נגררים באוטובוסים? 4 פודקאסטים שישפרו לכם את החיים

הסקר התל אביבי הגדול של טיים אאוט גילה כי 48% מהנשאלים מבלים כמעט שעה בתחבורה ציבורית בדרכם לעבודה. אספנו עבורכם ארבעה פודקאסטים מומלצים להאזנה בזמן שמישהו מזיע עליכם בקו 25

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
6 ביולי 2017

1. Slate working

נניח שאתם שונאים את העבודה שלכם. אולי זה אפילו קשור לעובדה שהדרך אליה באוטובוס ארוכה ומזיעה. בפודקאסט הזה של האתר האמריקאי סלייט מראיינים בכל תוכנית בעל מקצוע אחר שמספר על עבודתו, ולמרות שכשהחברים שלכם מדברים ללא הפסקה על העבודה שלהם זה נשמע משעמם מאוד, השיחות האלה כמעט תמיד מרתקות. איך נראה היום של עובדת סוציאלית בבולטימור? מה מעסיק מניקוריסטית? איך זה באמת להיות מתכנתת בגוגל, כותב נאומים, מדענית בנאס"א או אטליז? השילוב בין אנשים שיש להם תשוקה למה שהם עושים לבין הרצינות שבה מתייחסים המראיינים והמרואיינים לפרטים יומיומיים הופכת את סדרת הראיונות המתמשכת הזו לממכרת.

לפודקאסט Slate working

2. Richard Simmons

גורו הכושר האמריקאי ריצ'רד סימונס הוא אדם קטן ממדים, אך בעל נוכחות כובשת, צורמנית ובלתי פוסקת. לכן כשהוא נעלם מהעין הציבורית בפברואר 2014 ללא כל הסבר, חסרונו הורגש על ידי חברים, מעריצים ומתעמלים מכורים. הקולנוען דן טברסקי, שרואה בעצמו חבר של סימונס ושנהג להתעמל בשיעור הכושר האמוציונלי של הגורו בלוס אנג'לס, החליט להקליט פודקאסט בן שישה פרקים ולפתור בו את תעלומת ההיעלמות של סימונס. הפודקאסט הזה, שכונה הפודקאסט הגדול הראשון של 2017, הופך למשהו שהוא בין ביוגרפיה, טור רכילות מוגזם וסיפור בלשי עם אתיקה מפוקפקת.

לפודקאסט על ריצ'ארד סימונס

תל אביב במספרים – תוצאות הסקר
תל אביב במספרים – תוצאות הסקר

3. מה שכרוך

תוכנית הספרות היומית של מיה סלע ויובל אביבי אמנם משודרת בכל יום חול בחצות היום בתחנת הרדיו "כאן תרבות", אבל זו בדיוק השעה שבה עובדי המשרדים עסוקים בשיחות על מזון ודרכי ההגעה שלו אל שולחנם. למזלנו כל התוכניות מוקלטות ומועלות לרשת, וכך ניתן להקשיב להן בבוקר, כשברדיו החי מתווכחים על פוליטיקה. מה שיפה ב"מה שכרוך" זה שמגישיה מצליחים לשכנע בכל יום מחדש שהספרות רלוונטית תמיד. זו לא תוכנית המלצות ולא תוכנית ביקורת ספרים, אלא תוכנית אקטואליה ספרותית שאפשר ללמוד ממנה גם על מאחורי הקלעים של ענף הספרות (מהן בעצם רשימות רבי מכר, הכלכלה של שבוע הספר, יחסי מבקרי הספרות והסופרים וכו') וגם על מה שעומד היום בראש סדר היום הספרותי (או בתחתיתו, תלוי בפרק).

ל"מה שכרוך"

4. תומר ועמית – הפודקאסט

הפודקאסט המעט חובבני של תומר ועמית דומה יותר לתוכנית רדיו ישראלית לילית עם מגישים קשקשנים מאשר לפודקאסט אמריקאי ערוך ומתוחקר לעילא. ובכל זאת, לפעמים נסיעת אוטובוס ארוכה היא הזדמנות מעולה להקשיב לשיחה ארוכה ולא צפויה עם מרואיינים מוכרים פחות. ב־19 התוכניות שעלו לרשת עד כה התיישבו באולפן של תומר ועמית פעילים חברתיים, עיתונאים, פרסומאים, כותבים וקומיקאים. בכל תוכנית הם מנהלים עם המרואיין שיחת סלון שגולשת לשיחת נפש ובסופה תרגישו כאילו אתם מכירים את כל הנוכחים.

לפודקאסט של תומר ועמית