הונג קונג: אטרקציות מרכזיות

הכי ארוך, הכי גבוה, הכי הרבה... בקיצור, ברוכים הבאים להונג קונג

מקדש הבודהות (צילום: shutterstock)
מקדש הבודהות (צילום: shutterstock)

המדרגות הנעות של Mid-Levels

המדרגות הנעות, שאורכן מגיע ל-792 מטר, נפתחו בשנת 1993 בניסיון להקל על עומסי התנועה בכבישים, והן מחברות בין סנטרל מרקט ל-Mid-Levels. מדובר בסדרה של 20 דרגנועים ושלושה מסלולים נעים, עם יציאות לכל הרחובות שדרכם עוברות המדרגות הנעות. בין השעות 10:20-06:00 הדרגנוע יורד, ובין השעות 24:00-10:20 הוא משנה כיוון ועולה. זוהי אטרקציה מקומית וכלי תחבורה מצוין ומהיר, ובעיקר חינמי.

כתובת: בין Des Voeux Road Central ל-Conduit Road

המדרגות הנעות (צילום: shutterstock)
המדרגות הנעות (צילום: shutterstock)

The Peak

פסגת הר ויקטוריה (הנקראת פשוט ה"פיק") התנשאת מעל לב אזור המסחר של האי הונג קונג, משקיפה על הנוף המרהיב ביותר באי. ביום בהיר (דבר נדיר למדי) אפשר לראות מהפיק, שגובהו 552 מטר, את נמל ויקטוריה, את קאולון, את ההרים של הטריטוריות החדשות ומעבר להם. בלילה הנוף מרהיב לא פחות, אבל לא כדאי להגיע לפיק ביום ערפילי מאחר לא תוכלו לראות דבר.

אתר: http://www.thepeak.com.hk/en/home.asp

במעלה הדרך ל-Peak (צילום: shutterstock)
במעלה הדרך ל-Peak (צילום: shutterstock)

Man Mo Temple

המקדש, שהוקם בשנת 1847, נקרא על שם שני אלים סינים – אל הספרות מאן צ'אונג (Man Cheong) ואל המלחמה מו קואן קונג (Mo Kwan Yu). בראשיתו, היה המקדש מוקד להעלאת תלונות ע"י התושבים הסינים ומקום בוררות, אך לא כך כיום. בחוץ בולטים רעפי הקרמיקה בסגנון הסיני ודמויות הגבס, ובפנים משתלשלים מהתקרה סלילים גדולים של קטורת, שאותם מדליקים המאמינים במטרה למשוך את תשומת ליבם של האלים.

כתובת: Western End, Hollywood Road

מקדש Man Mo (צילום: shutterstock)
מקדש Man Mo (צילום: shutterstock)

Ten Thousand Buddhas Monastery

פסלי בודהה גדולים מזהב יקבלו את בואכם וכאשר תעשו דרככם לאורך השביל התלול, בכדי להגיע למקדש הזה שנפתח בשנת 1957. צריך לטפס יותר מ-400 מדרגות, אך זה שווה את המאמץ, מאחר ובפנים יש יותר מ-10,000 פסלי בודהה בצורות וגדלים שונים. באולם המרכזי תמצאו ארון זכוכית ובו מוצגת לראווה גופתו המשומרת של Yue Xi, מייסד המקום.

כתובת: Pai Tau Village 220

אתר: http://www.10kbuddhas.org/index.do