ועמדת די.ג'יי שמשארים מספיק מקום למרחב ריקודים באמצע. למקום אין הרבה אופי משלו, אבל הוא מארגן הרבה אירועים אקלקטיים, לרבות ערב דיסקו "Goldfinger" לנשים בלבד.

כתובת: 1F, 2-12-16 Shinjuku, Shinjuku-ku

אתר: www.hijouguchi.com

Kinswomyn

Kinswomyn, אחיו של Kinsmen הסמוך, הוא הבר הפופולרי בטוקיו לנשים בלבד. מדי פעם קופצות לפה בוצ'יות מהדור הישן, אבל מעבר לכך, הקהל נעים ומשוחרר.

כתובת: Daiichi Tenka Bldg 3F, 2-15-10 Shinjuku, Shinjuku-ku

Papi Chulos

זוהי תוספת טרייה יחסית ב_Ni-chome – בר ידידותי ומסביר פנים לכל מין ולאום. בעל המקום החביב והצעיר דובר אנגלית ואוהב לרקוח קוקטיילים ייחודיים. אחת ההצלחות הבולטות היא משקה Haychini בטעם קרנברי ולימון, המכונה על שם אחד הלקוחות הקבועים. המרפסת הקטנה והלופט עם הספות מכוסות הפרווה הופכים את המקום לבר נוח להפליא, והמיצגים האמנותיים מעניקים לו טאץ' מעט ביזארי.

כתובת: M&T Bldg 8F, 2-12-15 Shinjuku, Shinjuku-ku