בודפשט: מידע שימושי

איפה תמצאו עזרה לתיירים, איך תתניידו בעיר וכיצד תיזהרו מגנבים?

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

שגרירות ישראל

Izrael Állam

Nagykövetsége, Budapest

Fullánk utca 8, 1026

36-1-392-620000

אתר: http://embassies.gov.il/Budapest

בריאות

אין צורך בהכנות או בחיסונים מיוחדים. שירותי הבריאות טובים ובבתי המלון המפוארים תמצאו רופא כונן דובר אנגלית 24 שעות ביממה.

דרכונים ואשרות כניסה

דרוש דרכון תקף לשלושה חודשים לפחות מעבר למועד החזרה המתוכנן, וכן כרטיס יציאה מהונגריה. אין צורך בוויזה לשהייה של פחות משלושה חודשים. ילדים מתחת לגיל 16 אינם חייבים בדרכון ובוויזה משלהם כל עוד הם מופיעים בדרכון ההורה.

חשמל

220V 50 Cycles AC כמו בארץ

טלפונים ותקשורת

קידומת החיוג להונגריה היא 36, ולבודפשט היא 1.

מזג אוויר

מזג האוויר בבודפשט קיצוני למדי. בקיץ חם מאוד ובחורף קר מאוד. העונה המומלצת לביקור היא בעונות המעבר: מאי-אמצע יוני וספטמבר-אוקטובר.

מידע לתייר

מלבד מרכזי המידע המרכזיים, פזורות עמדות מידע ממוחשבות עם מסכי מגע, באתרים שונים בעיר, המספקות אינפורמציה על מוזיאונים, אתרים, מקומות לינה ועוד. עמדות המידע הן קופסאות צהובות המסומנות באות i בלבן בתוך עיגול כחול.

לשכת המידע המרכזית של הונגריה

Tourinform
כתובת: Suto utca 2

הצוות מקצועי, אדיב ודובר אנגלית, ויכול לספק מידע על אטרקציות, בילוי ומקומות תרבות בעיר (סניף נוסף נמצא במרכז תחנת הרכבת Nyugati).

מספרי חירום

משטרה: 107
מכבי אש: 105
אמבולנס: 104 או 3319133

מוקד חירום (לדוברי אנגלית) : 112

פשע

בבודפשט, בדומה לרוב הערים הגדולות, יש להיזהר במיוחד מכייסים במקומות עמוסים ותיירותיים כמו תחנת הרכבת, מדרחוב ואצי (Vaci) ועוד.

הישמרו מפושעים המתחזים לשוטרים ובקשו תעודה רשמית ותג זיהוי.

שדה התעופה

שדה התעופה של בודפשט הוא Ferihegy הנמצא במרחק 24 קילומטר ממרכז העיר. ישנו שירות מיניבוסים של שדה התעופה היוצא בכל חצי שעה ופועל כל יום עד הטיסה האחרונה ומגיע לכל יעד בתוך בודפשט (זוהי כנראה הדרך הנוחה ביותר להגיע לעיר). יש לרכוש כרטיס באולם הטיסות הנכנסות. אמרו לצוות לאן מועדות פניכם, והמתינו לקריאה בשמכם. כדי להזמין מיניבוס שיחזיר אתכם לשדה התעופה, יש להתקשר יום מראש.

שעות עסקים

מרבית החנויות פתוחות בימים שני-שישי בין 18:00-10:00, ובשבת בין 13:00-10:00. הקניונים פתוחים בדרך כלל בכל ימות השבוע בין 21:00-10:00. מסעדות נסגרות לרוב בשעה 23:00, והברים בחצות.

תחבורה בעיר

מערכת התחבורה הציבורית של בודפשט יעילה ומסועפת, ותוכלו להגיע בעזרתה לכל מקום בעיר בזול. חברת התחבורה העירונית, BKV, מפעילה קווי מטרו, חשמליות, רכבת פרברים ואוטובוסים. בקיץ מופעלות גם מעבורות נהר הדנובה החוצה את העיר. התחבורה פועלת בין 4:30 בבוקר ועד 23:00 כל יום, אך יש כמה חשמליות ואוטובוסים מיוחדים הפועלים גם בשעות הלילה. ישנם כרטיסים המאפשרים נסיעה בכל מערכת ה-BKV לתקופות שונות (יש להביא תמונת פספורט לצורך הוצאת כרטיס לשבוע ויותר). בתוך העיר רצוי לעשות שימוש ב-Tram או באוטובוסים. שלטים מרובעים בצבע אדום מסמלים תחנות אוטובוס ושלטים דומים בצבע תכלת מסמלים תחנות של חשמלית.