מקפה ועד גורמה: מסעדות בדבלין

אוכל בדבלין - ממסעדות שכונתיות ועד למסעדות יוקרה

Restaurant Patrick Guilbaud (צילום: טיים אאוט)
Restaurant Patrick Guilbaud (צילום: טיים אאוט)

הטרנספורמציה הכלכלית שסחפה את אירלנד בשנים האחרונות גרמה בין השאר למחירי המסעדות להרקיע שחקים, אבל אל דאגה – להיטות הקהל הדבלינאי לסעודה טובה הולידה תחרות בריאה בקרב המסעדות היקרות. מסעדני העיר מפנימים סוף כל סוף את העובדה שטרנדיות ריקה מתוכן היא מתכון להצלחה קצרת מועד, ושאוכל טוב מצריך הגינות, ולא רק הייפ.

אז נכון שהמקומות החמים והטרנדיים עדיין מצליחים, ואם הפרוטה מצויה בכיסכם, תוכלו ליהנות מסעודת גורמה משובחת שתכאיב לכרטיס האשראי שלכם, אבל אם תקציבכם מוגבל, אל דאגה, יש די והותר מסעדות שכונתיות שכבר זכו בשירי הלל רבים הן ממבקרי המסעדות הן מהקהל הרחב.

דבלין היא עיר קטנה (או אם תרצו, עיירה גדולה) בעלת שאיפות גדולות וחוש הומור מפותח, והשמועות עוברות מפה לאוזן במהירות. קהל הלקוחות דרש תמורה איכותית יותר עבור כספו, וזה בדיוק מה שקיבל. הנה זה בא.

Restaurant Patrick Guilbaud

זוהי ללא ספק הצרפתית המנצחת, אם מצאתם מישהו/י נחמד/ה שישלם עבורכם את החשבון. המחירים אמנם מרקיעי שחקים, אבל הטעם שמימי. הודות למיקומה באחד מבתי המלון המהודרים ביותר בעיר וקרבתה לבנייני הממשלה, המסעדה מבטיחה לעצמה קהל לקוחות מפואר שנהנה ממנות כבד אווז ורביולי לובסטר, בעוד עסקית הצהריים המשתלמת ביותר בעיר מעניקה גם לפשוטי העם אפשרות לדגום מהקסם בלי שייאלצו למשכן את ילדיהם בעבור החשבון.

כתובת: The Merrion Hotel, 22 Merrion Street Upper

אתר: www.restaurantpatrickguilbaud.ie

L'Ecrivain

המטבח האירי זוכה לטוויסט אנין במיוחד באחד מעמודי התווך של הקולינריה הדבלינאית. מיקומה במרכז העסקים והמדיה אמנם מושך למסעדה לובשי חליפות רבים אבל הרוח האירית נטולת הרשמיות שולטת ביד רמה והשמחה רבה, במיוחד בערב, מסביב לפסנתר שבקומה מתחת. בימים בהירים שווה להילחם בעבור שולחן במרפסת.

כתובת: 109A Lower Baggot Street

אתר: www.lecrivain.com

L'Ecrivain (צילום: טיים אאוט)
L'Ecrivain (צילום: טיים אאוט)

Bewley's Oriental Café

ארנסט ביולי החל להכין קפה ולחמניות מתוקות לתושבי דבלין כבר לפני מאה שנה. סניף הדגל של הרשת נחנך בשנת 1927 ומאז עבר בעלים רבים. סניף זה הינו היחיד שנותר מהשושלת המפוארת שעדיין נושא את שמו של ביולי ושווה ביקור ולו למען הנוסטלגיה והחלונות המקוריים בקומת הקרקע.

כתובת: 78 Grafton Street

אתר: www.bewleys.ie

Chapter One

כאן תוכלו למצוא את האוכל המרגש ביותר בעיר, מוגש ברשמיות נינוחה ובתפאורה היסטורית מעודנת. המסעדה, הנחשבת בעיני רבים לטובה ביותר בדבלין, מעוצבת בחמימות ובטעם ושוכנת בקרבת תיאטרון הגייט. היא מציעה בהתאם תפריט טרום תיאטרון במחיר ידידותי.

כתובת: 18-19 Parnell Square

אתר: www.chapteronerestaurant.com  

Café Cagliostro

בית קפה קטן ומשובח המעוצב בפשטות אלגנטית ומציע קפה ושוקו חם מצוינים וכן מגוון כריכים וקינוחים איטלקיים.

כתובת: Bloom's Lane, 24 Ormond Quay Lower

Bang Café

בעלי הקפה האופנתי הזה מתהדרים בייחוס משובח, מכוניות מהירות, בלונדיניות יפות והעיקר- בשף לשעבר של מסעדת Ivy הלונדונית. התוצאה היא עיצוב מינימליסטי וקול, ותפריט מלא במנות ערבות לחיך. בשילוב קוקטיילים טובים וקהל לקוחות נוצץ, זוהי קרוב לוודאי הנקודה החמה בעיר.

כתובת: 11 Merrion Row

אתר: www.bangrestaurant.com