מה הפינה שלך?

הכתבה שלפניכם עושה מעט סדר למי שמבקש ליצור פינת לימוד לילד. מה כדאי לבדוק בשלב התכנון ובשלב הרכישה?

20 בנובמבר 2013

בעת בחירת פינת הלימוד צריך ההורה לשאול את כמה שאלות:

1. מי הילד שעבורו נרכשת פינת הלימוד (גיל, מין)?

2. לאילו שימושים היא מיועדת (עמדת מחשב, כתיבה , עבודה, אחסון)?

3. מהו המיקום בחלל החדר (פינתי/קיר ישר, איפה שקעי חשמל, היכן החלון ביחס למקום המיועד, מהו המיקום הפיזי הכללי בחדר)?

4. מהו התקציב שאנו מייעדים להשקעה בפינת הלימוד לילד?

5. האם המערכת היא לחדר זמני או לחדר קבוע? (דירה שכורה? מתכננים מעבר דירה בשנים הקרובות? מתכננים שיפוץ בבית או שינויים בחדרים?).

כיום מוצעות מערכות שלמות שמשלבות בתוכן גם פרטים נלווים כמו כוורות, רצפה ועוד חלקים שמשתנים לפי מידת התאמתם בצרכים של התלמיד ומקום בחדר.

המערכות מורכבות בדרך כלל משולחן עבודה בגובה 75-73 ס"מ לפי תקן, ומעליו תלויה כוורת מסוגים ובגדלים שונים ושילובים נוספים לפי הצורך: משטח נייד לכונן המחשב, מדף נשלף למקלדת, מגירות אחסון מובנות בתוך השולחן או ניידות על גלגלים וכן הלאה.

כמו כן יש מערכות פינתיות המנצלות את החלל של פינת החדר לפינת עבודה יעילה, ונוחה ומערכות עבודה ישרות הממוקמות בקו הקיר של החדר.

חשוב לא להעמיס על החלל ולהקפיד על מקום מאוורר. באדיבות רהיטי דורון
חשוב לא להעמיס על החלל ולהקפיד על מקום מאוורר. באדיבות רהיטי דורון

ועכשיו, כשידוע לנו מה המטרה, מה השימושים ומה המידות, אנו יכולים להתחיל לסנן את ההיצע הקיים.

לפינת הלימוד כאמור כמה חלקים: שולחן עבודה בגובה של 76-72 ס"מ, מקום אחסון – מגירות ניידות או נייחות, שידות וכוורת שיכולה להיות תלויה או מחוברת לשולחן או לרצפה ליד השולחן, בעיצובים וגדלים שונים.

היות ואנו יודעים מה הצרכים ומה נותנת הפינה הנבחנת בחנות, אפשר לשלב חלקים נוספים בהתאם לצורך, כמו משטח נייד לכונן המחשב, מדף נשלף למקלדת, הוספת מקומות אחסון. את סך חלקי פינת הלימוד קובעים על פי הצרכים של הלקוח, לפי עיצוב המערכת ולפי אופן מיקומה בחדר. בבחינת החלל המיועד יש להתחשב בניצולו המקסימלי של החלל לטובת המשתמש, ובצורה היעילה והנוחה ביותר לשימוש.

חשוב לא להעמיס יותר מדי על החלל ולהקפיד על מקום מאוּורר תוך ניצול התאורה הטבעית בחדר.

משטחי העבודה וחללי האחסון במערכות השונות יכולות להשתנות לצרכים שונים ולסגנונות שונים, כגון משטח של שידה שינוצל למיקום מוצרים נלווים למחשב או לישיבה ואירוח. שידות מגירות יכולות להיות לעתים מחוץ לשולחן ולעתים בתוך השולחן, תלוי במערכת ובצרכים.

ההמלצות באדיבות רשת רהיטי דורון (תשעה סניפים) שמציעה מערכות שלמות ב-1,950-1,199 ש"ח, doron1949.co.il