מגלים עולם באמסטרדם

מרכז המדע נמו נמצא באחד הבניינים היפים באמסטרדם ומציע אוסף אינסופי של מתקני משחק לילדים סקרנים וגם להורים

4 במאי 2014

נפלא ככל שיהיה, גם ואן גוך עלול להתיש את קהל המבקרים במוזיאון בתום ביקור או שניים. אז מה עושים אם נקלעים לימים של זרזיף גשם אינסופי באמסטרדם? מרכז המדע נמו (NEMO, www.e-nemo.nl/en/) נמצא באחד הבניינים היפים בעיר, בתכנון האדריכל רנצו פיאנו (המוכר לכול ממרכז פומפידו בפריז). המבנה של נמו ממוקם כתצפית מושלמת על העיר ההיסטורית. מרחוק הבניין נראה כאנייה ירוקה העוגנת על הרציף. בפנים אוסף אינסופי של מתקני משחק שאמורים להדגים ולהבהיר איך העולם עובד.

כאן צריך לגעת

כשגילינו בקומה הראשונה של המבנה קהל מתגודד סביב אירוע הדגמה סוער בהולנדית צחה חששנו מהמשך הביקור, אך עד מהרה התברר לנו כי לא חובה להצטרף להדגמה וכי המוצגים מיועדים להתנסות אישית.

פתחנו במעיכת מטבע, המשכנו ביצירת בועות סבון ענקיות סביב הגוף ובהתנסות בגלגלת שמאפשרת לכל ילד למשוך את עצמו למעלה, ענינו למבחני ידע ממוחשבים באנגלית וחלפנו בתערוכה מוכת הורמונים למתבגרים על מיניות האדם. מזל שהבאנו ארוחת עשר איתנו, כי בפנים לא מצאנו קפיטריה פעילה.

בניגוד למוזיאון רגיל, בנמו אמורים לגעת בכל המוצגים, וכל אחד מהם מתאים לטווח רחב של גילים. פעוטות למשל, ישמחו מן הסתם לשחק במערכת סינון המים גם בלי להאזין להסברים ולראות כיצד הרובוט הענקי מתנועע. בתום חמש שעות של שיטוט במוזיאון גילינו שעוד יש מעבדה שאפשר להיכנס אליה ולערוך ניסויים עם אנשי הצוות.

רגע השיא היה כשהשלמנו את מסלול ההליכה לאורך כל קומות תצוגת המוזיאון. יצאנו החוצה אל המרפסת הכי גדולה באמסטרדם, וגילינו שהשמש הפציעה מבעד לעננים. להורה שאין לו סבלנות להיכנס למוזיאון או רצון לשלם על כך (15 אירו למבקר מגיל ארבע) כדאי להיכנס בחינם מהחלק החיצוני של המבנה ולהגיע לגג בטיפוס 120 מדרגות לאורך תעלות מים.

המלצות נוספות לבילוי משפחתי באמסטרדם:

  • אחת ההמלצות שתמיד חוזרות על עצמן באמסטרדם היא לא להחמיץ שיט תעלות; זוהי חוויה שילדים אוהבים ושמאפשרת לראות את העיר מזווית ראייה נוספת. אנחנו שכרנו סירה חשמלית אקולוגית לנהיגה עצמית. קיימות המון חברות השכרה, ואפשר לבחור גם בעסקה הכוללת אדם שישיט את הסירה ואפילו יפתח עבורכם בקבוק שמפניה. www.sloepdelen.nl
  • הגעתם לאמסטרדם ביום חם? ברחבי העיר פזורים בריכות קטנות, מזרקות וצינורות מים למשחק חופשי וחינמי של ילדים. המזרקה המתוחכמת שבין המזרקות נפתחה לאחרונה לציבור בגנים הצמודים למוזיאון הרייך.
  • אמסטרדם היא גן שעשועים ענק עמוס במתקני משחק חבויים. חלק מהמתקנים ממוקמים על גבי דוברות צפות על הנהר – בילוי חינמי מושלם.