טוקיו: מידע שימושי

איפה תמצאו בית כנסת ואוכל כשר, מה מספר החירום שצריך לזכור ואיפה הדואר?

רופונגי (צילום: טיים אאוט)
רופונגי (צילום: טיים אאוט)

 שגרירות ישראל

כתובת: 3 Niban-Cho, Chiyoda-Ku

טלפון: 81-3-3264-0911-00

אתר: www.embassies.gov.il/tokyo

הקהילה היהודית

מצומצמת, אך קיימת: בטוקיו ישנה כיום קהילה יהודית, המונה כ-1,000 איש. במרכז הקהילתי היהודי בטוקיו תמצאו בית כנסת, מרכז תרבות, מקווה, אוכל כשר ועוד. המקום מציע גם שירותי קבורה.

מרכז הקהילה היהודית (JCC)

כתובת:  Hiroo Chome 3-8-8, Shibuya-Ku

אתר: www.jccjapan.or.jp

בריאות

מבקרים נדרשים לשלם את המחיר המלא עבור כל טיפול, ולכן מומלץ לעשות ביטוח בריאות.

במקרה של בעיה רפואית, התקשרו ל- Tokyo Metropolitan Health & Medical Information Centre (מתוך טוקיו: 8181-5285) וטלפנים דוברי אנגלית יפנו אתכם לקליניקה המתאימה.

דרכונים ואשרות כניסה

דרוש דרכון. אין צורך בוויזה לשהות של פחות משלושה חודשים.

חשמל

V120־110, בשונה מישראל. זכרו להביא מתאם.

טלפונים ותקשורת

הקידומת של יפן היא 81 ואזור החיוג של טוקיו הוא 03. למרכזייה המקומית חייגו 100 ולמרכזייה הבינלאומית חייגו 0051 (בכל מקרה, אל תבנו על טלפנים דוברי אנגלית).

סניפי הדואר (yubin-kyoku), ניתנים לזיהוי באמצעות שלט אדום-לבן שבמרכזו מתנוססת האות T ומעליה פס. הסניפים המקומיים פתוחים שני-שישי 17:00-9:00, והסניפים הגדולים יותר נסגרים בשעה 19:00.

מזג אוויר

החורף קר והקיץ חם ולח. בנוסף, עונת הקיץ התברכה בכמות משקעים נדיבה במיוחד (בעיקר בחודשי יוני-יולי). חודש ספטמבר הוא עונת הטייפונים ביפן. האביב אידיאלי לטיולים מבחינת הטמפרטורות וכמות הגשם וכמו כן זוהי גם תקופת הפריחה המרהיבה של עצי הדובדבן.

מידע לתייר

לשכת התיירות היפנית Japan National Tourist Organisation (JNTO) מפעילה את מרכז Tourist Information Centre (TIC), שליד תחנת Yurakucho. תמצאו כאן מפות, ספרי הדרכה ועוד.

כתובת: 1st Fl, Shin-Tokyo Building, 3-3-1, Marunouchi, Chiyoda-ku

אתר: www.jnto.go.jp

הממשל המקומי של הבירה מפעיל אף הוא לשכת תיירות משלו – Tokyo Tourist Information Centre. הסניף נמצא בקומת הקרקע בבניין הממשל.

כתובת: 1st Fl, Tokyo Metropolitan Government Building 8-1, Nishi- Shinjuku 2- chome, Shinjuku-ku

אתר: www.tourism.metro.tokyo.jp/english

מספרי חירום

משטרה: 110

אמבולנס: 119

פשע

יפן נחשבת ליעד בטוח במיוחד עבור מבקרים זרים. כייסות היא תופעה נדירה יחסית, אך באזורים מסוימים כמו Roppongi ו-Kabuki-cho וכן בנמלי התעופה ובתחנות הרכבת העמוסות, רצוי להיזהר.

שדה התעופה

לטוקיו שני נמלי תעופה; Haneda International Airport – קולט בעיקר טיסות פנים.

Narita International Airport – קולט כמעט את כל הטיסות הבינלאומיות, ומרוחק כ-70 קילומטר מהבירה.

אתר: www.narita-airport.jp/en/index.html

יש תחבורה ציבורית נוחה ביותר בין העיר לנמל (שירות רכבות Narita Express Train או Keisi Skyliner) ואופציה זו עדיפה לרוב על המוניות, אשר מומלצות רק לבעלי אמצעים בלתי מוגבלים (יש לשריין כ- 30 אלף ין לנסיעה, שתהיה לרוב יותר ארוכה מנסיעה ברכבת).

שעות עסקים

החנויות הגדולות ובתי הכולבו פתוחים מ-10:00 ועד 20:00 או 21:00. ימי המנוחה הרווחים הם שני ורביעי.

הבנקים פתוחים בימים שני-שישי בשעות 15:00-09:00.

תחבורה בעיר

מערכת הרכבות והתחתיות של טוקיו יעילה במיוחד ופועלות כל יום מ-05:00 ועד חצות (מערכת JR פועלת מעט מאוחר יותר). ישנם מקרים נדירים של איחורים בלוח הזמנים. הרכבות מהירות, נקיות, בטוחות ואמינות. כמעט בכל התחנות יש שילוט באנגלית בדבר ההחלפות והיציאות השונות. גם הרכבות וגם התחתיות מזוהות על ידי צבעים שונים.

הבעיה המרכזית היא שהקווים השונים מנוהלים לפעמים על ידי חברות שונות ולפיכך תידרשו לשלם עבור כרטיס נוסף בביצוע ההחלפה. כדי לפשט את העניינים מומלץ לקנות זוג כרטיסי נסיעה שעליהם משלמים מראש: Suica ו-Passnet, ואיתם תוכלו לעלות על כל רכבת בטוקיו.

לא מומלץ לשכור מכונית בטוקיו (חניה ציבורית יקרה בצורה מדהימה). בכל מקרה, תזדקקו לרישיון בינלאומי נוסף לניסיון נהיגה של מינימום שישה חודשים.