ברצלונה עם הילדים

גן חיות, פארק שעשועים וכדורגל - כל מה שצריך כדי לשמח את התיירים הקטנים

21 באוקטובר 2013

באופן כללי תושבי ברצלונה מצטיינים ביחס שליו ומאופק ביחס לילדים. ילדים בכל הגילים מתרוצצים חופשי בכל הכיכרות והאזורים הציבוריים בעיר, ורק במקרה שהאזור הופך לזירת קרבות בדמות עשרות זיקוקים וחזיזים שמתפוצצים בכל עבר או משחקי כדורגל המסכנים את מנות הטאפאס של היושבים בשולחנות בתי הפקה בחוץ, מישהו יגיד אולי משהו. לכן אתם יכולים להיות בטוחים שהקטנטנים שלכם יתקבלו בברכה בכל מקום שאליו תלכו. קטלוניה, למעשה, מתאפיינת באחד מאחוזי הילודה הנמוכים ביותר באיחוד האירופי, אבל זה כלל לא מורגש ברחובותיה של העיר. כנראה שמי שבכל זאת נולד כאן, מסתובב חופשי כל הזמן.

ברצלונה עצמה מספקת תפאורה נהדרת לילדים – מבנים הייחודיים לה שכמו לקוחים מספרי אגדות, סמטאותיה הציוריות וכיכרותיה המרשימות. שיט בסירה בנמל או נסיעה באוטובוס התיירים הפתוח או ברכבל למונז'ואיק הם בילוי חביב גם ככה. הרמבלה מספקת גם היא מוקד בילוי לילדים, ויש בה דוכני חיות מחמד רבים, מופעי רחוב, קריקטוריסטים ושלל ההתרחשויות. ברבים מבתי הכלבו בעיר תמצאו עמדות מיוחדות להחלפת חיתולים, וכן חדרים המשמשים להנקה. התחבורה הציבורית היא חינם לילדים מתחת לגיל ארבע. חופי העיר מושלמים לילדים, ויש בהם שירותי הצלה נרחבים, אזורי משחק, קיוסקים ומקלחות חיצוניות. אבל נוסף לכל אלה העיר מספקת מגוון עצום של אטרקציות המיועדות בעיקר לילדים ולמשפחות.

L'Aquarium

אקווריום ענקי מרשים המכיל יותר מ־10,000 מיני דגים. גולת הכותרת היא ללא ספק הבריכה המרכזית: מנהרה באורך 80 מטר ובעלת דפנות זכוכית, שעוברת דרך הבריכה. וכך בצעידה נינוחה, תוכלו לצפות בכרישים ובשאר בעלי החיים הימיים בסביבתם הטבעית. חלק ה- Explora! של האקווריום, מכיל מתקנים רבים לילדים – מגיל 3 עד 12, ויש גם את אזור Planet Aqua, המאפשר לילדים ליהנות מהפעלות העוסקות באוקיינוסים של העולם.

כתובת: Moll d'Espanya del Port Vell

אתר: www.aquariumbcn.com

Tibidado Funfair

חלק מהמתקנים בפארק הזה נמצאים כאן מאז 1901 וזה אומנם לא פארק חדיש טכנולוגית, אך יש כאן מכוניות מתנגשות, גלגל ענק, רכבת שדים ועוד כל הדברים אותם ילדים אוהבים. כן יש כאן את רכבת ההרים Aero Magic השועטת ברחבי ההר כשהיא תלויה על פסיה מלמטה. במקום יש גם אוסף מקסים של מתקני שעשועים עתיקים (לתצוגה בלבד) ומופעי תיאטרון בובות בכל שעה עגולה.

כתובת: Placa del Tibidado, Tibidado

אתר: www.tibidabo.es

FC Barcelona – Nou Camp

אין צורך להכביר במילים. קבוצת בארסה היא אחת הקבוצות האהובות בעולם, ואם תצליחו להשיג כרטיסים למשחק (גם משחק קטן וידידותי), מצפה לילדיכם חוויה שאין כמותה.

כשהקבוצה הזאת משחקת כמו שהיא יודעת כל 100 אלף הצופים באצטדיון המרשים של בארסה מרעישים עולמות.

טיפ קטן: בתוך האצטדיון שוכן גם מוזיאון הכדורגל של בארסה, המשתרע על פני שתי קומות ומציג את נקודות השיא והזוהר בדברי ימי המועדון ואת שלל המדליות והפרסים.

כתובת: Nou Camp, Avda Aristides Maillol

אתר: www.fcbarcelona.com