תשכחו מהטמפל בר: חיי הלילה של דבלין

הסצינה הדבלינאית ידעה עליות ומורדות בשנים האחרונות, אבל כיום מציעה העיר שפע אפשרויות מגוונות לבילוי ראוי לשמו

חיי לילה ללא עישון בדבלין (צילום: טיים אאוט)
חיי לילה ללא עישון בדבלין (צילום: טיים אאוט)

למקרה שלא שמתם לב, הכל השתנה פה. במשך עשור אחד בלבד, הפכה דבלין מעיר נטולת סצנה לעיר בעלת הסצנה הכי רוויית אלכוהול בסביבה, ומהמעמד המפוקפק הזה, הפכה בימים אלו לקולית למדי.

הכל החל בהזרמת הכספים המאסיבית מטעם האיחוד האירופי בתחילת שנות התשעים. פתיחתם של כמה מועדונים הובילה במהירות לנהירה המונית מכל קצות תבל אל מה שנודע כ"בירת המסיבות החדשה של אירופה". עוד ועוד מקומות נפתחו, והסצנה תססה.

אבל מאחר שכל דבר טוב מגיע אל סופו, כמה שנים מאוחר יותר, הקוליות התאדתה וכל מה שנותר מסצינת הבילויים המקומית היה מאות תיירים שיכורים שנהנו מכרטיסי טיסה מוזלים ומהכנסת האורחים הידועה של האירים, אשר התחילה בשלב זה להישחק. טמפל בר הפך לאזור מוקצה מחמת המיאוס עבור המקומיים והתיירים כאחד. קיא ברחובות ומזרקים בשירותים לא היו מראה מהנה במיוחד… בו בזמן, החלו המחירים לטפס, הדבלינאים נשארו בבית, ונדמה היה שהמסיבה נגמרה.

ואולם, למצבים כאלה יש נטייה מחזורית, ובעוד ההמונים נעלמים לאטם, אלו שיצרו את הסצנה מלכתחילה, החלו מגיחים בחזרה משנת החורף שלהם.

כיום פטרוני הלילה ניחנים ביכולת שיפוט ובטעם משופר, והעיר מציעה זירות התרחשות מגוונות וטובות. רבות מהן מצויות במרחק עשר דקות הליכה מגדות נהר הליפי. בדרום, הריכוז הטוב ביותר של ברים ומועדונים נמצא בסביבת הרחובות George ו-Wicklow, ובצפון ברחוב Abbey ליד רחוב O'Connell וסביבותיו. אזור הטמפל בר לעומת זאת, לא שרד את נפילתו, וכיום הוא מוכרז פחות או יותר כאזור מת.

ופרט אחרון ומשמעותי ביותר, תשכחו מסיגריות! העישון אסור בתכלית בכל המקומות ללא יוצא מן הכלל, פרט למרפסות המיועדות לכך.

מועדון Spy (צילום: טיים אאוט)
מועדון Spy (צילום: טיים אאוט)

Palace

מקום חביב על אוהבי המוזיקה האירית המסורתית. הפאב הזה פועל כבר יותר מ-150 שנה, ומה שנפלא בו (כמו בפאבים אחרים שבהם מנגנים מוזיקה אירית,) הוא שהקהל מוזמן להצטרף לנגינה בכל כלי (טיפ: כפות הן להיט גדול).

כתובת: 21 Fleet Street

אתר: www.thepalacebar.com

Traffic

העיצוב אפוף הזוהר של המקום אמנם עלול להטעות, אבל אל דאגה, לא הגעתם לבר קוקטיילים מכובד. קהל הבליינים שממלא את הטראפיק יודע ליהנות מהחיים הטובים.

כתובת: 54 Abbey Street Middle

אתר: www.traffic54.net

Traffic (צילום: טיים אאוט)
Traffic (צילום: טיים אאוט)

Gaiety

אחד מהתיאטראות העתיקים והגדולים ביותר בעיר בשעות היום, ומגה-מועדון בשעות הלילה. בניין וויקטוריאני יפהפה המחולק לחללים שונים וביניהם ברים, בימת הופעות ואזור להקרנות. חובבי ג'ז ומוסיקה לטינית ייהנו במיוחד.

כתובת: King Street South

אתר: www.gaietytheatre.com

Spy/Wax

שני מועדונים נוצצים ונחשבים בבניין אחד (למועדונים כניסות נפרדות אבל הם מתחברים בפנים).  אל הספיי שנמצא בקומה העליונה באים כדי לראות ולהיראות ומדיניות הכניסה וחוקי הלבוש נוקשים. לווקס לעומת זאת, מגיעים בשביל לרקוד לצלילי מוסיקת האוס והיפ-הופ.

כתובת: Powerscourt Townhouse Centre, William Street South

Solas

אחד מהדי.ג'יי ברים הראשונים בעיר. המקום, שיש בו את גג העישון הנחמד ביותר בסביבה, עדיין משמש מקום טוב להתחיל בו את הערב. המוסיקה נוטה לכיוון ג'אז-פאנקי וסופי שבוע עלולים להיות עמוסים.

כתובת: 31 Wexford Street

Dice Bar

שלט נאון אדום בולט מהקיר בחוץ, וה"וייב" במקום הוא של בר "מעורפל" ולא חוקי ברחובות ניו יורק. העיצוב גותי עם נרות כנסייה שמונחים במקום. למקום מגיעים כוכבי רוק מוכרים שקופצים לביקור והמוזיקה והקהל מגניבים למדי. ללא ספק המקום שווה ביקור.
כתובת: Queen Street, off Arran Quay

Tripod

לשעבר, מועדון ה "Red Box", טריפוד הוא אחד המקומות החדשים בעיר. המקום עדיין נחשב למפורסם בשל העוצמה שלו וכל יום חמישי מספר רב של דיג'ייז עולים על העמדה ומשמיעים למבלים מוזיקת טכנו/ האוס. בשבת המוזיקה "מיינסטרימית" יותר.

כתובת: Old Harcourt Street Station,  Harcourt Street,  Around St Stephen's Green

Lillie's Bordello

תצטרכו להיות סלז כדי להיכנס, ולאחר שנכנסתם, תיאלצו לפלס את דרככם בין כל האזורים השמורים ל_V.I.P. אף שהמוזיקה טובה, נראה כי ה"סלבז" הם סתם וואנביז, ואם יש פה סלבז אמיתיים הם חבויים בפינותיהם החשוכות.

כתובת: Adam Court, Grafton Street

אתר: www.lilliesbordello.ie