איפה כדאי לישון בסידני

בעיר עמוסה כל כך בפעילויות, קשה להאמין שתרצו לישון - אבל האפשרויות מגוונות ומצוינות

עם הנוף לבניין האופרה. מלון Park Hyatt Sydney (צילום: טיים אאוט)
עם הנוף לבניין האופרה. מלון Park Hyatt Sydney (צילום: טיים אאוט)

לא רק בג'ונגל – גם בסצנת המלונות של סידני רק החזקים שורדים. אחרי הבום הגדול של האולימפיאדה ב-2000 בועת התיירות המקומית התפוצצה, ומלונות רבים נסגרו. אבל בשנים האחרונות חלה פריחה מחודשת והעיר שוב מלאה בתיירים, מתפרנים בתרמיל ועד אנשי עסקים בדרכם לכנסים. ההיצע בעיר תואם את הביקוש, וקיימים מלונות מכל הסוגים ובכל טווח המחירים.

רבים מהמלונות המפוארים מפוזרים סביב אזורי התיירות המרכזיים: The Rocks, רחוב ג'ורג', הייד פארק ונמל Darling. לעומת זאת, תרמילאים יכולים להתאכסן באזור Kings Cross, ב-Potts Point וב-Darlinghurst הסמוכים וכן ב-Elizabeth Bay, קרוב למסעדות ולברים אבל קצת רחוק מאתרי התיירות. אם אתם בקטע של החוף, תוכלו לישון ב-Bondi – האוטובוס חזרה העירה הוא כאב ראש, אבל האווירה בחוף מעולה. לחלופין, אפשר לישון ב-Manly, אבל קחו בחשבון שהמעבורת האחרונה יוצאת בחצות.

אבל גם לזמן הביקור שלכם יש השפעה על הלינה. עונת התיירות בעיר היא מנובמבר עד מאי, והחופים מלאים מאמצע דצמבר עד סוף ינואר, החופש הגדול של האוסטרלים. אם אתם באים בזמן המרדי גרא (פברואר-מרץ) או בסילבסטר, כדאי להזמין מקום מספיק זמן מראש.

באופן כללי, סידני זולה יותר מרוב הערים המערביות הגדולות. גם הפאבים באוסטרליה נקראים "מלונות". ברבים מהפאבים יש חדרים במחירים סבירים, אבל הסטנדרטים שלהם אינם אחידים, לכן בקשו לראות את החדר לפני שאתם שוכרים. כדאי מאוד גם לוודא שיש בידוד אקוסטי מספק.

Hilton Sydney

מהלובי המואר והגבוה, עד חדרי המנוחה והסוויטות, מדובר בחוויה בקלאסה. החדרים הרגילים עלולים להיראות קטנים, מה שאי אפשר להגיד על הסוויטות. העיצוב המרהיב כולל רצפה בוהקת, אריגי קטיפה ותאורת אווירה. יש כאן כמה אופציות טובות לאוכל. נוסף לכך, המלון מציע מועדון כושר ובריאות, בריכה מקורה וסאונות, אבל כלום לא משתווה לנוף הנשקף מהחדרים בקומות הגבוהות.

כתובת:  488 George Street, between Park & Market Streets, CBD

אתר: www.hiltonsydney.com.au

מלון הילטון סידני (צילום: טיים אאוט)
מלון הילטון סידני (צילום: טיים אאוט)

Park Hyatt Sydney

מאז שנפתח ב-1990, מארח המלון בזרם רציף ידוענים, ראשי מדינות ומיליונרים. יש מכאן תצפית יוצאת דופן לבית האופרה ול-Harbour Bridge הסמוכים, אם כי בחדרים הזולים יותר הנוף פחות מרשים. בין היתרונות אפשר למנות את הבריכה על הגג ואת הספא המצוין. בחדרים מסכי LCD, נגני דיסקים ודי.וי.די, חיבור לאינטרנט ואמבטיות משיש. במסעדה השיקית יש תצפית נהדרת דרך קירות הזכוכית, והבר הוא מקום טוב לקוקטיילים.

כתובת:  7 Hickson Road, The Rocks

אתר: www.sydney.park.hyatt.com

מלון פארק הייאט (צילום: טיים אאוט)
מלון פארק הייאט (צילום: טיים אאוט)

Shangri-La Hotel

המיקום המושלם של המלון, בין בית האופרה ל-Harbour Bridge, מבטיח תצפית מרהיבה מכל חדר וחדר. המלון מספק לאורחים חדר מנהלים בקומה ה-30 ומסעדה ובר בקומה ה-36, ונוף שלקוח היישר מתוך גלויה. החדרים גדולים, ויש בהם שולחן עבודה, חיבור לאינטרנט ואמבטיה משיש.

כתובת:  176 Cumberland Street, between Essex & Argyle Streets, The Rocks

אתר: www.shangri-la.com

מלון שנגרילה (צילום: טיים אאוט)
מלון שנגרילה (צילום: טיים אאוט)

Establishment

ב-Establishment יש מעט מאוד חדרים, אבל הרבה מאוד סטייל. השיק הניו יורקי שלו משך לכאן הרבה ידוענים, אנשי אופנה ועשירים. חלק מהחדרים מינימליסטיים וחלקם עדינים יותר, אבל בכולם ניכר מגע של יוקרה מעוצבת, מהברזים של פיליפ סטארק ועד מערכות השמע. נוסף לכך, יש כאן שתי מסעדות נחשבות, שלושה ברים ומועדון פופולרי.

כתובת: 5 Bridge Lane, at George Street, CBD

 מלון הבוטיק Establishment (צילום: טיים אאוט)

מלון הבוטיק Establishment (צילום: טיים אאוט)

Regents Court Hotel

מלון דירות החביב על כותבים ותסריטאים, ושוכן בבניין משופץ מתחילת המאה הקודמת. יש כאן בר, אינטרנט אלחוטי ומרפסת גג המציעה נוף נהדר של גגות העיר.

כתובת:  18 Springfield Avenue, off Darlinghurst Road, Potts Point

אתר: www.regentscourt.com.au

Crown Hotel

מלון מגניב אבל לא יומרני, שבולט לחיוב ב-Surry Hills, אזור מלא במסעדות מיוחדות אבל עם חסך במלונות. בקומת הקרקע יש פאב אוורירי וחנות יין, ובקומה השנייה יש קוקטייל-בר סקסי. החדרים עצמם מעוצבים בסטייל וכוללים פינוקים כמו אביזרי אמבטיה מיוחדים, כיסוי מיטה מצרי ומסך LCD ענק.

כתובת: 589 Crown Street, at Cleveland Street, Surry Hills

אתר: www.crownhotel.com.au

מלון Crown (צילום: טיים אאוט)
מלון Crown (צילום: טיים אאוט)

Kirketon

מלון בוטיק שמרגיש אירופי ביותר, מהעיצוב העדין ועד המימדים הקומפקטיים. הוא שוכן בין בתי הקפה, המסעדות והבוטיקים המגניבים של Darlinghurst Road, והוא נקודת מוצא טובה לסיור בשכונה האופנתית. נוסף לכך, השירות פה מצוין.

כתובת: 229 Darlinghurst Road, between Farrell & Tewksbury Avenues, Darlinghurst

אתר: www.kirketon.com.au

!wake up

האכסניה זוכת הפרסים הזאת, מול התחנה המרכזית, היא אחת מהדור החדש של אכסניות – גדולה, נקייה, מנוהלת ביעילות, בטוחה ועדיין יש בה אווירה של מסיבה. באזורים המשותפים תמצאו טלוויזיות, אינטרנט אלחוטי, מטבח וחדר כביסה. החדרים עצמם ממוזגים, ויש בכל אחד בין ארבע לעשר מיטות, וחלקם זוגיים וכוללים חדר אמבטיה.

כתובת:  509 Pitt Street, at George Street, Haymarket

אתר: www.wakeup.com.au

אכסניית !Wake Up (צילום: טיים אאוט)
אכסניית !Wake Up (צילום: טיים אאוט)