אמסטרדם מאז ועד היום

בזכות הנמל והתעלות הפכה אמסטרדם לעיר שוקקת חיים שמציעה למבקריה להתנסות בחוויות חדשות

כיכר דאם (צילום: Shutterstock)
כיכר דאם (צילום: Shutterstock)
22 באוקטובר 2013

אמסטרדם היא עיר ססגונית המשלבת בין הישן לחדש; ארכיטקטורה ייחודית הכוללת כנסיות עתיקות ומבנים מימי הביניים לצד מסעדות מודרניות וחנויות רבגוניות. מרכז העיר העתיק מוקף חגורת תעלות מרהיבות, ומעברן – רבעים מרתקים ובראשם היורדאן (Jordaan) ובו גלריות רבות והפייפ (Pijp), מקום מושבם של רבים מהמהגרים החדשים המגיעים להולנד, המכתיבים את אופיו הייחודי והצבעוני של הרובע.

אמסטרדם היא גן עדן לאוהבי הגיוון והעיר מציעה שפע תרבותי עצום, בין אם אתם מעריצי אדריכלות ואמנות, חובבי טיולי אופניים, ובין אם כל רצונכם הוא לשבת בקופישופס, לנשנש את הצ'יפס הפופולרי שמכינים ברחוב או לצאת לטיול ברובע החלונות האדומים.

קופישופ (צילום: Shutterstock)
קופישופ (צילום: Shutterstock)

אמסטרדם לא היתה תמיד העיר הקסומה בעלת הרחובות הצפופים שאנו מכירים כיום. הקרקע עליה שוכנת העיר הייתה בעבר רוויית בוץ ומלאה באגמים שעלו בתכיפות על גדותיהם. ב-1270 נבנה סכר על נהר האמסטל, פעולה שאיפשרה את פיתוח האזור ולבסוף הקנה לעיר את שמה, "אמסטל דאם" – הסכר על האמסטל (הסכר נמצא כיום מתחת למה שנחשב ללב ליבה של אמסטרדם – כיכר דאם).

נדבך נוסף בהתפתחותה של העיר היה החשיבות העצומה של נמל אמסטרדם, שלו היה תפקיד מרכזי בסחר הבין-ימי לבין דרום אירופה במאה ה-17, דבר שהביא לצמיחתה והתפתחותה של העיר, עד שהפכה להיות, ועודנה, לאחת הערים המשגשגות והמעניינות בעולם.

כיום אמסטרדם עוברת שינוי; כל אותם הדברים שהעיר כה ידועה בזכותם, מותקפים: עישון מריחואנה אינו חופשי כבעבר ותעשיית הסקס ברובע החלונות האדומים עומדת בפני חוקים חדשים ומחמירים. אך אין מה לחשוש, למעשה, זוהי היכולת של אמסטרדם להתחדש ולהמציא עצמה מחדש, שהופכת אותה למיוחדת כל כך.