בנגקוק פלוס: מחוץ לעיר

נמאס מבנגקוק? צאו מהעיר לסיורים בערים עתיקות, בתעלות מקסימות ובג'ונגלים

הסטופה הגבוהה בעולם (צילום: shutterstock)
הסטופה הגבוהה בעולם (צילום: shutterstock)

התעלות באזור Nakhon Pathom

הקהילות שחיות לאורך התעלות שממערב לבנגקוק שומרות על אורח חיים מסורתי, ובעיקר על תרבות שוק מסורתית שהכי כדאי לצפות בה בשעות הבוקר. השוק הצף Damneon Saduak במחוז Ratchaburi (כל יום 12:00-6:00) נפגע מעט מכמויות התיירים המגיעים באוטובוסים למקום מדי יום מהשעה 9:00, והסחלבים, בתי הכלונסאות והרוכלים על הסירות סובלים מכך אף הם. במקום משייטות סירות לתיירים, וכן סירות טיולים רבות, והוא איבד מעט מקסמו.

תיירים מעטים יותר מגיעים עד למחוז Samut Songkhram שם פועל השוק הצף המקסים Tha Kha (מתקיים במועדים התואמים את לוח השנה הירחי של התאילנדים, רצוי לברר מראש). תוכלו לשכור שם סירת מונית ארוכת זנב ולהרחיק לשוק צף נוסף ב-Amphawa (כל יום 18:00-6:00), עיירה שהיא בליל של בתי כלונסאות הבנויים על המים, המון שושני מים וסחלבים בכל מקום.

במחוז Nakhon Pathom תמצאו עדיין קסם רב בשוק הצף Lam Phya (שבת וראשון בלבד) וכן בשוק Don Wai (כל יום 12:00-6:00) שטרם נפגע מתנועת התיירים הערה. הדרך הטובה ביותר להגיע לכאן היא בשיט של שעה מ-Rose Garden Aprime Resort המציע גם רכיבה על פילים, מסעדות, מופעי תרבות וטיולים. בסמוך מציעה חוות Samphran Elephant Ground and Crocodile Farm (כתובת Km 30 Thanon Phetkasem) גם היא רכיבה על פילים, היאבקות עם תנינים ומופעי קרבות מפוברקים.

Jaya Sri Lodge (כתובת Ngew Rai, Nakhon Chaisri) הוא מוסד יפה ומעניין השוכן בכמה מבני עץ טיק ומציע סדנאות קרמיקה ומחול וכן התנסות בתיירות חקלאית עם עבודה בשטחי החקלאות של המקום. אפשר גם לצאת לטיולים בשוק הצף של Wat Suwan ובשני השווקים הגדולים של Nakhon Chaisri – האחד שוקק חיים ופעילות על גדת הנהר, והשני הולך ודועך וממוקם בתעלה במרכז העיירה Nakhon Pathom.

עיירה זו היא למעשה העתיקה ביותר בממלכת סיאם, והיא גם המקום שממנו החל הבודהיזם להתפשט אל תוך תאילנד. אי אפשר להתעלם מ-Phra Pathom Chedu, שהוא (כך נטען) מגדל ה-stupa הגבוה ביותר בעולם (127 מטר גובהו). יש כאן גם בודהה שוכב גדול למדי ומוזיאון Phra Pathom Chedi National Museum הכולל מוצגים מרהיבים בסגנון Dvaravati. כמו כן תוכלו לבקר במוזיאון Phra Pathom Museum שבו המוצגים מעט פחות מעניינים ופזורים באי-סדר. מעברה השני של העיר, תוכלו לבקר בארמון Sanam Chan (כתובת: 6 Thanon Rajamankha Nai) ובו גנים רחבי ידיים ומטופחים, וכן מגוון מבנים בסגנונות שונים.

אוטובוסים יוצאים מדי יום מתחנת האוטובוס הדרומית ל-Samut Songkram וכן ל-Nakhon Pathom. ל-Nakhon Pathom יוצאות גם 13 רכבות מבנגקוק מדי יום מתחנת Hualumphong.

אל הג'ונגל: Kanchanaburi

הבסיס לכל הטיולים היוצאים אל תוך אזורי הג'ונגל של מחוז Kan'buri היא העיירה הנעימה Canchanaburi שנמצאת 129 קילומטר ממערב לבנגקוק. הגשר הידוע לשמצה על נהר הקוואי (אתר הגשר המקורי שוכן 4 קילומטרים מצפון לגשר הנוכחי), שהיה חלק ממערך "רכבת המוות" שנבנה על ידי היפנים במלחמת העולם השנייה כדי להעביר אספקה לכוחותיהם שלחמו בבורמה ובמהלך בנייתה נהרגו 18 אלף שבויי מלחמה מבעלות הברית ועוד כ-90 אלף עובדי כפייה אסייתים. רבים מהרוגים אלה קבורים בבית הקברות Chung Kai הסמוך לאתר ובבית הקברות הצבאי Don Rak הנמצא בסמוך למרכז העיירה. ליד בית קברות זה נמצא גם המוזיאון האינטראקטיבי Death Railway Museum המציג תערוכות אינטראקטיביות לא רעות, בעיקר בהשוואה למוזיאון המרופט War Museum ששוכן לצד גשר המסילה הנוכחי. בכל שנה בנובמבר נערך בעיירה שבוע לציון האירועים הקשורים בהקמת הגשר ומופע אורקולי מתקיים במקום.

משרד התיירות המקומי (כתובת: TAT, 310/2 Thanon Saeng Chuto) יכול לספק לכם מידע על מסלולי טיול ונקודות עניין בשמורות הטבע ובעמקים הפוריים הסובבים את העיירה ומנוקדים בכפרים של בני שבטי ה-Mon וה-Karen כמו גם בקהילות בורמזיות אתניות. 65 קילומטר צפונית לעיר, מושכים המפלים המרהיבים של Erawan National Park המוני תיירים, בעיקר בסופי השבוע, המגיעים לצפות בתשע קומות המפל המפורסמות.

מפלי ארוואן (צילום: shutterstock)
מפלי ארוואן (צילום: shutterstock)

בעיירה Kanchanaburi עצמה, נסו להתאכסן ב-Sam's Place (כתובת: 7/3 Thanon Song Kwae) המציע גם חדרים צפים. למי שמחפש משהו יותר אקסקלוסיבי, מציע Felix River Kwai (כתובת: Tha Makham) מגורים וגם ארוחות ברמה ובמחיר גבוהים יותר. המקום המרוחק ביותר, וגם המקסים ביותר, לשהייה באזור הוא Jungle Rafts שהוא חלוץ אמיתי בתיירות אקולוגית. המקום, ששוכן בערוץ קסום, מציע לינה במקום שאינו מחובר לאספקת חשמל ומואר באמצעות תאורת נפט בלבד. כמו כן יש במקום עיסויים, טיולי פילים, מקדש בתוך מערה ורקדניות מכפר סמוך של בני שבט Mon. אל המקום אפשר להגיע בשיט מבית המלון River Kwai Resotel, המלון-האח, המציע חדרי גן זוגיים נהדרים. למי שמחפש משהו לאכול ב- Kanchanaburi הברים והמסעדות הצפות לאורך רחוב Thanon Song Kwae מציעים ברובם אוכל טוב ונופים נהדרים בזמן השקיעה.

מסע ברכבת המוות

אף שפורקה ברובה, "רכבת המוות" עדיין מסיעה מטיילים ותיירים מ-Kanchanaburi לאורך נהר הקוואי עד למפלי Sai Yok Noi. המקום הומה למדי במטיילים ובמחפשי אתר לפיקניק, אבל הפנינה האמיתית נמצאת בפארק פנימה, במפלי Sai Yok Noi National Park. לא הרחק משם, מימנה ממשלת אוסטרליה את הקמתו של Hellfire Pass Memorial and Musem המרשים, השוכן על השביל המוביל למעבר ההרים המפורסם שסותת ביד על ידי השבויים ועובדי הכפייה. בהמשך הנתיב, בקילומטר ה-105 שלו, המעיינות החמים של Hin Dat מציעים בריכות חמות שנבנו על ידי היפנים ולצידן פלג מים מרענן. מכאן מוליך שביל עפר רעוע למפל Phra That המרהיב היורד מספר רב של מדרגות כלפי מטה על תוך בריכה צלולה.

קנצ'נבורי (צילום: shutterstock)
קנצ'נבורי (צילום: shutterstock)

הכביש המהיר 323 מתפתל מכאן לאורך 120 קילומטר עד לגבול עם מיאנמר וחולף בדרכו לאורך מאגר המים הגדול Khao Laem. בעיירה המעניינת Sangkhlaburi תוכלו לראות גשר עץ מרשים וגבוה במיוחד. ליד הגבול במעבר Three Pagodas Pass יש ציון לנתיב הפלישה הבורמזי לתוך תאילנד כמו גם המון רהיטי עץ בורמזים למכירה.

אוטובוסים ל-Kanchanaburi יוצאים מתחנת האוטובוס הדרומית של בנגקוק כל 20 דקות. אוטובוסים בתוך אזור Kanchanaburi בין הכפרים נדירים למדי. רכבות יוצאות מדי יום ל- Kanchanaburi מתחנות הרכבת Thonburi ו-Hualumphong.