לא רק פיש אנד צ'יפס: לאכול בלונדון

רעבים? הנה כמה מסעדות לונדוניות שיהיה לכם טעים להכיר

14 באוקטובר 2013

תוך פחות מעשור, תפסו ארוחות הגורמה את מקום הפיש-אנד-צ'יפס. שפים ומסעדנים מכל העולם מגיעים היום ללונדון כדי ללמוד דבר או שניים על אוכל. עם קונספטים משוכפלים ותפריטים מועתקים – נראה כי הסצינה לא ידעה ימים טובים מאלה

מי שחשב שרק אצלנו התרחשה בעשור האחרון מהפכה קולינרית, כנראה לא ביקר בלונדון מזמן. ממטבח בעל סטיגמה נוראית של אוכל תפל, משעמם ושמרני, ומתפריט שהיה מזוהה בעיקר עם פיש-אנד-צ'יפס, עברה לונדון בשנים האחרונות כברת דרך משמעותית. היום כבר בהחלט אפשר לכנותה בפה מלא מעצמה קולינרית שמחזיקה בסצינת אוכל מהמשובחות בעולם.

להישג המרשים יש גם גושפנקא, מהטובות שאפשר לקבל: מגזין האוכל האמריקאי הנחשב "Gourmet" הקדיש בשנה שעברה גיליון שלם לסצינת האוכל הלונדונית. "The Best Place to Eat on the Planet", נכתב בכתבת השער שעסקה במהפכה הגסטרונומית שהתחוללה במטבחי לונדון. הכתבה הפליאה בשבחן של המסעדות, ואפילו השוותה אותן למהפכה שעוררו הביטלס בעולם המוזיקה. בתמונת השער של המגזין נראה מעבר החצייה המפורסם של Abby Road וארבעה שפים במדים לבנים חוצים אותו, בדיוק כפי שעשתה בעבר החבורה הליברפולית.

את הסצנה מובילים היום שפים גדולי שם ונאי מראה, כוכבי תוכניות בישול, שחלקם כבר הפכו לאימפריה – כמו גורדון רמזי עם הבלונד והקוצים בשיער, וג'יימי אוליבר עם הפגם בדיבור והתשוקה המידבקת לאוכל.

התפריטים מציעים אוכל מגוון, קוסמופוליטי, שאינו כפוף למסגרות מסורתיות נוקשות, ומבוסס לא מעט על דגים ופירות ים. לונדון מציעה מסעדות לכל טעם, כיס והעדפה, ומכל מקום בגלובוס. כדאי להתקשר קודם הגעתכם, גם אם מדובר במסעדה שלא מצוינת לגביה חובת הזמנה באופן מפורש. לרוב, דמי השירות אינם נכללים במחיר, ויש להשאיר טיפ בגובה 15 אחוז מהחשבון. בכל מקרה, בדקו עם המלצרים אם השירות כלול במחיר. במסעדות המופיעות ברשימה להלן, נקוב המחיר עבור מנה עיקרית. אולם, התפריטים נוהגים להתחלף והמחירים לעתים משתנים, לכן יש להתייחס למחירי המנות המופיעים כאן כממוצע. כדי לקבל את כל המידע על אוכל ושתייה בלונדון, אנו ממליצים לקנות את המדריך השנתי Time Out London Eating & Drinking Guide (מחיר 9.99 ליש”ט), המופץ בחנויות הספרים ובדוכני העיתונים.

לאחרונה מורגשת בעיר מגמה של מעבר מהתפריט המהודר והמורכב – לאוכל פשוט מחומרי גלם מקומיים. אולי זאת התפתחות טבעית אחרי שהגיעו לשיא והראו לכל העולם מה הם יודעים, ואולי זה רק טרנד שיחלוף. אבל כך או כך, אין ספק שמשהו טוב קרה לסצינת האוכל הלונדונית.

Arbutus

התפריט כאן מבוסס על בישול בריטי בשילוב טעמים מן היבשת. המסעדה הזאת מבוקשת מאוד, לכן רצוי להזמין שולחן מראש ולצפות שבשעת ארוחת הערב המקום יהיה עמוס עד אפס מקום. ארוחת הצהריים העסקית היא מציאה.

כתובת: 63-64 Frith Street, W1D 3JW

אתר: www.arbutusrestaurant.co.uk

Hawksmoor Seven Dials

זהו גן עדן לאוהבי בשר, אך המקום עם הבר היפהפה הזה (שמזכיר מעבדה כימית של בית-ספר), הוא הרבה יותר מסתם סטייקייה. המנות הראשונות מתמקדות בפירות ים מקומיים (צדפות דורסט ולובסטרים כחולים). המקום בוחר בקפידה את המרכיבים ומגיש אותם בפשטות. הבשר הוא בשר מובחר ומיושן בקפידה, מבושל בצורה הנכונה בדיוק וערב לחך. את הטעמים משלימים תוספות של מח עצם ושני סוגי צ'יפס. צוות מיומן שמח לייעץ לגבי הבשרים ורשימת היינות המגוונת. זהו מקום שתרצו להגיע אליו רעבים.

כתובת: Langley st. WC2H 9JJ 11

אתר: www.thehawksmoor.co.uk

Hawksmoor (צילום: טיים אאוט)
Hawksmoor (צילום: טיים אאוט)

Bob Bob Ricard

מקום יוצא דופן במראהו. אזור ההסעדה מעוצב בשיש ועור ומעוטר בשריון אבירים מזהב ואהילים בסגנון רטרו, והמלצרים לבושים בוורוד זוהר. התפריט כולל בעיקר מנות בריטיות קלאסיות אהובות העשויות בטוב טעם.

כתובת: 1 Upper St. James Street, W1F 9DF

אתר: www.bobbobricard.com

Modern Pantry

בית קפה יפהפה ומואר. סגנון הבישול הוא אקלקטי וכולל תבשילים וסגנונות מכל העולם.

כתובת: 47-48 St John`s Square, EC1V 4JJ

אתר: www.themodernpantry.co.uk

Modern Pantry (צילום: טיים אאוט)
Modern Pantry (צילום: טיים אאוט)

Roast

המיקום נפלא – חלל פנימי גדול ומאוורר עם נופים ל-Borough Market מתחת ורכבות שעוברות מעל. האוכל ממש מלהיב (בשר ודגים באיכות משובחת) והוא מלווה במבחר מסקרן של משקאות, רבים מהם בריטיים. ארוחת הבוקר כאן היא תענוג אמיתי.

כתובת: Floral Hall, Borough Market,Stoney St., SE1 1TL טלפון 79401300

אתר: www.roast-restaurant.com

Skylon

תצפית מיוחדת במינה על אמצעי התחבורה המשרתים את עיר הבירה. שבו ליד הבר ותוכלו לראות רכבות, מכוניות, אוטובוסים אדומים וגם סירות משייטות על התמזה. למרות החלל העצום, ההאנגר הענקי מצליח ליצור אווירה של אינטימיות. תפריט המשקאות מציע מבחר מגוון ביותר, המנות מרשימות פחות.

כתובת: Royal Festival Hall, Belvedre Road, SE1 8XX

אתר: www.danddlondon.com

The Table

קפה מקסים עם קירות בטון חשופים, שולחנות וספסלי עץ עבים, חצר חיצונית, מטבח פתוח וחלונות זכוכית גדולים. שולחן ארוך מציג כריכים ובר סלטים נפלא (המרכיבים מגיעים מ_Borough Market). רב תכליתי, לא יקר ומלא בסטייל.

כתובת: 83 Southwork St., Borough , SE1 0HX

אתר: www.thetablecafe.com

Tsuru

מקום קטן עם אוכל מצוין. בצהריים אוכלים כאן מנות עשירות, ובערבי חמישי ושישי המקום הופך לאתר בילוי אופנתי המציע טאפאס יפני איכותי, אותו אפשר לשלב עם סאקה וקוקטיילים ייחודיים.

כתובת: 4 Canvey Street, SE1 8AN

אתר: www.tsuru-sushi.co.uk

Harwood Arms

מקום מעוצב ומושקע, שמקפידים בו על שימוש במרכיבים הכי טריים, עונתיים, מקומיים וטבעיים שבנמצא. בהחלט כדאי להגיע למקום המצוין הזה.

כתובת: SW6 1QP, 27 Walham Grove

אתר: www.hachebugars.com

Harwood Arms (צילום: טיים אאוט)
Harwood Arms (צילום: טיים אאוט)

Waterside Inn

מסעדת השף של מישל רו, המעוטרת בשלושה כוכבי מישלן, נמצאת כבר כמעט 40 שנה בכפר בריי שעל גדות נהר התמזה, ויש בה גם כמה חדרי אירוח. אם לא תזמינו מקום חודש מראש – גדולים הסיכויים שלא תמצאו מקום פנוי. המסעדה מתמחה באוכל צרפתי ונותנת תשומת לב מיוחדת לחומרי הגלם, למוצרים, למרקם ולחוויה שהיא מיוחדת במינה. בגלל קרבתו של הכפר לווינדזור, רבים מאורחי המקום הם מארמון המלוכה הסמוך.

כתובת: Ferry Road, Bray, Berkshire SL6 2AT