חיי הלילה של בייג'ינג

עזבו אתכם מהמסיבות לתיירים, חפשו את חיי הלילה של בייג'ינג האמיתית

The World of Suzie Wong (צילום: טיים אאוט)
The World of Suzie Wong (צילום: טיים אאוט)

תשכחו מחליפות סטייל מאו ומבייג'ינג האפורה – חיי הלילה של הבירה הסינית מגוונים ומציעים משהו לכל אחד. החל במועדוני קריוקי (KTV) מלאים בסינים מתודלקים היטב שמשחקים משחקי קובייה, דרך לאונג'ים מערביים מעוצבים שפוקדים כל היפים והעשירים וכלה במועדונים מתוקתקים שבהם רוקדים צעירי העיר לצלילי מוזיקה שמפיקים מיטב הדי.ג'ייז בעולם.

אף שהסצינה הממוסחרת והמיינסטרימית השתלטה כמעט על כל חיי הלילה בעיר, בכל זאת אפשר לומר שאפשרויות הבילוי הלילי בבייג'ינג השתפרו מאוד בשנים האחרונות. הסצינה המקומית התקדמה מאוד מאז פתחו את דלתותיהם המועדונים והברים הראשונים באזור Sanlitun. כיום יכולים המבלים לבחור בין כמה מתחמי בילוי שונים. אזור Sanlitun מציע עדיין מגוון רחב של ברים, אבל כיום אפשר לבלות גם באזור Gongti, כלומר אזור אצטדיון הפועלים, שבתחומו שוכנים היום מרבית המועדונים המובילים של העיר. גם אזורי השוליים של פארק Chaoyang הולך ותופס לעצמו מקום כאזור מועדונים מוביל, וכמה מועדונים חדשים פתחו בו את שעריהם בשנה האחרונה. במערב, באזור Houhai, תמצאו גם כן ריכוז של ברים נוצצים, אם כי מעט משעממים.

יש לדעת שאף שהדי.ג'ייז הטובים בעיר מעודכנים מאוד ועושים שימוש במיטב המכשור ובתקליטי ויניל שהם רוכשים באינטרנט, מרבית הסינים עדיין מעדיפים לרקוד לצלילי היפ הופ ורוק, וטרם התחברו לטרנד האלקטרוני במועדונים. אבל זה לא אומר שהזירה האלקטרונית אינה קיימת – כפי שיעידו הדי.ג'ייז המערביים המובילים הרבים שמגיעים לנגן כאן. לעולם אולי כבר נמאס מטרנד הסופרסטאר די.ג'יי, אבל כאן הוא עדיין מושל בכיפה, וכמעט כל שבוע תמצאו כאן מסיבה אחת לפחות שבה מנגן אחד מהשמות הגדולים בעולם.

Babyface

אם תרצו להתחכך עם צעירי החברה הגבוהה של בייג'ינג, זה המקום לעשות זאת, במיוחד בסופ"ש. מוזיקה מעולה  סאונד מצויין, רחבות ריקודעם גדולות ודי.ג'ייז בין הטובים בעולם. מועדון בבייג'ינג עם וייב ואווירה של איביזה.

כתובת: 6 Gongti Xi Lu, Chaoyang

Baby Face (צילום: טיים אאוט)
Baby Face (צילום: טיים אאוט)

The World of Suzie Wong

המקום, שנקרא על שם הרומן של רי'צרד מייסון, הוא ככל הנראה הבר/מועדון המפורסם בבייג'ינג, נקודת חובה לכל ידוען או שליח מהוליווד שמגיע לביקור בעיר. אם תגיעו מוקדם אולי תצליחו לתפוס את אחת הספות המהודרות והמזמינות. במקום יש בר פתוח על הגג בימות הקיץ. המוזיקה מצוינת והסאונד מעולה.

כתובת: 1A Nongzhanguan Lu Chaoyang Gongyuan Ximen, Chaoyang

The World of Suzie Wong (צילום: טיים אאוט)
The World of Suzie Wong (צילום: טיים אאוט)

Mix

לכל אוהבי מוזיקת ההיפ-הופ, זה ה-מקום בשבילכם, במיוחד בסופ"ש. הקהל צעיר, תוסס מיוזע ופלרטטני והרחבה פועמת וסוערת. בקומה העליונה של המועדון תמצאו גם אוכל סביר למקרה שהגעתם רעבים.

כתובת: Inside the Worker's Stadium, North Gate, Chaoyang

Face

עם שולחנות, מיטות ופסלי בודהה מרחבי העולם ומרחבי סין, זהו בר באווירה גרנדיוזית משהו, שבו אפשר ליהנות בכיף ובקלאסה. המדשאה בחצר היא מקום נפלא לשבת ולברוח מעט מהצפיפות והזיהום בעיר, וספות המיטה בפנים הן מקום מושלם לדייט רומנטי בחורף. הקוקטיילים מצוינים אף אם יקרים מעט, ויש גם ביליארד.

כתובת: 26 Dongcaoyuan, Gongti Nan Lu, Caoyuan

Face (צילום: טיים אאוט)
Face (צילום: טיים אאוט)