עם הילדים בלוס אנג'לס

עיר המלאכים ערוכה היטב לקראת המלאכים שלכם

אולפני יוניברסל (צילום: shutterstock)
אולפני יוניברסל (צילום: shutterstock)
31 באוקטובר 2013

למרות תלותה במכונית – לוס אנג'לס היא עיר נפלאה לילדים. הדבר נובע מהאקלים, מהטופוגרפיה המגוונת, ומכך שתושבי העיר רוצים את הטוב ביותר בעבור ילדיהם. האטרקציות רבות ומגוונות, וכל חלק בעיר מציע חוויה תרבותית אחרת. "אמא,אני רוצה לשמוע תזמורת". קחי אותו לפארק באיסט לוס אנג'לס בשבת. "אבא אני רוצה לרכוב על סוס". קחו אותו לגריפית' פארק. רוצים להנחיל להם את חווית הבידור האמריקאית המוחלטת? ברוכים הבאים לדיסנילנד.

 

אטרקציות ומוזיאונים

ראשית נדגיש שדרוש לכך תקציב, שכן רוב האתרים שלהלן אינם זולים. כל פארקי הנושא (theme parks) בלוס אנג'לס הם ידידותיים לילדים. אם אתם מתכננים לנסוע לסן דייגו, תוכלו לבקר ב-California Legoland (כתובת I-5 in Carlsbad, אתר www.lego.com). האטרקציה הטובה לילדים בלוס אנג'לס היא, ללא ספק, תיבת נוח (Noah's Ark) ב-Skriball Cultural Center. תיבת עץ בת שלושה חדרים שבה יש דגמי חיות העשויים מחפצים נפוצים שונים, וכן הדמיה אינטראקטיבית למבול.

Skriball Cultural Center (צילום: טיים אאוט)
Skriball Cultural Center (צילום: טיים אאוט)

באיזור לוס אנג'לס קיים מוזיאון גדול אחד המיועד המיוחד לילדים: Kidspace Children's Museum שבפסדינה וברבים מהמוזיאונים לאמנות בעיר יש סדנאות יצירה לילדים, ביניהם LACMA, Moca, Japanese American National Mueseum, Getty Center  וכן Getty Villa. פרטים על הסדנאות מופיעים באתרי האינטרנט של המוזיאונים.

ומציורים לכוכבים: מצפה הכוכבים של גריפית' הוא בגדר אתר חובה. תחום נוסף שילדים מגלים בו עניין הוא בעלי חיים. לחיות היבשה Los Angels Zoo ולחיות הים Santa Monica, Cabrillo Marine Aqurium או Aqurium of the the Pacific. עוד מוזיאון טוב לילדים הוא Travel Town Museum.

מצפה הכוכבים גריפית' (צילום: shutterstock)
מצפה הכוכבים גריפית' (צילום: shutterstock)

בסוף Santa Monica Pier נמצא Pacific Park (אתר www.pacpark.com), פארק שעשועים שבו תמצאו גלגל ענק, רכבת הרים (שיש בה גם מסלולים לילדים קטנים), קרוסלה ומתקנים נוספים. בימי חמישי בקיץ יש קונצרטים בחינם בלילה (הביאו אוכל לפיקניק).

Pacific Park (צילום: shutterstock)
Pacific Park (צילום: shutterstock)

אטרקציה נוספת, שביקור בעיר לא יהיה שלם בלעדיה היא האולפנים Universal Studios & Citywalk (כתובת: 100 Universal City Plaza, universal City, אתר: www.universalstudiosholywood.com). יוניברסל סטודיוס הם פאר המוקדש לסרטים. לאחר שהכנת את עצמך ואת ילדיך לאחר צהריים נטול כוכבים, יש הרבה דרכי ליהנות כאן, החל בציוד במה שכביכול הושלך או נערם על ידי עובדי במה רשלנים, וכלה בסצנות מרדף ברוח הסרט "מהיר ועצבני". אי אפשר לבקר באולפנים בלי לעבור ב- Citywalk- מדרחוב רועש, צבעוני ועמוס, המלא ברוכלי מזכרות ובמזנוני מזון מהיר.

פארקים

ביקור ב-Griffith Park חוויה גדולה לילדים. רוב הפארקים בלוס אנג'לס טובים למשפחות, בעיקר Kenneth Hahn State Recreation Area (כתובת La Cienega Boulevard & La Brea Avenue) ו-Will Rogers state Historic Park.

הגנים בוטניים שב-Huntington Library כוללים גן מיוחד לילדים, שבו תשעה פסלים קינטיים הסוקרים את "ארבעת היסודות" : אדמה, אש, אוויר ומים. ילדים מגיל שנתיים ומעלה יכולים לעמוד מתחת לקשת, להיעלם בתוך ים של ערפל מתאבך ולהרגיש גלי קול העוברים בבריכה סונארית.

Huntington Library (צילום: טיים אאוט)
Huntington Library (צילום: טיים אאוט)