אופניים ופיקניק: פריז על שני גלגלים

טיול אופניים בפריז מעניק למבקר ההרגשה כאילו היה מקומי. תוסיפו גבינות, בגט ויין ויש לכם יום מושלם

עוד יום רגיל בפריז (צילום: shutterstock)
עוד יום רגיל בפריז (צילום: shutterstock)
27 באוקטובר 2013

St-Germain-des-Prés היא היום אולי יותר בקטע של מותגים ופחות של תרבות, אבל עדיין יש כאן גלריות קטנות לרוב ומספיק חנויות ספרים כדי להבטיח שהשכונה תשמור על משב הרוח הבוהמייני שאפיין אותה בעבר. פרט לאמנות ולספרים, הרובע ה-6 (וגם 7 השכן) הוא מקום נפלא לקנות בו גם מזון בשלל המעדניות והמאפיות המאכלסות אותו. והודות ל-Vélib (אתר www.veliparis.fr), קל מתמיד להסתובב כאן. יותר מזה, זוג האופניים הסטנדרטי מאובזר בסל קניות מרווח, יכיל כל מה שתצטרכו כדי לערוך פיקניק מפואר – ואנו ממליצים על הסביבה האלגנטית של גני לוכסמבורג.

זכרו – חצי השעה הראשונה ב-Vélib היא בחינם, לאחר מכן תחויבו בסולם עולה. אל תטרחו לחפש אחר תחנה בכל עצירה; פשוט השתמשו בשרשרת שתקבלו כדי לנעול את האופניים.

נקודת ההתחלה

המסלול היומי מתחיל בתחנת Vélib, 1 rue Jacques Callot הרובע ה-6 (M° Mabillon). קחו זוג אופניים ודוושו במורד rue Mazarine עד צומת de Buci. פנו ל-rue de Buci והמשיכו עד הצומת עם rue de Seine. הרצועה של rue de Seine, מכאן שמאלה ועד שדרת St-Germain, זרועה חנויות קצבים וירקניות. התעלמו מריח העופות הצלויים וקחו רק סלט ירקות ופירות. חזרו דרך rue de Seine לכיוון הנהר. במחצית הדרך פנו שמאלה אל rue de Jacob, נתח נדל"ני עסיסי של הגדה השמאלית – חנויות רהיטים, גלריות, בוטיקים ונשים בשלות ואלגנטיות.

חלפו על פני rue Bonpart, וצאו בפנייה הבאה שמאלה אל rue St-Benoît. עצרו רגע להתבונן בחלונות Librairie Saint Benoît des Pres (טלפון 01.46.33.16.16 כתובת הרובע ה-6, 2 rue St Benoît) המתמחה בספרים נדירים, כתבי יד מקוריים, מכתבים ואוטוביוגרפיות. בעבר הוצגו כאן מכתבים של דה גול.

לדווש את פריז (צילום: shutterstock)
לדווש את פריז (צילום: shutterstock)

המשיכו במורד רחוב rue St-Benoît עד שדרת St-Germain, שם תמצאו את Café de Flore, Les Deux Magots ואת חנות הספרים La Hune. הראשונים מארחים כיום יותר תיירים מאשר כותבים, אך de Flore הוא מקום מרבצו של ברנרד הנרי לוי (חפשו איש בעל רעמת שיער שחור וחולצה לבנה פתוחה עד הטבור המתעמק במחברת). La Hune הסמוכה, שנפתחה ב-1949, משמשת מקדש לזן כמעט נכחד – האינטלקטואלים של הגדה השמאלית. אבל איננו מחפשים ספרים אלא מזון, אז חצו את שדרת St-Germain והמשיכו בכיכר rue Gozlin לתוך rue de Rennes. זוהי דרך ראשית רחבה עמוסה בסניפי רשתות. המשיכו דרומה כחצי קילומטר עד שתגיעו ל-rue du Vieux Colombier בצד ימין. תצטרכו להיאבק באוטובוסים ובמוניות ברחוב הצר הזה, המוביל לרחוב החביב יותר ללא ספק – rue du Cherche-Midi. בצידו הימני, דחוקה בין חנויות היוקרה הרגילות, נמצאת Poilâne – המאפייה המשפחתית המפורסמת. צפו לתור ארוך, אבל שווה להמתין עבור כיכר הלחם רבת המוניטין: כהה, מוצקה ומלאת טעמים.

לאחר מכן המשיכו לאורך הרחוב, וחצו את boulevard Raspail. פנו בפנייה הראשונה ימינה לתוך rue Dupin (יש סוחר קפה בפינה אחת וסוחר דגים בפינה השנייה). בצידו האחד של הרחוב השקט תבחינו בדוגמה נאה לאר-דקו בבניינים מ-1930.

לבסוף תגיעו ל-rue de Sèvres. נעלו את האופניים לגדר וחצו ברגל לעבר La Grande Epicérie, אולם המזון בחנות הכלבו הוותיקה בפריז Le Bon Marché. זהו גן עדן גסטרונומי. גשו למעדניות שבמרכז האולם, ובחרו ממגוון בשרים – נקניקיות שום פיקנטיות ונקניקים עסיסיים בשפע. אפשר גם לקנות רוטב לסלט שרכשתם מוקדם יותר, ובקבוק יין (אל תשכחו חולץ פקקים). נותר רק לקנות גבינות. לשם כך עליכם לשוב לאופניים, ולדווש עוד קצת דרומה לאורך rue de Sèvres, עמוק אל אזור המגורים שבפינת הרובע ה-7. תחלפו על פני כניסת האר-דקו הנהדרת לתחנת המטרו Vaneau (בצד ימין), מעוטרת סבכות הסורג הירוקות ופנסי הכדור. בהמשך הרחוב, בפינת rue Pierre Leroux נמצאת Fromagerie Quatrehomme. הסל שלכם יתמלא כעת עד גדותיו, וריח הגבינות יפתח את תיאבונכם.

פיקניק בגני לוכסמבורג (צילום: shutterstock)
פיקניק בגני לוכסמבורג (צילום: shutterstock)

פיקניק

זהו הזמן לשוב לרובע ה-6 ולמצוא מקום לפיקניק בגני לוכסמבורג. הסתובבו ודוושו צפונה במעלה rue de Sèvres ועד rue St-Placide בצד ימין, ממש לפני שמגיעים ל-Le Bon Marché. קצת אחרי שתעברו את תחנת המטרו St-Placide, פנו שמאלה ל-rue de Fleurus. בדרך תחלפו על פני שני סניפי חנות הבגדים המגניבה APC – לגברים ולנשים, שנמצאים זה מול זה. אם אתם חושבים שתזדקקו גם לעוגה או לטורט כלשהו, קפצו ל-Bread & Roses.

Jardin de Luxembourg משתרעים ממש ממול, בקצה המרוחק של rue Guynemer. יש תחנת Vélib ב-26 rue Guynemer, סמוך לכניסה לפארק. הדשא בפריז אינו מתאים לישיבה עליו, במקום זה מצאו ספסל פנוי והתענגו.