טוקיו עם הילדים

בעיר הגדולה מתייחסים בכבוד גם לקטנים - החל בפארקי שעשועים וגני חיות ועד ענקי הצעצועים

National Children's Castle (צילום: טיים אאוט)
National Children's Castle (צילום: טיים אאוט)

אין מחסור בהפעלות לילדים בטוקיו. החל בפארקי שעשועים וגני חיות וכלה בענקי צעצועים – יש שלל אתרים הפונים באופן ספציפי דווקא לילדים. החנויות הגדולות מחזיקות באזורי משחקים (ללא צוות ליווי), המאפשרים להורים לצרוך בשקט, בלי לחשוש שהצאצאים יתמרדו. רוב התחנות והמתקנים המסחריים הגדולים מצוידים במעליות ובמדרגות נעות, אף על פי שלעתים תתקשו אולי לאתר אותן, בעיקר בשעות העומס.

התחבורה הציבורית היא חינם לילדים מתחת לגיל 6.5, ויש מחיר מוזל לילדים עד גיל 12. ככלל, מומלץ מאוד להימנע מלהסתובב בתחבורה הציבורית בזמנים היותר עמוסים – התנועה עם ילדים קטנים יכולה אז להפוך לסיוט. ואם אתם זקוקים לעזרה עם העגלה, עדיף לבקש מאשה. הגברים, מסתבר, מתביישים לעזור, בעיקר כשמדובר בזרים.

למידע שימושי נוסף על אירועים, פעילויות וטיפים, בקרו באתר www.tokyowithkids.com של קהילת דוברי האנגלית המתגוררת בבירה.

טיפ: הביקור בפארק שעשועים יכול להיות עסק יקר להחריד. אפשר בדרך כלל לרכוש את אותם הכרטיסים ב-kinken – דוכני כרטיסים מוזלים – לפעמים בחלקיק מהמחיר המקורי.

Joypolis

כאן אפשר ליהנות מרכבת שים או לחוות הרפתקאות בפארק שעשועים המלא במשחקי מציאות וירטואלית וכולל סימולציות של סנובורד בקניון מושלג או דאייה בדאון וירטואלי באיים טרופיים. חוויה מובטחת.

כתובת: Decks Tokyo 3F-5F, 1-6-1 Daiba, Minato-ku

אתר: www.sega.co.jp/joypolis/tokyo_e.html

Shinagawa Aquarium

זהו האקווריום הטוב ביותר בטוקיו עם תעלה תת-ימית, המאפשרת למבקרים ללכת מתחת לצבי ים ירוקים, טריגונים ושאר דגיגים. יש כאן גם כרישי נמר ודולפינים שמופיעים ארבע או חמש פעמים ביום. הם מושכים קהל גדול, כך שכדאי להתעדכן בשעות ולהגיע בזמן.

כתובת: 3-2-1 Katsushima, Shinagawa-ku

אתר: www.aquarium.gr.jp

Tokyo Toy Museum

ממוקם בבית ספר לשעבר, מוזיאון הצעצועים של טוקיו המציג לא רק צעצועים יפניים, אלא גם כאלה מכל רחבי העולם, הוא מקום שבו כולם יכולים ליהנות. בנוסף לחדרים (לשעבר כיתות) המוקדשים לקטגוריות שונות של צעצועים – מצעצועים יפניים מסורתיים ועד משחקי קופסא, המוזיאון מכיל גם חלל התרגעות, חנות מזכרות ועוד. אין ספק כי המוזיאון מברך את הבאים עם תינוקות, ומספק אזורים להנקה והחלפת חיתולים.

עיינו באתר לקבלת פרטים על התערוכות המתחלפות והאירועים במקום.

כתובת: 4-20 Yotsuya, Shinjuku

אתר: http://goodtoy.org

Tokyo Dome City

פארק השעשועים נפתח מחדש ב-2003 כחלק ממכלול שעשועים, עם אצטדיון בייסבול Tokyo Dome במרכזו. האזור האולטרה-מודרני, LaQua, מכיל מרכז קניות, מסעדות, הגלגל הענק המרשים ביותר ביקום ופארק שעשועים שנבנה מסביב למוטיב המים. והחשוב מכל – Thunder Dolphin – רכבת שדים עירונית מטריפה, שמזנקת לגג המבנה המרכזי של LaQua וצוללת לעבר מרכז הגלגל ענק. הילדים הקטנים ימצאו את אושרם ב-Toys Kingdome – חדרים מלאים בצעצועים ובשעשועים חינוכיים. זה יכול להיות פתרון אידאלי ליום גשום.

כתובת: 1-3-61 Koraku, Bunkyo-ku

אתר: www.tokyo-dome.co.jp

National Children's Castle (Kodomo no Shiro)

משחקייה נפלאה הממוקמת בין Shibuya לבין Omotesando. במקום קיר טיפוס, ארמון משחקים ואולם מוזיקה שבו אפשר להרעיש כמה שרוצים. בקומת הגג בריכת כדורים גדולה וג'ונגל שבו אפשר להוציא מרץ רב (הקומה סגורה בימי גשם).

כתובת: 5-53-1 Jingumae, Shibuya-Ku

אתר: www.kodomono-shiro.or.jp