החופים הפראיים של מפרץ דבלין

האוויר צלול והשמש זורחת (לפעמים) במפרץ דבלין הסלעי, הפראי וללא החול

Dalkey Island (צילום: shutterstock)
Dalkey Island (צילום: shutterstock)

הטבע בירך את דבלין בשני יתרונות משמעותיים – ים והרים – ושניהם עושים עם יופייה חסד, ולא חשוב מזג האוויר.

הדרך הזולה לראות החוף היא עדיין הטובה ביותר: קחו את רכבת ה-DART מקצהו האחד של הקו ועד סופו. חלקו הגדול של המסע נערך לאורך חופיה המשתנים תמידית של העיר מצפון לדרום.

Clontarf

בחלק הצפוני תמצאו את שמורת Bull Island הנהדרת, שם דיונות ואזורי ביצות משמשים כביתם של זני ציפורים וצמחים רבים. אפשר להגיע אליה בחציית גשר צר מ-Clontarf Road. מול אותו הגשר נמצא St Anne's Park ובו גן הוורדים העצום הכולל מאות שיחי ורדים מכל סוג וצבע המגיעים לשיא פריחתם בימות הקיץ ומפיצים ריח משכר. מלבד גן הוורדים, הפארק מציע גם מגרשי טניס, אגם חבצלות, מגרשי משחקים ואורוות עתיקות ונפלאות.

Clontarf (צילום: shutterstock)
Clontarf (צילום: shutterstock)

Howth

לאלו מכם החובבים טיולים רגליים ארוכים, קפצו על אוטובוס מספר 31, או טיילו על כביש החוף עד שתגיעו לתחילתו של מסלול בן 5 קילומטרים המוביל מסביב לכף. שביל ההליכה מצליח לעקוף את כל השטחים הבנויים – מדרום ניצבים הרי Wicklow, מצפון הרי Mourne, שמים מגנים מעל והים נפרס מתחת. השלווה והשקט הם כה קיצוניים עד כי נדמה שחזרתם מאות שנים לאחור.

ליד תחנת ה-Dart תמצאו את הרציף המערבי, שבו תוכלו לרכוש דגים שזה עתה נשלו מהים, ולטייל בנדבך העליון והפרוץ של הרציף המזרחי שיוביל אתכם ל-Martello Tower ולכנסייה חרבה באי המסולע והנטוש שנקרא Ireland's Eye.

Howth (צילום: shutterstock)
Howth (צילום: shutterstock)

Malahide

כאן תמצאו את כפר מישור החוף הצפוני היפה ביותר. מרחבים ירוקים וה-Talbot Botanical Gardens מקיפים את הארמון המקומי – Malahide Castle (כתובת: Malahide Castle Demesne, Malahide, אתר: www.malahidecastle.com ) ובו אוסף גדול ומצוין של ציורי פורטרטים איריים, בהם יצירתו של ואן וויק המתארת משפחה בת 14 נפשות סועדת ארוחת הבוקר רגע לפני יציאת בניה לקרב על בוין, שממנו איש מהם לא שב.

ארמון נוסף שכדאי לבקר בו הוא Ardgillen Castle (כתובת: Balbriggan) שעיקר ההנאה המופקת בו מתרחשת בחוץ – מרחבי אחו אינסופיים, יער וגינות שבהם אפשר לערוך פיקניקים, לשחק במחבואים או סתם לשוטט בחוסר מעש שלו.

בקרבת מקום נמצא גם ה-Skerries Mill Complex (כתובת: Skerries), אתר משוחזר מהמאה ה-15 הכולל כמה תחנות רוח המשמשות גם את המאפייה הפועלת במקום.

Malahide Castle (צילום: shutterstock)
Malahide Castle (צילום: shutterstock)

חופי הדרום

Bray

אף על פי ששמו של האזור אינו הולך לפניו, קסם מיוחד שורה עליו בכל זאת. לאחר נסיעה ב-DART החולפת על פני נופים עוצרי נשימה, יהיה אפשר לגלות את המיוחדות בטיול רגלי לאורך הטיילת והחוף המסולע המזכירים עיירת נופש שלא בעונה.

Dalkey

יש משהו מעט אבסורדי באופן שבו תושבי האזור היקר עד אימה הזה עדיין מכנים אותו "כפר". ואולם, הציניות מתנדפת כלא היתה בהגיעכם לעיירה היפהפייה הזאת, שלא לשווא משמשת כמשכנם של בונו, דה אדג', אניה, ניל ג'ורדן ורבים מהאמנים ומאנשי העסקים העשירים בעיר. מגוריהם של הסלבז במקום גם הביאה לכך שהמסעדות, הברים והמעדניות שבאזור יעמדו בסטנדרטים גבוהים מאוד, והם אכן מומלצים.

Dalkey Island הוא אי זעיר שמהווה את מקום המפלט היחיד מההמונים בימי הקיץ החמים; Sorrento Terrace היא הכתובת הנחשקת ביותר בעיר וניצבת על קצה צוק המשקיף על המים; והחוף הסלעי של Vico, שאליו אפשר להגיע מ-Vico Road, משמש כמקום מפגשם של הנודיסטים (במיוחד הגברים שבהם) והוא ידידותי גם למבקרים חד-פעמיים.

Seapoint, Sandycove ו-Dun Laoghaire

אלו הם החופים הפופולריים ביותר של הדרום. החוף המומלץ לשחייה כשהגאות גבוהה הוא Seapoint, ובימים שטופי שמש הוא עמוס במשפחות. Sandycove מרכז אליו את בנאי ארמונות החול ומוביל גם ל-Forty-foot שנחשב פעם לחוף נודיסטי המיועד לגברים בלבד ו-Dun Laoghaire שניחן בעירוב מוצלח בין הישן לחדש. הרציף המזרחי שלו אופנתי במיוחד ובסופי שבוע הוא מארח רבים מתושבי העיר. לא כדאי לפספס את הגלידה הנחשבת לטובה ביותר בדבלין וגורמת לתורים ארוכים להשתרך מחוץ ל-Teddy's ice-cream shop.

Forty foot בחוף Sandycove (צילום: shutterstock)
Forty foot בחוף Sandycove (צילום: shutterstock)