ההוביט: בפרק הקודם

שכחתם מה קרה ב"ההוביט: מסע בלתי צפוי"? חבל לשרוף שלוש שעות, פשוט תקראו עשרה סעיפים

10 בדצמבר 2013

1. בילבו באגינס – הוביט סטלן ועצלן ככל ההוביטים והדוד של – נגרר בדרבון גנדלף להרפתקה בתפקיד הפורץ זריז הרגליים ורב התושייה של 13 גמדים רוטנים ורעבים.

2. הגמדים בסך הכל מעוניינים לחזור לממלכתם ארבור, השוכנת בלבו של מה שמכונה ההר הבודד. אחרי שמלכם, שאהב כל מה שנוצץ, הגזים במעט – הדרקון הזועם סמאוג התנחל בממלכתם הישנה. הכיבוש משחית.

3. אבל היי, אם רק הבעיה היחידה שלהם הייתה דרקון אולי הם היו יכולים לסיים את העניין בסרט אחד. במירוץ לזהב משתתפים גם אורקים, מכשפים וגובלינים.

4. מפגש קצר עם רדגסט החום, ספק מכשף ספק קוקו מוחלט, מגלה לחבורה שכוח אפל משפיע על היער ויאדה יאדה יאדה. הם בצרות.

5. רדגסט החום עוד מגלה לחבורה שהוא חושב שמקור האופל נמצא במבצר הנטוש "דול גולדור" ומחזיק בשם ובתואר הדרמטי "המעלה באוב". יש להניח שאנחנו עוד נשוב אליו.

6. ובדומה לסרטי "שר הטבעות" – גם בהוביט הפוליטיקה והתככים הם מנוע (או מעצור) עלילתי מרכזי. האלפים שונאים את הגמדים, הגמדים נוטרים טינה לאלפים ואף אחד לא סובל את האורקים. נחשו מי מהם זה יאיר לפיד.

7. וגם הדמות הממוחשבת האהובה על כולם הייתה כאן! לא, לא ג'אר ג'אר בינקס. גולום היקר והקריפי מתמיד השתתף בסצנה הטובה בסרט ונלחם בקרב מוחות נגד בילבו ונראה אנושי, מפחיד ומעורר רחמים בו-זמנית.

8. אה, ולפתע יש אורק חיוור שנושא את השם המקסים אזוג המשחית שרוצה את ראשו של ת'ורין, מנהיג הגמדים, כנקמה על היד שקטע לו. מפה לשם זה נהיה גרוע יותר מהסכסוך הישראלי־פלסטיני.

9. הנקמנות מובילה לקרב אפי (נו, מה עוד?) בין הגמדים לאורקים והווארגים שלהם (סוג של זאבי ענק שעל גביהם האורקים רוכבים). אחרי שת'ורין מובס והגמדים תלויים על צמרות עצים – בילבו מוצא את האומץ שלו וגורר את יתר הגמדים להילחם עד ש…אה, מצילים אותם נשרי ענק. באמת?!

10. ורגע לפני הסיום חייבים גם קליף האנגר, אז זכינו לניצוץ מעינו של סמאוג, הדרקון הזועם, שמבטיח במבט אחד להיות צרה גדולה יותר מהאורקים.