האומץ לנסות: אוכל ומסעדות בבנגקוק

כיעד קולינרי חסר מתחרים, בנגקוק מזמינה אתכם לטעום מהכל. אבל באמת הכל

סירת אוכל (צילום: shutterstock)
סירת אוכל (צילום: shutterstock)

לבנגקוק אין מתחרים בכל הקשור לאוכל. בתעלות מוארות באור נרות, ברחובות עירוניים מוארי ניאון ובסמטאות החשוכות – בכל אלה תמצאו מסעדות ומקומות לאכול בהם 24 שעות ביממה. המקומות האותנטיים יותר הם הדוכנים הנמצאים ברחובות העיר, והפאד תאי המוכר כל כך מוקפץ כאן בלא הפסקה כל שעות היממה.

אותן "מסעדות ניידות" פועלות במגוון דרכים. הרוכלים הפשוטים ביותר נושאים על כתפיהם phah – מוט במבוק שממנו משתלשל זוג סלים ובתוכם סוחבים את מצרכי המזון וכלי הבישול. רוכלים מתקדמים יותר משנעים את המוצרים וכלי האוכל בעגלות הנדחפות ביד, נרתמות לאופניים או מתחברות כסירה לאופנוע. בדוכן הטיפוסי משמשת מחצית העגלה כמשטח עבודה, ומחציתה האחרת להצגת מרכיבי המנות – אטריות מסוגים שונים, מיני בשרים ופירות ים, ירקות, רטבים וכדומה.

אז מה אוכלים? המאכל הנפוץ ביותר הוא כמובן האטריות, שמוקפצות במגוון וריאציות וצפות על פני מרקים מסוגים שונים, וכן סלטים תאילנדיים חמוצים-חריפים הנקראים יאם. ביקור בתאילנד שאינו כולל טעימה של סלט פפאיה ירוקה – אינו יכול להיות שלם. כדאי גם להתנסות בממתקים תאילנדיים דוגמת הקאנום – מאפים מתוקים המבוססים על אורז דביק וחלב קוקוס ונארזים לעתים בעלי בננה. אפשר כמובן להתנסות גם בסוגי הקארי הרבים.

ישנו גם הצד הביזארי יותר (בעינינו), הכולל מנות כמו דיונונים מיובשים, מיני מקקים, צרצרים ותולעים שטוגנו בשמן עמוק. לאמיצים בלבד. ועניין נוסף הוא ההיגיינה: דוכני אוכל הם חלק בלתי נפרד מאורח החיים התאילנדי. רוב התאילנדים אוכלים לפחות פעם ביום משהו שנקנה בדוכן, שכן שם אפשר להשיג את האוכל הכי טרי, אותנטי וטעים. ברוב המקרים, אם נראה שהדוכן אכן מצליח מבחינת כמות הקונים, אפשר לאכול בו ללא חשש.

דוכן מטעמים מקומיים (צילום: shutterstock)
דוכן מטעמים מקומיים (צילום: shutterstock)

באופן כללי, אם בחרתם לאכול אוכל מסורתי תאילנדי לא בדוכן אלא במסעדה מבוססת ו"מערבית" יותר, צפו לשלם הרבה יותר עבור המנה שלכם וגם להתפשר על מנעד טעמים צר יותר שמותאם לחך המערבי.

נוסף למסעדות הניידות והקבועות, המגישות אוכל אותנטי, תמצאו בבנגקוק מגוון עשיר של קולינריה משובחת מכל המינים. אכילה בחוץ בתאילנד היא מעין ספורט לאומי, ובמקומות רבים יש גנים מטופחים או מרפסות עץ מאווררות לשבת בהן עד שעות הלילה המאוחרות. מסעדות המציעות מטבח צרפתי, איטלקי, מרוקאי, וגם את הסגנון הפופלרי העכשווי – פיוז'ן אוסטרלי-אסייתי – נמצאות בכל מקום, ותרבות הבישול המקומית המוקפדת דואגת לכך שבחלק גדול מהמקרים התוצאה משובחת.

ויש בבנגקוק גם סוג מטבח מוכר אפילו יותר – ה"ישראלי", המוגש במגוון מסעדות ונקודות מפגש המשרתות את התרמילאים שלנו. לא חוויה קולינרית משובחת, אבל מי שלא יכול בלי החומוס/צ'יפס/סלט שלו, מוזמן להתנסות.

Eat Me!

למרות ההתרחבות לגג ולגינה, אחת המסעדות הפופולריות בבנגקוק עדיין מלאה באופן תמידי. התפריט (פיוז'ן מזרח-מערב) מושך את הקהל המגניב ששותה ואוכל לצלילי מוזיקה שנבחרה בקפידה.

כתובת: 1/6 Phiphat Soi 2, Thanon Convent

Hazara

פסל גדול של דמות מיתולוגית מבאלי בשם Garuda מקדם את פני הבאים, ובפנים תמצאו פסלים ומסיכות של אינספור דמויות דתיות נוספות מכל רחבי אסיה. התפריט המצוין מורכב ברובו ממנות קארי מצפון הודו ומרחבי אסיה כולה, ויש מגוון אפשרויות מפתות גם לצמחונים.

כתובת: The Face, 29 Sukhumvit Soi 38

אתר: http://www.facebars.com

Kaloang Home Kitchen

מסעדת פירות ים תאילנדית פשוטה וביתית השוכנת על גדת נהר הצ'או פראיה. הבישול האיכותי וחסר הפשרות משכיח את העיצוב הקלישאתי בצורת קורות, פורמייקה וכיסאות עץ חבוטים. בדרך, צעדו באיטיות ברחוב הציורי, המנוקד מקדשים, שמוביל למסעדה.

כתובת: 2 Thanon Sri Ayutthaya, at the end of the soi beside the National Library

Pet Tun Jao Tha

מסעדת אטריות המתמחה בבשר ברווז ואווז. הבשר מוגש על מצע אטריות אורז ומתובל בצורה מדויקת.

כתובת: 941-7 Wanit Soi 2