רומא: אמנות, היסטוריה – ומה שביניהן

המוזיאון הגדול ביותר בעולם מקיף אתכם מכל עבר. אל תתבאסו אם לא תספיקו לראות הכל

Centrale Montemartini (צילום: טיים אאוט)
Centrale Montemartini (צילום: טיים אאוט)

אם אמנות היא אהבת חייכם וביקור במוזיאונים סלע קיומכם, כנראה שהגעתם למחוז חפצכם. גם אם הייתם מגדירים את עצמכם כחובבי אמנות מינוריים בלבד, אל חשש. כמות המוזיאונים עצומה, אך אפשר לבחור בקפידה במספר מצומצם לפי העניין שלכם ולרפרף במה שיש להם להציע. בכל מקרה אין סיכוי "לעשות" את כל המוזיאונים בביקור אחד, כך שאל תרגישו אשמים. אפשר לרכוש מספר כרטיסים המקנים לכם כניסה לכמה אתרים מובחרים.

 

Centrale Montemartini

אומנם תחנת הכוח Centrale Montemartini מכילה רק את שאריות הפסלים של מוזיאון Capitolini, אך מאחר שמדובר ברומא, גם השאריות די מרשימות. מעבר לכך, המרחב עצמו מדהים ומצדיק ביקור. הכניסה למקום היא דרך המטה הראשי של חברת החשמל של רומא,  מתחת לשלד עתיק של צינורות גז.  בפנים תמצאו פסלים של האלה מינרווה, פאן (חצי אדם-חצי תיש), האל בכחוס (דיוניסוס) ונתיניו, אפולו ועוד. הפסלים בוהקים בלובנם, אך באופן משונה הם משתלבים בהרמוניות כנגד מראה המכונות של תחנת הכוח שיצאה מכלל שימוש.

כתובת: Via Ostiense 106

אתר: http://www.museicapitolini.org

Centrale Montemartini (צילום: טיים אאוט)
Centrale Montemartini (צילום: טיים אאוט)

Galleria Doria Pamphili

גלריה דוריה פמפילי מציגה את האוסף של אחת משפחות האצולה הגדולות של רומא. זהו אוסף אישי מאד הנותן תצוגה ייחודית של הטעם של רומא בסוף המאה ה-18. בגלריה תמצאו יצירות אמנות מהמאות ה- 15 וה- 18, של אומנים כמו קרוואג'ו, בליני, ולאסקז ורובנס.

כתובת: Piazza del Collegio Romano 2

אתר: http://www.doriapamphilj.it

Palazzo Massimo alle Terme

ה-Palazzo Massimo אוצר בתוכו יצירות מרובות, כגון אוסף נומיסמטיקה מקיף (חקר מטבעות), הכולל מטבעות מן התקופה הרומית ועד לאירו, פסלים של קיסרים, משפחותיהם והנחותים מהם המסודרים בסדר כרונולוגי, פסלים מרהיבים של אוגוסטוס, אפרודיטה, אפולו ועוד, אך גולת הכותרת האמיתית נמצאת בקומה השנייה: אוסף ציורי קיר נדירים מווילות שונות, שהורכבו מחדש. כאן תראו לדוגמא פרסקו מרהיב מחדר האוכל של הווילה של ליוויה, המציג גינה מלאת פירות ושופעת בעולם החי ומשתמש בפרספקטיבת ציור שלא נראתה כמעט מאז ועד לתקופת הרנסאנס.

כתובת: Largo di Villa Peretti 1