החיים הם התמקחות: שופינג בבנגקוק

מקניוני ענק ועד שווקים סואנים, בנגקוק היא יעד קלאסי לאלה שאוהבים חוויית קניות מגוונת

קניון SiamParagon (צילום: shutterstock)
קניון SiamParagon (צילום: shutterstock)

בנגקוק היא גן עדן למכורים לשופינג. מגוון הסחורות המוצעות למכירה משתווה בגודלו רק למספר המקומות בהם אפשר לקנות אותן. כמות החנויות והחללים המסחריים הולכת ועולה כל הזמן, והסחורה – החל בפריטים תאילנדיים אותנטיים וכלה במותגים בינלאומיים נחשקים – נמכרת כולה במחירים שווים לכל נפש. רק מחפשי המוצרים המזויפים למיניהם יתאכזבו מעט – כמות החנויות בהן אפשר להשיג את הסחורה הבלתי חוקית הזאת הולכת ומצטמצמת, והיום היא נדחקה כמעט אך ורק לשוקי הרחוב למיניהם. תשומת הלב ניתנת כעת למעין פיוז'ן של מוצרים ממזרח וממערב, ואפשר למצוא יותר ויותר סחורה בעבודת יד תאילנדית ובייצור מקומי ברמה גבוהה.

מספר הקניונים בעיר הזאת הוא עצום, וזה אינו מפליא. החום והלחות הבלתי נגמרים מאלצים את התיירים למצוא מחסה במתחמים הממוזגים של הקניונים. מרבית הקניונים בעיר מרוכזים בציר שבין הרחובות Rama I, Ploenchit ו-Sukhumvit. נקודת התחלה טובה למסע קניונים הוא בצומת Pathumwan, באזור הנקרא Siam ונשלט על ידי מתחם הקניות של ה-MBK הוותיק, המכיל שלל חנויות טרנדיות. בסמוך לו תמצאו את הקניונים Siam Centre ו-Siam Discovery הנוצץ. מחפשי מותגים רצוי שישימו פעמיהם אל הקניונים Siam Paragon, Gay Sorn ו-Center World.

Siam Center (צילום: טיים אאוט)
Siam Center (צילום: טיים אאוט)

מעבר לקניונים החנויות בבנגקוק שומרות על שעות פתיחה נרחבות מאוד – מ-8:00 ועד 20:00 או 22:00, והתחרות הקשה בין החנויות פירושה מבצעים והנחות עד בלי די. חלק מהחנויות אף נותנות הנחה מיידית של 5% לכל תייר, ובכל מקרה, מכירות סוף עונה פראיות מתקיימות בימי ה-Thailand Grand Sale שמתקיימת בחודשים יוני-יולי ודצמבר-ינואר.

חוויית קניות אותנטית יותר תמצאו בשווקים של בנגקוק. שוק הלילה של הפטפונג נפתח מדי יום ב-21:00 וכולל אינספור דוכנים וסחורות מכל סוג ומין. שוק הפשפשים של Chatuchak פעיל רק בסופי השבוע ולכן נקרא גם ה-Weekend Market. השוק נמצא על דרך Paholyothin וכולל מאות דוכנים המציעים כל מה שרק אפשר לדמיין במחירים מגוחכים: ספרים משומשים ומגזינים, עתיקות אמיתיות ומזויפות, אריגים וחפצי אמנות משבטי ההרים, ג'ינסים, פירות, דגים, ציפורים וחיות אחרות ועוד ועוד. השוק פתוח בסופי שבוע בלבד בשעות 18:00-9:00.

שוק Chatuchak (צילום: shutterstock)
שוק Chatuchak (צילום: shutterstock)

שוק Pratunam מציע שפע של דוכנים לממכר מזון, ירקות ונעליים. השוק ידוע כמקום הזול ביותר בבנגקוק לקניית בגדים והוא פתוח 24 שעות ביממה. שוק הפירות והירקות הצבעוני ביותר הוא שוק Pak Klong, הנמצא מעבר לגדות הנהר, קרוב לגשר הזיכרון. השוק הוא כוורת של פעילות בלתי פוסקת, ערמות גרוטאות לצד דוכני סחלבים ריחניים.

Triphum

חנות המכילה מגוון רחב של פריטים תאילנדיים אותנטיים, בכלל זה ציורים, פסלים ופריטי אמנות. המחירים סבירים בהחלט, בעיקר בהתחשב בעובדה שהפריטים ורמת הגימור, איכותיים מאד.

כתובת: Siam Paragon, 4th floor, Thanon Rama I

(MBK Center) Mah Boon Krong

הקניון בן שש קומות הגדול והידוע ביותר בתאילנד כולל מעל 1,000 חנויות ודוכנים מכל הסוגים והמינים, כולל קומת אלקטרוניקה בה ניתן לקנות מוצרים חדשים ומשומשים במחירים נמוכים. בקומות העליונות יש קומפלקס בתי קולנוע, אולם באולינג ומרכז מזון מהיר עצום.

מומלץ במיוחד בעיקר כשהלחות בחוץ הורגת, וקשה להסתובב בשווקים.

כתובת: 444 Thanon Phayathai

אתר: http://www.mbk-center.co.th/en/home/index.php

Chatuchack Weekend Market

שוק סוף שבוע ענק המורכב ממבוך צבעוני של מעל 8,000 דוכנים, ביניהם דוכני עתיקות, אמנות, רהיטים, בגדים ומה לא. הכל מסודר בקפידה לפי אזורים ממוספרים וצבעים, אך יותר קל להתמצא בעזרת מפת המקום (Nancy Chandler's Map). באזור ישנם גם ברים, מסעדות, בתי קפה ושירותים.

כתובת: Thanon Phahon Yothin, at Thanon Kamphaengphet

שוק Chatuchak (צילום: shutterstock)
שוק Chatuchak (צילום: shutterstock)

Pak Khlong Talad

רק אחרי ביקור בשוק הזה תוכלו להבין באת את אהבתם של התאילנדים לפרחים. שוק הפרחים הטריים של בנגקוק פתוח 24 שעות ביממה, אולם רצוי לבקר כאן בין 22:00 לזריחה. ריחות יסמין משכרים, ערימות של סחלבים עד לגובה העיניים, שרשראות פרחים לתפילה השזורות בדיוק מופלא וצבעים מרהיבים – אלה הם רק חלק מחוויית החושים המצפה לכם.

כתובת: Thanon Chakphet, from Memorial Bridge to Khlong Lord