ברוכים הבאים ללוס אנג'לס

לוס אנג'לס היא מטרופולין ענק הפרוש על שטח נרחב. מדריך קצר להתמצאות בעיר

ברוכים הבאים ללוס אנג'לס (צילום: shutterstock)
ברוכים הבאים ללוס אנג'לס (צילום: shutterstock)
29 באוקטובר 2013

לוס אנג'לס רבתי היא גוש אמורפי ורחב ידיים הנחצה על ידי כבישים מהירים ותחום באוקיינוס ובהרים. במערב משתרעת רצועת חוף בת 250 קילומטר, ומשם, בכיוון השעון, הרי סנטה מוניקה, סאן גבריאל, סן ברנרדינו, סאן ג'סינאו וסנטה אנה. ברחבי שטח זה פזורות עיירות ושכונות שונות ומשונות.

התשובה לשאלה מה בדיוק כולל המושג "לוס אנג'לס" נתונה לפרשנות. בעת נסיעה, שלטי ההכוונה ללוס אנג'לס עלולים לבלבל אותך, מפני שהעיר לוס אנג'לס היא אחד הישובים בתוך מחוז לוס אנג'לס ;ומחוז לוס אנג'לס הוא חלק מהאזור המטרופוליטני לוס אנג'לס העצום, המשתרע על פני 90 קמ"ר וכולל כ-15 מיליון תושבים.

מחוז לוס אנג'לס כולל 88 ערים בהן סנטה מוניקה, בוורלי הילס, קולבר סיטי, פסדינה ולוס אנג'לס עצמה. כדי להוסיף לבלבול, יש יישובים שאינם כוללים בתחום השיפוט של מחוז לוס אנג'לס, אך כן כוללים בתחום העיר לוס אנג'לס. בעוד וסט הוליווד היא עיר עצמאית, הוליווד היא אחת השכונות הרבות בעיר לוס אנג'לס. העניין מסתבך עוד יותר בגלל שמות המקומות: אזור מסוים ב"וסטסייד" נקרא "וסט אל-איי".

סנטה מוניקה והחוף

לאורך החוף נמצאות Malibu האמידה, Pacific Palisades הנחשקת, Santa Monica הידידותית, Venice האמנותית וMarina del Rey- המסודרת. לכל אחת מהן יש מאפיינים ייחודים משלה. האזור אינו במיטבו בסוף האביב ובסוף הקיץ, אז השמים מתכסים בעננים הידועים כ"קדרות הקיץ".

סנטה מוניקה (צילום: shutterstock)
סנטה מוניקה (צילום: shutterstock)

Brentwood, Beverly Hills

כשנעים פנימה אל היבשה מתגלה בפנינו לוס אנג'לס הקסומה מהאגדות, אך כדי להגיע אליה צריך לעבור את Culver city החיננית, את West LA הקודרת ואת Century City המלאה משרדים.Brentwood  האמידה נושקת ממערב לשכונת האוניברסיטה Westwood, ומצפון Bel Air – הטובעת בכסף. ממזרח נמצאתBeverly Hills, המצדיקה את המוניטין היוקרתי שיצא לה.

רודיאו דרייב בבוורלי הילס (צילום: shutterstock)
רודיאו דרייב בבוורלי הילס (צילום: shutterstock)

Los Feliz – Echo Park

מצפון מזרח ל- Hollywood – Los Feliz הוא בית לחנויות ולמסעדות מגניבות, והוא הכניסה הראשית לפארק Griffith רחב הידיים. עוד מזרחה Silver Lake היא שוחרת אמנות, בעוד שכנתהEcho park  עדיין מוזנחת אך משתפרת במהירות. מצפון, מעבר לנהר לוס אנג'לס, בין Down Town ל-Pasadena, משתערים רבעים מעניינים (אם כי לא בהכרח מוכרים) כמו  Mt Washington ו-Highland Park.

West Hollywood, Hollywood, Midtown

West Holywood מופרדת מ- Beverly Hills על ידי הכביש Doheny Drive. בחלקה היא נראית יהירה כשכנותיה, אך אין להשוות בין חיי הלילה של  Beverly HillsS לאלו של WeHo's Sunset Strip. ממזרח נמצאת Westwood הקמה לתחייה. מדרום – החנויות והמסעדות של Fairfax District, המוזיאונים של Miracle Mile וכן Hancock Park האצילית, Koreatown  הביישנית ו-Westlake  המתעוררת זה עתה.

הוליווד (צילום: shutterstock)
הוליווד (צילום: shutterstock)

Downtown

Downtown, המשתרע מדרום לאגפה המזרחי של Sunset Boulevard, הוא למעשה לוס אנג'לס המקורית,  וכיום הוא בית לרוב המוסדות הפוליטיים והפיננסיים של לוס אנג'לס. עושר (ב-Financial District) צמוד כאן לעוני מחפיר (Skid Row); וגורדי שחקים חדישים נושקים לתיאטראות נושנים. כאן נמצאות גם Little Tokyo, הלטינית ו-Chinatown הקטנה.

The Valleys

San Fernando Valley מצפון- מערב ללוס אנג'לס, וSan Gabriel Valley- מצפון-מזרח לה – מזוהים בדרך כלל עם חום, ערפיח ושאר איימי הפרברים. אך זוהי דעה קדומה שנכונה אולי לגבי  San Frenando. כמה משכנותיה של San Gabriel Valley, בעיקרPasdena  ו-Claremont, הן דווקא נחמדות למדי.

Heading South

כשתושבי לוס אנג'לס מדברים על "South Bay", הם מתכוונים בדרך כלל לערים הסמוכות לחוף מדרום ללוס אנג'לס – El Segundo, Manhattan Beach, Redondo Beach,   Hermosa Beach. מעבר לגשר Vincent Thomas  מ-San Pedro נמצאת Long Beach.למחוז Orange בכיוון צפון מזרח מגיעים 40 מיליון תיירים בשנה, רבי מהם לשם ביקור ב-Disneyland.