דיני תל אביבים חדשים

פז"מ, חובות והתנהגות

5 בדצמבר 2013

 1. טייטל

תל אביבי רשאי לכנות עצמו ככזה רק לאחר שלוש שנים לפחות של מגורים בעיר. לאחר מכן תרגישו חופשי להתנשא על אלו שהגיעו אחריכם ולהרגיש ממש טוב עם עצמכם.

 2. תפיסת תחת

במהלך שלוש שנות ה"גיור" אסור לאנשים הסובבים את המתגייר להזכיר בפניו מאין בא באופן מזלזל ("מה אתה מבין בכלל, תחזור לקניון הזהב וכו"').

הסתייגות: אם אותו אדם יורד על תל אביב, אנשיה ומנהגיהם. במקרה זה אפשר ואף רצוי להכניס לו ביחס של 1:1.

 3. קיטורים

חל איסור להתלונן על העיר במהלך השנה הראשונה למגורים בה. אתם אלה שחלמתם לברוח מהפריפריה, תתמודדו עם בעלי הבית המרושעים ועם המחירים ב-AM:PM.

4. חובות

א. החלפת כתובת

לא הכל זיונים ומסיבות בעיר, לתל אביבים אמיתיים יש גם לא מעט חובות. הראשית שבהן היא להחליף את כתובת המגורים לתל אביב לקראת בחירות מוניציפליות כדי להצביע.

ב. ענישה

אם לא הצבעת בשל כתובת מגורים שלא שונתה, זכות התלונה בנושאים מוניציפליים תישלל אוטומטית. תגידו תודה שלא שוללים מכם את הזכות לגור בעיר.

5. פרופורציות

רק הגעתם לעיר? אל תתחזרו על מוסדות תל אביביים. בשנתכם הראשונה למגורים בעיר אתם רשאים להגיע למקומות הבאים פעמיים בשבוע לכל היותר: שסק, נחמה וחצי, שלג, התחתית. חריגה מהכלל תתאפשר רק אם הוזמנתם לאחד מאותם מקומות על ידי תל אביבי (יליד או ותיק).

6. הרחקה מרצון

על תל אביבי אמיתי חל איסור לצאת ביום העצמאות ובלילה הלבן, להגיע למסיבות רחוב מכל סוג ובכל מועד, להגיע לקינג ג'ורג' (שלא למטרות מעבר לרחובות צדדיים) ביום שישי, לבלות במתחם התחנה וללבוש בציבור חולצות סוף מסלול.

הסתייגות: אלא אם העבודה מחייבת.

7. מודעות עצמית

החוק הראשון של הבועה הוא שלא מדברים על הבועה. מהרגע שעברתם לעיר אסור לכם בשום פנים להתייחס לתל אביב כ"בועה" ולאנשים החיים בה כ"חבורה של יושבי בתי קפה מנותקים ומפונקים". אל תירקו לבאר שבה אתם חיים.

8. שירות צבאי

שאלות על שירות צבאי אסורות בתכלית האיסור אלא אם אתם רני רהב. מותר לשוחח על הנושא רק אם עלה באופן אורגני וכל הצדדים מרגישים בנוח איתו.

הסתייגות: אם נקלעתם לשיחה עם גלעד שליט – הכדור בידיים שלו.