הלילה של טוקיו: מועדונים וברים

תתחילו להתאמן: סצינת המועדונים של טוקיו סוערת מתמיד. מה הפלא? בחברה כל כך מסורתית, צריך לדעת גם להתפרק

air club (צילום: טיים אאוט)
air club (צילום: טיים אאוט)

טוקיו היא ככל הנראה בעלת אחת מסצינות המועדונים הלוהטות ביותר על פני כדור הארץ. חיי הלילה של הבירה נרחבים ואיכותיים מספיק כדי להשתוות לשאר בירות המועדונים של העולם, ועם זאת נמנעים מהיומרנות ומהפומפוזיות המאפיינות מרכזי בילויים חשובים אחרים.

הודות להשקעות פיננסיות כבדות, יש היום מספיק מקומות מצוינים ובליינים מהוקצעים שלהנאתם אפשר להזמין את הדי.ג'ייז הטובים בעולם. והמאזנים הכלכליים של היזמים איתנים מספיק בשביל לאפשר להם לקחת סיכונים עם הכשרונות הצעירים המקומיים. עם זאת, המקומיים עדיין מעדיפים לכבד בנוכחותם את השמות הבינלאומיים. חבריהם היפנים שרוצים להרקיד את ההמונים, יצטרכו להוכיח קודם את היכולות שלהם בזירות הזרות לפני שההמונים יואילו בטובם להטריח את עצמם להאזין להם במועדון השכונתי. בכל מקרה, המגוון העצום של הסגנונות השונים מפצה מעט על היחס הקר ליוצרים המקומיים.

המועדונים פזורים ברחבי העיר ולרוב משקפים את האופי של הרובע שבו הם ממוקמים. המועדונים של Shibuya צעירים, טרנדיים ומכסים את כל מגוון סגנונות המוזיקה האפשריים. Ayoama יוקרתי יותר, טרנדי פחות ונוטה יותר לבילויים בעלי גוון אלגנטי. Daikanyama הוא האח הרגוע של Aoyama ומקום טוב לאלה הרוצים לנסות את הסגנון האופנתי של Shibuya בלי הלכלוך והזיעה. Shinjuku מספק אוסף אקלקטי לגמרי של די.ג'ייז-ברים רועשים, במות ריקודים משונות ומועודני ענק. Roppongi – זול, מיוזע ושתוי, בכל יום ובכל שעה. אין זה מוקד הבילויים של הקהל האופנתי, כאמור, אבל הוא יכול להיות אופציית חימום טובה לקראת בילוי ב-Azabu, אול צינון האווירה. מקומות נוספים נמצאים ב-Harajuku (כמה מועדונים קטנים ומשובחים) וב-Ikebukuro (Shinjuku_לייט).

אחד החידושים החשובים ביותר שמאפיינים את הסצינה הנוכחית הוא השימוש הנפוץ בסמים מכל סוג. אל תיתנו לתפוצה להטעות אתכם. המשטרה עורכת לעתים קרובות חיפושים ברחובות, ויש לה חיבה מיוחדת לזרים, ולפעמים פועלת במסווה גם במועדונים.

למידע על אירועים, מסיבות ושעות, בקרו באתר www.higher-frequency.com.

Womb

האוס, טכנו, ודראם אנ' בייס הם הסגנון במועדון המוצלח הזה, שיש בו במת ריקודים גדולה ותאורה מצויינת, מערכת באסים מופלאה, ומה שאמור להיות כדור הדיסקו הגדול ביותר באסיה.

כתובת: 2-16 Maruyamacho, Shibuya-ku,

אתר: www.womb.co.jp

Womb (צילום: טיים אאוט)
Womb (צילום: טיים אאוט)

Liquid Room

המועדון מתואר עדיין כ"אגדי" בספרות הבינלאומית. הוא נולד כחלל מפוקפק להופעות ולערבי מועדונים ברובע אפלולי מעט ב-Shinjuku, אך מאז שהוא עבר ל-Ebisu האלגנטי, הוא שיפר את החזות שלו וחיזק את מעמדו כמועדון הופעות חיות.

כתובת: 3-16-6 Higashi, Shibuya-ku

אתר: www.liquidroom.net

Liquid Room (צילום: טיים אאוט)
Liquid Room (צילום: טיים אאוט)

SuperDeluxe

משהו בין סלון אמנים לבר. הסופרדלוקס הוא מקום המפגש של הקהל היצירתי של טוקיו. כל ערב תמצאו פה משהו אחר, בין ערב שקופיות ועד למסיבה פרועה. מגזין 'טיים' הכתיר את סופרדלוקס כמקום הכי טוב באסיה ל"התמהמהות אוונגארדית".

 כתובת: B1F, 3-1-25 Nishi-Azabu, Minato-ku

אתר: http://www.super-deluxe.com

SuperDeluxe (צילום: טיים אאוט)
SuperDeluxe (צילום: טיים אאוט)

Kamiya

בר ה-Kamiya נוסד ב-1800, ומאז הפך לשם דבר בעיר. לא תמצאו כאן עיצובים מרעישים (דמיינו שולחנות פורמייקה ואורות גבוהים), אבל זה חלק ממה שהופך את המקום הזה לכל כך מזמין (בכל זאת קיים כבר 200 שנה). המקום ידוע במיוחד בזכות היחס הנהדר והתמיד חברותי שלו לאלה שבאים לשתות.

 כתובת: 1-1-1 Asakusa, Taito-ku

Kamiya (צילום: טיים אאוט)
Kamiya (צילום: טיים אאוט)