מה אתם טוענים: הדרכים הכי חכמות להטעין את הנייד מחוץ לבית

תקועים בטיול בצפון בלי חשמל, או רחמנא ליצלן, בבאצ'ו מבלי שקע אחד פנוי לרפואה? אתם מוזמנים להתקדם ולהצטייד במטען חכם. ספוילר: תוכלו למצוא כאלה גם באיקאה

מטענים חכמים
מטענים חכמים
29 בדצמבר 2016

תעשיית הסוללות לסלולריים ובכלל, עוברת בשנים האחרונות טלטלה רציניות. התחום, שהיה רדום במשך עשרות שנים, לפתע מקבל את תשומת הלב שהיה צריך לקבל ממזמן: פיתוחים כמו הסוללה הביולוגית של סטורדוט הישראלית שאפשר להטעין בחמש דקות, סוללות גמישות, וסוללות מסוגים חדשים כמו סוללות אלומיניום-אוויר וסוללות כמו סוללות מגנזיום שאינה מתבלה כלל – כולן בפיתוח. עד שכל הנפלאות האלה יגיעו לנייד ויעזרו לנו להפסיק לשאול בתחינה "למי יש מטען?!", נוכל להסתפק בפתרונות האלה:

בבית או בעבודה

כשאנחנו בבית או במשרד יש לנו שקעי חשמל שיצילו אותנו, אבל כיום יש פטנטים שיאפשרו לכם להשתחרר מהתלות בשקע. טרנד הטעינה האלחוטית צבר הרבה מאוד תאוצה בשנים האחרונות: משטחי טעינה אלחוטית כבר מגיעים בילט-אין במכוניות יוקרה כמו מרצדס, וגם במכוניות זולות יותר כמו ה-IONIQ של יונדאי שיושק בארץ בקרוב. גם טלפוני העילית האנדרואידיים מהדור החדש תומכים לרוב בתקן הטעינה האלחוטית Qi באופן מובנה, כשכל מה שצריך לעשות הוא להניח את הנייד על המשטח והוא כבר ייטען מעצמו.

המצטרפת האחרונה והמפתיעה לשוק הטעינה האלחוטית היא איקאה, שמציעה קולקציה שלמה של רהיטים עם משטחי טעינה אלחוטיים מובנים. זה אומר שתוכלו להניח את הטלפון ישר על המשטח בשולחן, להמשיך לעבוד והוא בינתיים ינוח וישתה מיץ חשמל.

משטח טעינה של איקאה
משטח טעינה של איקאה

זה מתחיל במשטחי טעינה פשוטים אך מעוצבים מעץ בשם Nordmakre (195 ש"ח או 395 ש"ח לגירסה מאורכת המכילה שלושה משטחי טעינה), דרך נורות השולחן Riggad ו-Varve (395 ש"ח), וכלה בשידות ושולחנות המצויידים במשטחי טעינה מובנים (Selje, 320 ש"ח ו-Nordli, 570 ש"ח). באיקאה תוכלו לקנות גם משטח טעינה בלבד, Jyssen (175 ש"ח), שמותאם למגוון דגמי אייפון (לא כולל אייפון 7) ולטלפונים אחרים שלא מכילים התקן טעינה אלחוטית מובנה. איקאה גם מוכרת כיסויים (Vitahulf, 95 ש"ח), שיהפכו אותם לכאלה.

לסמסונג ול-LG יש גם משטחי טעינה אלחוטית מקוריים ומעוצבים משלהם, גם כאלה שנחים על השולחן במאוזן וגם כאלה עם מעמד שמאפשר להושיב עליהם את הטלפון במאונך (299 ש"ח למטען עומד של סמסונג, 189 ש"ח למטען עומד מתקפל של LG). חברת נילקין, המוכרת יותר מתחום הכיסויים, מציעה גם היא משטח טעינה אלחוטי משלה, שנראה כמו דיסקית עגולה, שקופה ואלגנטית ועונה לשם Magic Disk 2 (200 ש"ח).

משטח טעינה של Samsung
משטח טעינה של Samsung

באוטו

למי שמבחירה או מאילוץ מבלה את מרבית שעות היום שלו מאחורי ההגה, בנסיעה קצרה בתוך העיר או לחלופין אם יצאתם את גבולות העיר לטיול ארוך עם המכונית, מתאם טעינה לשקע המצת הוא ידידכם הטוב ביותר.
באתר של יבואנית מוצרי האלקטרוניקה Bconnect, תוכלו למצוא מטען לרכב בזרם של 3.1 אמפר המצויד בשני שקעי טעינה. באתר תמצאו גם מתאם המפוצל לארבעה שקעי USB: שניים נמצאים בתקע עצמו ונועדים לשמש את יושבי המושבים הקדמיים, ואילו השניים האחרים מתהדרים בכבל שמאפשר להם להיתלות על המושב הקדמי ובכך לשמש את אלה התקועים במושב האחורי.
69-179 ש"ח, להשיר באתר Bconnect

מטען לרכב של Bconnect
מטען לרכב של Bconnect

בחוץ

בין אם אתם מתכננים לברוח מהעיר לוויקנד, בין אם אתם יורדים לעבוד בבאצ'ו ותפסו לכם את השקע האחרון ובין אם אתם סתם יוצאים לסידורים ואין לכם כמעט סוללה – הסוללות החיצוניות, שנקראות גם לפעמים סוללות גיבוי או מטעני חירום, הן הפיתרון בשבילכם.

אז נכון שאפשר לקנות את הסוללות הפשוטות בעשרים שקל, אבל קיבולת הזרם שלהן נמוכה והאיכות שלהן ירודה. אם יצאתם לכמה שעות מהבית, זה בקושי יספיק לכם לסיבוב בקנדי קראש, אבל אם אתם בונים על סוללה ליום שלם לפחות – תזדקקו לסוללות יותר משוכללות.

סוללה נטענת של Aukey
סוללה נטענת של Aukey

ברשת אייבורי תוכלו למצוא סוללות חיצוניות של Aukey, אחד מהמותגים הסיניים הטובים והמוכרים ביותר בשוק. סוללות המותג מצוידות בקיבולת זרם של 10,000 מיליאמפר לשעה (שזה עד פי 4 מהסוללות הזולות), ואף תומכות QuickCharge 2.0 – תקן לטעינה מהירה שנתמכת על ידי אנדרואיד. בשקע הטעינה המהירה, אפשר לטעון כ-60% מהסוללה תוך חצי שעה פלוס מינוס (שזה עד פי 4 מהר יותר מהרגיל).
179 ש"ח, להשיג ברשת אייבורי ובאתר

באתר SportGear מציעים סוללה חיצונית המבוססת על לוח סולרי שאינו תלוי בחשמל. אורך הטעינה שלה אמנם ארוך יותר, אבל היא תסדר את כל מי שתקוע אי שם הרחק מהציוויליזציה (199 ש"ח). באתר L.D. Gadgets, מצאנו באותו המחיר, סוללה סולרית המצטיינת בקיבולת כפולה של 20,000 מיליאמפר לשעה. אם אתם יוצאים לטיול אופניים של סוף שבוע, בהחלט תרצו אחת כזו בתיק הגב שלכם