עושים שוק בבנגקוק

השווקים של בנגקוק מפורסמים בכל העולם בזכות ההיצע והאווירה. הנה כמה מהמומלצים שבהם

שוק Chatuchak (צילום: shutterstock)
שוק Chatuchak (צילום: shutterstock)

רוכלי רחוב מסוגים שונים הם אולי הבסיס לכל המסחר בבנגקוק, אבל חקיקה מאסיבית והתערבות הולכת וגוברת מצד השלטונות פירושן שהשווקים (talad) המבולגנים של בנגקוק ורוכלי הרחוב הפרטיים (rot khen) הפזורים בעיר נדרשים כיום לסטנדרטים נוקשים. גם תחת איומי סגירה, הסוחרים בשווקים הללו מתאימים את עצמם ומוצאים תמיד את הדרכים להקים את דוכניהם ולמכור כל מה שאפשר.

מלבד השווקים והרוכלים העירוניים, בנגקוק משופעת גם ברוכלים על סירות ובשווקים צפים מסוגים שונים. לא משנה מה אתם מחפשים לקנות, לאכול או לראות, השוקים הם ביטוי חי ותוסס של התרבות התאילנדית – פסיפס של ריחות, מראות, טעמים וחוויות. שוקי העיר הם ערב רב של תנועה, המון אדם וסחורה מגוונת מכל תחום. מסע קניות באחד מהשווקים בעיר אינו משימה קלה במיוחד, צפו למאות ועד אלפי מטרים רבועים של באסטות בכל סגנון, צפיפות, רעש וחום. אבל כל אלה מתגמדים אל מול חוויה מדהימה שאינה דומה לשום שוק שאתם מכירים.

מקובל מאוד להתמקח על מחירי הסחורות (אך לא על מנות האוכל) בכל השווקים. למרות זאת, רק במקומות שנראים כמו מלכודות תיירים אמיתיות, המחיר יירד מעבר לקו 20 האחוז. בכל מקרה הצטיידו בידע מוקדם על המחיר המשוער של המוצר שאתם מחפשים, היו מנומסים ותמיד עמדו בעסקה אם המוכר קיבל את המחיר שדרשתם.

שוק Chatuchak (צילום: shutterstock)
שוק Chatuchak (צילום: shutterstock)

Amulet Alley

שוק שנשפך אל רחוב גדול מתוך סמטה שלצד הנהר, והוא מעין הצצה אל בנגקוק המסורתית, זו של פעם. במקום תנועה בלתי פוסקת של קונים החולפים לצד אינספור דוכנים לממכר מיני צלמיות בודהיסטיות, קמעות ומדליונים. חובה להתמקח כאן, ויש גם מגוון של דוכני אוכל נהדרים.

כתובת: Trok Wat Mahathat, Thanon Maharat, Phra Nakorn

פתוח: כל יום 18:00-9:00

Banglamphu

שוק מסורתי ושוקק פעילות שבו אפשר למצוא דוכני טקסטיל, אוכל, אמנות גילוף בעץ, פירות, בגדים, מדים, ועוד. המגוון עצום והמחירים הם עניין של מיקוח.

כתובת: Thanon Chakkraphong, Banglamphu

פתוח: כל יום 18:00-9:00

Bo Bae

שוק מגניב השוכן על גדת הנהר ומתמחה בבגדים, בסיטונאות בעיקר, מכל הסוגים והרמות – החל באופנת רחוב זולה ממפעלים בסין וכלה בבגדי מעצבים ראויים לתצוגות אופנה. המגדל במקום מכיל קומות נפרדות לנשים, גברים, ילדים ותינוקות. השוק שבחוץ מוכר בעיקר ציוד לטרקים וטיולים.

כתובת: Soi Rong Muang, Thanon Krung Kasem, Chinatown

פתוח: כל יום 17:00-8:00

Chatuchack Weekend Market

שוק סוף שבוע ענק שאותו פוקדים כ-250 אלף (!) איש מדי שבוע. מדובר בשוק קניות מגוון וצבעוני שנפרס על פני שטח גדול ובסופי השבוע תמצאו בו כמעט 9,000 דוכנים. השוק ממוקם בתחנה האחרונה של הרכבת העילית ופתוח בימים שבת וראשון בבוקר. במקום דוכני עתיקות, אמנות, רהיטים, בגדים ואביזרי אופנה, אוכל ושתייה, אביזרים לבית, צמחים ופרחים, חיות מחמד, ספרים וכלי מטבח ועוד. הכל מסודר בקפידה לפי אזורים ממוספרים וצבעים. רצוי להצטייד מראש במפה שעליה מופיעים האזורים השונים. כדאי להקדיש לביקור בשוק כמה שעות ולקחת בחשבון שלמרות המפה, מהר מאוד אפשר לאבד כיוון.

כתובת: Thanon Phahon Yothin, corner of Thanon Kamphaengophet, North

פתוח: שבת, ראשון 18:00-7:00

Pak Khlong Talad

רק אחרי ביקור בשוק זה תוכלו להבין באמת את אהבתם של התאילנדים לפרחים. שוק הפרחים הטריים של בנגקוק פתוח 24 שעות ביממה, אולם רצוי לבקר כאן בין 10 בלילה לזריחה. ערמות של סחלבים עד לגובה העיניים, שרשראות פרחים לתפילה השזורות בדיוק מופלא, ריחות משכרים וצבעים משכרים לא פחות.

כתובת: Thanon Chakphet, from Memorial Bridge to Khlong Lord, Phra Nakorn פתוח: כל יום 24 שעות

Prathunam

שוק לכל צורך ומטרה שבו נמכרים זה לצד זה מוצרי טקסטיל, קרמיקה, כלי בית, הלבשה תחתונה, אופנת רחוב ועוד. התופרות שבמקום ישמחו לעשות לכם בדקות כל תיקון או קיצור שנדרש. הפופולריות של המקום בקרב סוחרים מאפריקה והמזרח התיכון נראה שהשפיעה גם על דוכני המזון במקום.

כתובת: Phetchaburi Road, North, Tha Pratunam

פתוח: שוק יום כל יום 21:00-10:00 שוק לילה כל יום 24:00-18:00

Suan Lum Night Bazaar

שוק הלילה הרשמי הראשון של בנגקוק היה מתחם מקורה ומכוער למדי שהכיל מאות דוכנים של מזכרות וחפצים לעיצוב הבית. לאחר שהשלטונות החליטו על פינויו, הוא בתהליכי מעבר לאתר חדש.