בנגקוק, מים סביב לה

יופיה ומורכבותה של בנגקוק נחשפים בפיתולי הנהר ואין דרך מתוחכמת יותר מלהכירה באמצעות שיט

שיט בנהר Chao Phraya (צילום: shutterstock)
שיט בנהר Chao Phraya (צילום: shutterstock)

בנגקוק ו-Thonburi נבנו על שפכו של נהר ה-Chao Phraya, שגדותיו מלאות במראות נהדרים. תוכלו ליהנות מהנופים הנהדרים של אזורי המים שסביב העיר באמצעות שיט בסירות המונית "ארוכות זנב", בסירת טיול לתיירים ואפילו בספינת האקספרס ל-Nonthaburi. חלק מהאפשרויות המתוארות לעיל מציעות גם הדרכה באנגלית. בכל מקרה, לפניכם כמה מנתיבי המים המומלצים לבדיקה.

מ-Pak Nam ל-Saphan Taksin

אזור שפך הנהר (Pak Nam) ניתן לצפייה בדרך הטובה ביותר מהגבעה בעיר העתיקה. הנקודה הדרומית ביותר שאליה מגיעות סירות התיירים היא גשר Rama IX, שהוא הגשר התלוי שניצב בסמוך למגדל של ה-Farmer's Bank. מנקודה זו תוכלו להשקיף במורד הזרם כדי לראות את גשר Teepangkorn Rassameechote שנקרא על שמו של הנסיך יורש העצר שנולד ב-2006. הגשר חוצה את הנהר פעמיים ובנוי בצורה מרתקת.

סירות המונית "ארוכות הזנב" ייקחו אתכם אפילו רחוק יותר במורד הזרם, עד לאזורי השיט של הספינות הגדולות ב-Bang Kra Jao ויער המנופים של נמל Klong Toey. אפשר לעצור כאן ולספוג את נוף הנמל גם ממסעדת פירות הים Baan Klang Nam (כתובת3792/160 Rama III Soi 14).

סירות האקספרס מסיימות כאן את מסלולן במקדש Wat Ratchasighkorn, אבל מעניין יותר להתחיל את המסע שלכם במעלה הזרם ב-Marriott Bangkok Resort, השוכן ממול למחסנים הישנים (godowns). סירות המעבורת המסוגננות של ה-Marriott הן שירות הניתן בחינם לאורחים, כמו גם הדוברה היוקרתית שהוסבה מדוברה ישנה. הן חולפות ליד בית הקברות הפרוטסטנטי המעניין בסמוך למלון Menam. על הגדה המערבית תוכלו לראות את מתחם המגורים המחודד Tridhos Marina שתוכנן על ידי אחד מבכירי אדריכלי תאילנד. כאן תוכלו לראות גם את המרכז התרבותי של נהר Chao Phraya שניצב מול המספנות המלכותיות של תאילנד ומקדש Wat Yannawa דמוי הסירה. בסמוך למקדש נמצא רציף Central ההומה מתחת לתחנת ה-BTS של Saphan Taksin.

רציפים: S3-S1 וגם Central

Wat Yannawa (צילום: shutterstock)
Wat Yannawa (צילום: shutterstock)

מ-Mandarin Oriental Hotel ל-River City

צפו במלון Shangri-La שניצב על הגדה המזרחית לצד החזית הקלאסית של Assumption College ומלון Mandarin Oriental המפעיל גם את ה-Oriental Spa וכן את מסעדת Sala Rim Nam, על הגדה המערבית לצד המגדל העצום של מלון Peninsula. כאן תמצאו גם את המבנה המשוחזר המרשים של שגרירות צרפת וכן את בית המכס העתיק שיהפוך בקרוב למלון יוקרה. בסמוך אליו תמצאו את מקדש Wat Muang Khae שמתגמד נוכח הבניין הירוק והעצום של משרד התקשורת. מאחורי המגדל תמצאו את השגרירות הפורטוגלית השוכנת במתחם מוצל ונעים. לא הרחק מכאן שוכן מלון Royal Orchid Sheraton Hotel ובסמוך לו שוק העתיקות River City ולצידו רציף מעבורות מרכזי.

רציפים: N1-N3

Wat Muang Khae (צילום: shutterstock)
Wat Muang Khae (צילום: shutterstock)

מ-River City ל-Bangkok Noi

כנסיית Holy Rosary, המבנה הקלאסי של Siam Commercial Bank (הבנק הראשון שהוקם בתאילנד), כמו גם מבנה המקדש הסיני העתיק, הם המבנים הראשונים שתראו, ומאחוריהם – ממש פולשת לתחומם – ההמולה והצפיפות של צ'יינטאון. לכן, עדיף לשים פעמיכם מערבה כדי להתרשם מהמקדשים עתירי ציורי הקיר: Wat Thong Noppakhun ו-Wat Thong Thammachat. גשר Phra Pokklao הסמוך לכאן והגשר הסמוך לו – Rama I Memorial Bridge המעוטר באובליסק (נבנה ב-1932), יוצרים מעבר כפול על הנהר באזור זה. שוקPak Khlong נמצא בסמוך לאזור המשקיף לעבר האי Rattanakosin ואפשר לראות מכאן גם את חזיתו המרשימה של בית הספר לבנות Ratchinee ששוקם לאחר שרפה שפרצה בו לאחרונה, ובסמוך לו נמצא ארמון Wang Chakrabongse.

מדרום לרחוב Klong Bangkok Yai ב-Thonburi תמצאו את כנסיית Santa Cruz ואת המקדשים Wat Prayoonwong ו-Wat Kalayanimit. מבצר הגדה הצפוני, Vichal Prasit, הוקם כדי לשמור על ארמון המלך Wang Derm ועל מקדש Wat Arun.

ממזרח אפשר לראות חלקים ממנזר Wat Pho, מעל לחנויות הישנות ב-Tha Tien שם נוהגים כל המי ומי לפקוד בעת השקיעה את בר Boh שנמצא על המזח. כדי לזכות בנופים טובים יותר לעבר ה-Grand Palace, הוקמה טיילת, שרבים התנגדו לפרויקט משום שהוא אילץ הריסה של כמה וכמה קהילות מסורתיות לאורך הנהר כמו גם חלקים מאוניברסיטת Thammasat וממתחם התיאטרון הלאומי שנמצאים על גדת הנהר ליד גשר Phra Pinklao.

בצד של Thonburi יכולים אח"מים לצפות בשיט הדוברות המלכותיות המפליגות מבסיס הצי החדש שהוקם שם. מצפון תמצאו את מקדש Wat Rakhang שמשמש כמשכנו של תיאטרון Patravadi לגדות הנהר, את מסעדת Supatra River House הנהדרת, את שוק Prannok, וכן את בית החולים Siriraj לפני שתגיעו לתחנת הרכבת Bangkok Noi.

רציפים: N4-N11

שיט ב-Chao Phraya (צילום: טיים אאוט)
שיט ב-Chao Phraya (צילום: טיים אאוט)

מגשר Pinklao עד ל-Nonthaburi

מתחת לעמוד התמך של גשר Pinklao, זה שנמצא בצד של בנגקוק, תוכלו ללכת לאורך דרך היוצאת ממשרד התיירות של בנגקוק, לאורך בתי מידות ואחוזות ברחוב Thanon Phra Arthit ועד לפארק Santichaiprakarn ומצודת Phra Sumane. המבנה הקלאסי הנהדר שתראו מעברו השני של הנהר הוא בית הספר Intara. מצפון ל-Khlong Banglamphu תמצאו שלל אחוזות נהדרות בסגנון Dusit המיוחד המשלבות סגנון אר-נובו. גשר Rama VIII חולש על כל האזור ומחבר בין שתי גדות הנהר לאורך 2.1 קילומטרים של כביש. הגשר תלוי וניצב על עמוד בגובה 300 מטר.

גשר Rama VIII (צילום: shutterstock)
גשר Rama VIII (צילום: shutterstock)

בגדה של Dusit נמצא שוק הפרחים של Thewes ששוכן ממש בסמוך למעגן הדוברות המלכותי. כמעט נסתר מכאן, אבל עדיין ניתן לצפייה, הוא בית ילדותה של המלכה Sirikit, וכן מסעדת פירות הים Kaolang Home Kitchen.

מאחורי הרציף המלכותי Tha Vasukri, בעל התריסים הירוקים ומקדש Wat Ratchathiwas, נמצאת כנסיית Saint Xavier שהיא מרכזה הרוחני של הקהילה הווייטנאמית בעיר. מרבית סירות התיור מגיעות עד לגשר Sang Hee בסמוך ל-Royal River Hotel ופונות בחזרה.

מכאן ואילך, בין עשרות קהילות מסורתיות החיות על הנהר ממש, תמצאו גם את מבשלות הבירה Singha ו-Amarit, את גשר Rama VI שעליו עוברות הרכבות בדרכן דרומה, את מקדש Wat Khien המוזר למראה, וכן את גשר Rama V שלאחריו נמצא טרמינל הסירות של Nonthaburi.

רציפים: N12-N30