גאודי פלוס: אטרקציות מרכזיות בברצלונה

בעיר של גאודי אפשר לבקר ביצירות של האדריכל המפורסם, אבל לא רק

21 באוקטובר 2013

Sagrada Família

קתדרלת סגרדה פמיליה היא ללא ספק אתר הבנייה המרשים ביותר באירופה, המשמש גם כקברו של מתכננה – אנטוניו גאודי. גאודי עבד על הפרויקט במשך יותר מארבעים שנה (1926-1884) ובעבודה ניכרים שלל המאפיינים המייחדים אותו בלבד; שילוב בין סגנונות היסטוריים מוכרים לאלמנטים אסלאמיים. קצות הצריחים עשויים בטכניקת הטרנקאדיס (trencadiz)- יצירה המורכבת משברי קרמיקה ויוצרת מעין פסיפס מופשט – טכניקה שהיא פרי המצאתו של גאודי. כל צריח בסגרדה פמיליה מסמל את אחד משליחי ישו, והכיפה העצומה שמחפה את מרכז המבנה מאזכרת את ישו עצמו.

כתובת: C/Mallorca 401

אתר: www.sagradafamilia.org

Park Güell

גאודי הגה את רעיון הקמתו של הפארק הזה עבור ידידו האישי ופטרונו, התעשיין אאוסבי גואל, כתשתית לעיר גנים בעבור משפחות אצולה שרצו להתרחק מהמולת העיר. הפארק מוקף ע"י חומה ובכניסה הראשית עומדים שני מבני אבן, שלגגותיהם קימורים מיוחדים. מרבית המבנים בגן הם בעלי גימור טרנקאדיס.

סמוך לכניסה ניצב ביתו של גאודי, שהוקם בידי תלמידו פרנסס ברנגר בשנת 1905. הבית הוסב מאז לבית מוזיאון המכיל דוגמאות מפורסמות של חפצי ריהוט שעוצבו על ידי גאודי, כמו גם חפצים אישיים ששימשו את האמן. בשנת 1984 זכה פארק גואל בתואר אתר מורשת עולמי מארגון אונסק"ו.

פארק-גואל-ברצלונה

Catedral

הקתדרלה הגותית, שמוקפת רחובות עתיקים ובניינים שנותרו כעדות לימי התהילה שחוותה ברצלונה במאות ה-15 וה-16, היא "אתר הדגל" של הרובע הגותי. בנייתו של המבנה המרהיב הזה החלה ב-1298 ונמשכה למעלה מ-600 שנה הודות למלחמות אזרחים, מגיפות שונות ועוד. החזית סובלת אמנם מחוסר אחידות סגנונית, אך מגדל הפעמון הוא מן היפים באירופה.

כתובת: Pla de la Seu

אתר: http://www.catedralbcn.org

Museu Marítim

כמי שהיתה בעבר הכוח הימי הדומיננטי בכל מערב הים התיכון, נבנו במספנותיה של ברצלונה אניות מדהימות באיכותן עבור הצי הקטלוני. מספנות אלו הפכו מאז למוזיאון הימי. המבנה המרהיב הזה מאכלס בתוכו תצוגה מרשימה במיוחד, המבהירה את חשיבותו של הים להיסטוריה של העיר. המוצג המרכזי הוא העתק בקנה מידה של 1:1 של ספינתו של דון חואן שהוביל באמצעותה את צי "הליגה הקדושה" לניצחון על הצי התורכי בקרב לפנטו ב-1571 (אגב, הספינה המקורית נבנתה במספנות הללו ממש). במוזיאון תצוגה נרחבת העוסקת בטכניקות של בניית הספינות והתפתחותן לאורך השנים.

כתובת: Avda Drassanes

אתר: www.mmb.cat