נקודת מפגש: סניף חדש למפגש הסטייק ועוד ארבע פתיחות טעימות

הסטייקיה המיתולוגית פותחת סניף הרחק מהמולת הרכבת הקלה ומעדנייה חדשה מבית פועה: בזמן שנפשתם באמצעות דילים של הרגע האחרון בחו"ל, תל אביב התאבזרה בבתי אוכל חדשים

קפה אדמונד. צילום: עיבל רונן
קפה אדמונד. צילום: עיבל רונן
6 באוגוסט 2017

1. שפרה: נקודת הצטיידות חדשה בשוק הפשפשים

הביסטרו הסימפטי פועה בשוק הפשפשים, התחיל את דרכו בשנות התשעים של המאה הקודמת, כשפועה לדז'ינסקי נהגה לארח לקוחות לתה ועוגיות בחנות הפרחים שלה. בהמשך השף ניר צוק החל לעבוד עם לדז'נסקי, הביסטרו הוקם וההייפ העצום הוביל להקמת אימפריה שכוללת גם חנות בדים בשם מעשיה. ב- 2015 הלכה לדז'ניסקי לעולמה, אבל מפעל חייה המשיך לשגשג בעזרת השותפים והיורשים. בשבוע שעבר הם השיקו בצד השני של הסמטה את מעדניית פועה. ורד אלטשולר, מלצרית רבת ותק, קיבלה על עצמה את ההקמה, במסגרתה נסעה לאורך הארץ כדי להביא ייצוג משמעותי למוצרים מקומיים מובחרים.

אפשר גם לקחת הביתה. שפרה, הבת של פועה. צילום: שירי כץ
אפשר גם לקחת הביתה. שפרה, הבת של פועה. צילום: שירי כץ

גבינות צאן של שמוליק מחוות אלה (13 ש"ח ל- 100 גרם), גבינת תום של יעקב'ס (13.5 ש"ח ל- 100 גרם), שמן הזית שמייצר אח של פועה מזני ברנע וקורטינה (38 ש"ח לליטר), הדבש של כליל (99 ש"ח לק"ג), התזקיקים של יוליוס (170 ש"ח לבקבוק של גראפה), ויינות, למשל של יקב פלטר, הם חלק ממה שהחליטה לאצור ונמכר פה לצד מוצרים של הביסטרו כמו רטבי ארטישוק, אריסה או טפנד (10-14 ש"ח לצנצנת), וכן עוגיות ומאפים. כל הפריטים הללו הופכים את מעדניית שפרה לנקודה נפלאה להצטיידות במידה ואתם תושבי השכונה או שהזדמנתם לאזור לבילוי. רשמו לעצמכם להגיע לכאן במיוחד למסע רכישות לקראת ארוחות החגים.
שפרה

2. פופ אפ שאמאני בנחלת בנימין 

אודי סהר, המוכר בעיר כאורבן שאמאן, החל את דרכו בעולם האוכל הבריא והמיצים הסחוטים כשלמד נטורופתיה והרבליסטקה בלוס אנג'לס והתמחה בניקוי רעלים. כשחזר לתל אביב לפני כשלוש שנים קנה מכונה בייתית לסחיטה קרה והחל לסחוט מיצים למעוניינים. עם הגידול בביקוש הוא עבר למכונה חצי תעשייתית והיום הוא כבר עובד עם מכונה אימתנית כדי לעמוד בביקושים. במקביל החל סהר לתת לאנשים תכניות לארוחות בריאות, כשהם יכולים להזמין ממנו עד הבית. מדובר בארוחות שהוא מבשל בעצמו ללא סוכר, גלוטן או חומרים תעשייתיים.

ארוחת צהריים באורבן שאמאן. צילום: שירי כץ
ארוחת צהריים באורבן שאמאן. צילום: שירי כץ

היום (6.8) יחנוך סהר בית אוכל המוגדר כפופ אפ, מכיוון שבעוד כחצי שנה הבניין אמור לעבור שיפוץ ואז סהר יאלץ לפנות את המסעדה הקטנה שהקים פה בעבודת נגרות מעץ. בתפריט קעריות סופרבולס עם בננה, אסאי, תמר, אגוזי ברזיל, צ'יה, שבבי קוקוס וגרנולה נאה שעשויה מכוסמת (36 ש"ח), טוסט אבוקדו מלחם פומרנץ ללא גלוטן (26 ש"ח), תבשיל יומי משתנה על בסיס דגן, קיטניות וירקות שורש (42 ש"ח), סלט טרי עונתי (26 ש"ח) וגם מיצים הנכבשים בחדר אחורי, (24 ש"ח) וחלבי שקדים המיוצרים במקום (24 ש"ח). אתם אמורים לאכול פה, ליהנות, ולהרגיש קלילים ומלאי חיוניות.
URBAN SHAMAN

3. אדמונד בחצר 

ארבעה שותפים צעירים החליטו לקחת על עצמם את המבנה שבו פעלה מסעדת רמלה (אל דאגה, לג'סמינו המשובח של טבת באלנבי שלום), ולפתוח בית קפה חבוי מעבר לחצר הפנימית באלנבי. אין פלא שהשם הנבחר היה אדמונד, ע"ש הגנרל. המקום שופץ בעבודת נגרות עצמית ובשימוש חוזר בפסולת בניה והתוצאה נעימה, לא לגמרי מהוקצעת ומזכירה יוזמות ברלינאיות. הקונספט המהודק כולל פרוסות לחם הנמכרות עם סלמון, גבינה כחולה, רוסטביף של הוק, או בטטה ופטריות (14 ש"ח לפרוסה, תזדקקו לשתי פרוסות כדי לשבוע במידה ואתם רעבים). הקפה נקלה במקום ועשוי תערובת מיוחדת לבית הקפה (12 ש"ח לקפוצ'ינו), וחלקו חד זני ונוצר במיוחד לחליטה קרה (16 ש"ח).

קפה אדמונד. צילום: עיבל רונן
קפה אדמונד. צילום: עיבל רונן

 ניתן ללוות את הקפה במאפים ובעוגות של נולה; בראוניז, בחושות, סינמון באנס, מיני מאפינס ועוד (7-15 ש"ח). השכן שחולק עם קפה אדמונד את החצר, יעקב לב שמח, שמתקן ומכוון כלים אתניים, אחראי לביקורים של טובי המוסיקאים בחצר, שבאים לתיקון וג'ימג'ום על עוד וסיטאר בצהרי היום.
קפה אדמונד

4. טש וטשה בגרסת החאצ'פוריה 

אחרי שהקימו יפעת טללייבסקי מיראל ובן זוגה, המוזיקאי מיקי מיראל, הידוע בשם הבמה, טש טש, את החמארה הגיאורגית טש וטש, הם החליטו שיש קהל למאפים הגיאורגים. כך נפתח במהלך החודשים האחרונים בית המאפה טש טש שווילי. בין הפחמימות האופייניות תמצאו פה חאצ'פורי קלאסי עם גבינה גיאורגית או עם כרישה ותרד (21 ש"ח), חאצ'פורי עם גבינות או עם חציל (27 ש"ח), חאצ'פורי אצ'רולי בצורת סירה עם ביצה עלומה (29 ש"ח) ואפילו חאצ'פורי טבעוני עם שעועית אדומה (16 ש"ח). תוכלו לצרף לפחמימה גם סלט גרוזיני חתוך גס עם אגוזי מלך (24 ש"ח) או ממרח לוביו גיאורגי ולסגור ארוחה מלאה. אם חם לכם מכדי להגיע ליפו, תוכלו להזמין משלוח לתל אביב.
טש טש שווילי

 5. סניף חדש למפגש הסטייק

זה לא סוד שמפגש הסטייק הממוקם בדרך בגין הוא אחד מהעסקים הסובלים מחפירות הרכבת הקלה. בשעות היום עובדי המשרדים ממשיכים לזרום לתוכו בשמחה, אבל בשעות הערב ניכר שהקהל מעדיף גישה נוחה יותר. התוצאה היא סניף חדש וגדול של מפגש הסטייק שיפתח באבן גבירול 14, ויקבל אופי מובהק של אוכל רחוב. הרבה מהמנות יגיעו בגרסת הפיתה או הלאפה; שווארמה, שיפודים וסטייקים (מ- 17 ש"ח לפיתה עם סלטים ועד 62 ש"ח לסטייק בפיתה). מספר שולחנות יאפשרו לגרעין הקשה של הקרניבורים הקלאסיים להתיישב ולהזמין מנות בצלחת, אבל עיקר הדגש יהיה על אוכל דינמי, לקחת לדרך או לזלול רכונים וזהירים מטפטופי הטחינה. הפתיחה להרצה צפויה בעוד כשבוע, בהתחלה יפתח המקום רק בשעות הערב.
מפגש הסטייק, אבן גבירול 14, תל אביב. עדיין אין טלפון.