ברצלונה: נוף טוב הכל טוב

ברצלונה היא עיר שכולה נוף המשקיף מכל פינה. סיור בגבעת המונטז'ואיק חושף רבדים היסטוריים מגוונים

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
22 באוקטובר 2013
הטירה בקצה המונטז'ואיק (צילום: טיים אאוט)
הטירה בקצה המונטז'ואיק (צילום: טיים אאוט)

גבעת Montjuic עברה גלגולים רבים – בעבר היא שימשה כמבצר של דיכוי בידי ממשלה רחוקה,לאחר מכן כאזור של גני שעשועים לעשירים והמשועממים, ולאחרונה כזירה של אולימפיאדת 1992.כיום הטירה המאיימת הופכת למרכז לשלום, והגישה אליה השתפרה כך שכל האזרחים יכולים לנצל את הפארקים המטופחים, המוזיאונים והפסלים. השבילים על הגבעה רבים, אבל הסיור המוצע כאן יאפשר לכם ליהנות מכמה מהאתרים החשובים הפזורים בה תוך שעה או שעתיים. אם אתם מתכוננים להיכנס לאחד המוזיאונים יימשך הסיור יום שלם.

כדאי לדעת שיש פה מעט מקומות שאפשר לאכול בהם, וכן מומלץ להצטייד במים. הסיור נהדר, אבל בהחלט מתיש.

התחילה בכניסה הנמוכה של תחנת המטרו Poble Sec ועלו ב-C/Badas אל הגנים של ה-Teatre Grec, ואז פנו ימינה לשער שמימים לאמפיתיאטרון. מכאן עלו ל-Fundacio Joan Miro  דרך ה-Escales del Genealife, סדרה של מזרות שקרויה על שם הגנים בארמון Alhambra. במקום לעלות במדרגות פנו ימינה אל תוך Jardins Laribal.לפניכם נמצאים גני הורדים  Colla de l`arros, שנראים במיטבם בסוף האביב.

מכאן פרגולה ארוכה מובילה ל-Font de Gat (מזרקת החתול), שלצידה מסעדה קטנה. כשגבכם למסעדה לכו בשביל מזרחה לכיוון מוזיאון Miro ותגיעו לשטח פתוח שבמרכזו פסל הברונזה Noia de la Trena. משם פנו ימינה ל-Avda iramar ושם, מול המוזיאון, תמצאו מדרגות שיובילו אתכם מעלה אל משתלת Tres Pins. מכאן מכאן השדר ממשיכה לכיוון הים, אל Placa Dante Alghieri ואל הפסל Bellesa. בסוף הדרך נמצא Miramar, שבפתחו גנים, תחנת הרכבל וגני הקקטוסים Costa I Llobera. שביל אחר מוביל מאחורי המלון במעלה הגבעה לכיוון הטירה, מעבר לגני Joan Brossa.

הגנים הוקמו באזור היריד הישן, ועד אפשר לראות שם כמה מהפסלים הישנים, כמו זה של צ'ארלי צ'פלין. מחוץ לגנים עומד הפסל Sardana, שמציג את הריקוד הקטלאני הלאומי.

מוזיאון חואן מירו במונטז'ואיק (צילום: טיים אאוט)
מוזיאון חואן מירו במונטז'ואיק (צילום: טיים אאוט)

חצו את הדרך ועלו לצד המזרקות ופסיפסי הקרמיקה של Mirador de l`Alclade. מכאן ממשיך Cami del Mar, עם נוף מרהיב לים, לצד הטירה,ואחרי כחמש דקות מגיע ל- Mirador del Migdia, אחד המקומות הבודדים בברצלונה מהם אפשר שמהם אפשר לראות את השקיעה. יש כאן איזור פיקניק ולעיתים בית הקפה de Migdia La Caseta פתוח. מכאן יש שביל המקיף את הטירה מצידה הפונה ליבשה ומגיע עד לתחנת הרכבל. רדו במדרגות שמשמאלכם, נסו ללכת ישר דרך גרמי המדרגות השונים ופנו ימינה בדרך שבתחתית היא תוביל אתכם לכניסה ל- Jardins Mossen Cinto, הגנים המלאים בחבצלות מים, בריכות ואגם קטן.

צאו מהצד התחתון של הגנים, פנו שמאלה לרכבל היורד ותגיעו ל-Avda Parallel ותחנת המטרו.