לא רק מחזות זמר: אמנות ותרבות בלונדון

3 מקומות מומלצים שיעזרו לכם לספוג את התרבות המקומית

British Museum (צילום: טיים אאוט)
British Museum (צילום: טיים אאוט)
14 באוקטובר 2013

כמות המוזיאונים שיש בעיר הזאת יכולה להוציא את התייר מדעתו. מוזיאוני מלחמה, מוזיאונים לתולדות הרפואה, הביוב, העיר עצמה, מוזיאוני תעופה וחלל, מוזיאוני טבע וכמובן – מוזיאונים לאמנות ולארכאולוגיה. לא תספיקו בשום אופן לבקר בכולם, אבל אם אתם רוצים להספיק כמה שיותר, רצוי מאוד להצטייד בכרטיס London Pass (טלפון 0870-2429988 אתר www.londonpass.com), המעניק לכם כניסה ל-50 אתרים במחיר של 27 ליש"ט למבוגר ליום, או 32 ליש"ט כולל כרטיס נסיעה יומי בתחבורה הציבורית. הכרטיס מקנה כניסה למרבית המוזיאונים החשובים (כ-20 בסך הכל). כמו כן, מקנה הכרטיס כניסה בחינם לאתרים המסומנים בראשי התיבות LP.

Tate Modern

ה"טייט מודרן" שנמצא על גדת התמזה הדרומית, הוא השלוחה החדשה יחסית של מוזיאון הטייט הוותיק (שנשאר לפעול בשכונת פימליקו בשם "TateBritain"). המקום נחנך בשנת 2000 בתחנת כוח ישנה שהוסבה למוזיאון המפליא הזה, האוצר בתוכו יצירות אמנות של השמות הגדולים ביותר מראשית שנות העשרים ואילך, לרבות מאטיס, רותקו, ג'יאקומטי ופולוק.

כתובת: Bankside, SE1

אתר:  www.tate.org.uk

טיובּ: Blackfriars

Tate Modern (צילום: טיים אאוט)
Tate Modern (צילום: טיים אאוט)

The British Museum

המוזיאון הבריטי הלאומי הוא המוזיאון הוותיק ביותר בעולם, וגדוש במוצגים שנאספו על ידי נוסעים ומגלי ארצות ויקטוריאניים. לאחרונה נוספה לו הדרת כבוד נוספת בדמותה של הרחבה הגדולה (GrandCourt) המקורה בכיפת זכוכית. בין המוצגים הבולטים נמנים האוסף מתרבות אשור והמומיות המצריות, אגרטל פורטלנד (PortlandVase) הנפלא מהתקופה הקדם נוצרית, והגופה בת אלפיים השנה שנתגלתה באזור ביצות במחוז צ'שייר.

כתובת: Great Russel Street WC1B

אתר: www.britishmuseum.org

British Museum (צילום: טיים אאוט)
British Museum (צילום: טיים אאוט)

Royal Academy of Art

בית הספר הראשון לאמנויות הוקם באנגליה בשנת 1768 והועבר ל-Burlington House האקסטרווגנטי במאה שלאחר מכן. הוא ידוע בעיקר בזכות הגלריות המשובחות הנמצאות בו, המציגות תערוכות אמנות עכשווית. התערוכות המוצגות, מקורן בנכסי ה-Royal Academy –  מקונסטבל ועד הוקני – והכניסה אליהן חופשית.

כתובת: Burlington House WIJ OBD Piccadilly

אתר: www.royalacademy.org.uk

משייקספיר ועד הביטלס, השמות הגדולים בעולם הבמה תמיד היו חלק מנופה של העיר

במה

אפשרויות הבילוי הבימתיות בלונדון הן כמעט אינסופיות. החל מהפקות קלאסיות של התיאטרון השייקספירי המלכותי, וכלה בהופעות רוק אוונגרדי בועטות וצורמניות – העיר הזאת מספקת תמורה מלאה. הרשימה המפורטת כאן קצרה ותמציתית מאוד. כדי להתעדכן בהצגות החמות, בהופעות הפופולריות, בקונצרטים האיכותיים ובשאר תענוגות הבמה שהעיר יכולה לספק – רצוי להצטייד בעותק של המגזין השבועי "Time Out לונדון" – שמציע את הרשימה העדכנית ביותר שאפשר למצוא בעיר. במגזין תמצאו ביקורות על כל מחזה ומופע המוצג בעיר.

כלל ראשון ברכישת כרטיסים להצגות בלונדון הוא – להזמין מראש. הכלל השני הוא – להימנע ממתווכים למיניהם ככל האפשר, ופשוט ללכת אל קופת התיאטרון.

Comedy Store

הקומדי סטור האגדי פועל כבר יותר מעשרים שנה ועדיין נחשב למקום שבו כל קומיקאי רוצה להופיע. בימי שלישי ישנם מופעי "Cutting Edge" ובימי רביעי מופעי אימפרוביזציה מעולים. מומלץ להזמין כרטיסים מראש.

כתובת: Oxendon st. SW1Y 4EE A Haymarket House 1

אתר: www.thecomedystore.co.uk

Comedy Store (צילום: טיים אאוט)
Comedy Store (צילום: טיים אאוט)