על רגל אחת: האטרקציות המרכזיות של דבלין

מלנכולית ועתיקה, ידידותית ומקסימה - המקומות שעושים את דבלין

הטמפל בר המפורסם (צילום: shutterstock)
הטמפל בר המפורסם (צילום: shutterstock)

מדי פעם אין ברירה אלא לתהות אם הם עושים זאת במכוון: הגישה אל דבלין כה מסובכת – החל בתנועת המכוניות הכבדה, דרך אתרי הבנייה האינסופיים וכלה בכבישים שאינם מסומנים כראוי – שקשה להאמין שכל המכשולים הללו לא הוקמו אלא כדי למנוע מאיתנו להיכנס. כשכבר הגעתם, דבלין נדמית כמקום אפור ומבשר רעות ולרגע קט אתם תוהים אם הגעתם למקום הנכון, האם זו ירושלים של הגולה האירית? האם זו בירת המסיבות של האי הבריטי? אז זהו, שכן, ולא. כן, זוהי דבלין, ולא, זהו אינו המקום שחשבתם שתמצאו על פי המוניטין שיצא לו, אבל תנו לה צ'אנס ותמצאו שהיא חמימה וקסומה בדיוק כפי שקיוויתם.

הדרך הטובה ביותר לחוות את דבלין היא ברגל, מאחר שגם אם אתם ממונעים, התנועה כבדה מדי, והעיר קטנה מכדי לנהוג בה. הצטיידו במפה ובנעלי הליכה נוחות, קוו למעט שמש וצאו לדרך, אבל לא לפני שתעשו את הדבר החשוב ביותר. נסו לשכוח את כל מה ששמעתם וחשבתם שאתם יודעים על העיר הזאת. השאירו את הדעות הקדומות שלכם מאחור ורק אז תתגלה בפניכם העיר המוזרה, המלנכולית, הידידותית אך המסובכת הזאת במלוא הדרה, ותגרום לכם להתאהב בה.

Trinity College 

טריניטי קולג' הוקם בשנת 1592 ע"י המלכה אליזבת הראשונה, ושוכן בקמפוס יפהפה עם בניינים היסטוריים. אפשר להסתובב שם שעות, ליהנות מהארכיטקטורה הנפלאה ומהאווירה במקום, אך יש במקום דבר אחד שאסור להחמיץ בשום אופן – הספרייה הגדולה (Old library) בה הסטודנטים יכולים לעיין בהוצאות הראשונות של ספרים עתיקים ובראשה, "הספר של קלס" – שנכתב במאה השמינית לספירה והוא אחד הספרים העתיקים בעולם.

כתובת: Trinity College Dublin, College Green

אתר: www.tcd.ie

טריניטי קולג' (צילום: shutterstock)
טריניטי קולג' (צילום: shutterstock)

טירת דבלין

טירת דבלין שנבנתה ב-1204 היתה מוקד הכח של השלטון האנגלי באירלנד כבר מהמאה השלוש-עשרה. כיום הטירה משמשת לאירוח מנהיגים וראשי מדינות. במקום נערכים סיורים מודרכים בדירות האירוח, הקאפלה המלכותית והמרתף, בו חומות העיר נפגשות עם הטירה, וכך מתאפשרת הצצה לחיים של שליטי התקופה.

כתובת: ברחוב Dame בלב העיר

אתר: www.dublincastle.ie

טירת דבלין (צילום: shutterstock)
טירת דבלין (צילום: shutterstock)

St Patrick's Cathedral

זוהי הכנסייה הגדולה ביותר באירלנד שנוסדה במאה ה-13 על חורבותיו של אתר דתי עתיק מהמאה החמישית. בכנסייה ניתן לראות  לוחות זיכרון ואנדרטאות שבהן מונצחות דמויות מכובדות רבות מהשושלת האנגליקנית, כמו גם הדורות הרבים של חיילים איריים שלחמו ואיבדו את חייהם בשירות האימפריה הבריטית. כאן גם קבור הסופר הנודע ג'ונתן סוויפט (שעבודותיו החשובות ביותר נכתבו על ידו כשהיה כאן דיקן במאה ה-17) לצד בת-זוגתו.

כתובת: St Patrick's Close

אתר: www.stpatrickscathedral.ie

קתדרלת St Patricks (צילום: shutterstock)
קתדרלת St Patricks (צילום: shutterstock)