לא רק גינס. הברים של דבלין

ישיבה בבר עם דרינק היא חלק חשוב בתרבות האירית שאין לוותר עליו. בדבלין התנהג כדבלינאי

הטמפל בר המפורסם (צילום: shutterstock)
הטמפל בר המפורסם (צילום: shutterstock)

הסופר הדבלינאי ברנדון ביהן כינה את עצמו "שתיין עם בעיית כתיבה". השחקן ריצ'רד האריס טען שהקים קבוצת תמיכה שכונתה "אלכוהוליסטי העולם התאחדו". אם לא מתחשק לכם לשתות, צלצלו לחברים, הם כבר ישכנעו אתכם. כן, כשזה מגיע לאירים ולקיבולת השתייה שלהם, אפשר למנות אלפי בדיחות. בשילוב של מוזיקה חיה, החוויה היא אירית אותנטית למדי.

מדרום לנהר מתרכזות להן הנקודות החמות והאופנתיות, בעוד מצפון לו, תוכלו למצוא את ארומת המסורתיות המיושנת. טמפל בר ידוע כאזור המרכז אליו את הקהל השתוי ביותר בעיר, ואזור טריניטי קולג' לרוב מאכלס המוני תיירים בגיל העמידה. אלו החוקים, קחו בחשבון שיש יוצאים מן הכלל והרבה, אז מצאו ברשימה את מה שקורץ לכם, וצאו לכבוש את העיר.

פאבים איריים קלאסיים (צילום: shutterstock)
פאבים איריים קלאסיים (צילום: shutterstock)

Mulligan's

המסבאה האגדית הזאת פתחה לראשונה את שעריה בשנת 1782 ומאז שומרת על אותנטיות המתבטאת בכתמי טבק המכסים את התקרה, יושביה בני ה-80 ומדיניות המתנגדת לטלפונים סלולריים. המקום בשיאו בימי ראשון אחר הצהריים ובערבי אמצע השבוע.

כתובת: 8 Poolbeg Street

אתר: www.mulligans.ie

Café en Seine

זהו אחד מהסופר פאבים הראשונים בדבלין. העיצוב המוקפד הוא בסגנון אר דקו דקדנטי של פריז במאה ה-19. מחירי המשקאות גבוהים למדי.

כתובת: 40 Dawson Street

אתר: www.cafeenseine.ie

Café en Seine (צילום: טיים אאוט)
Café en Seine (צילום: טיים אאוט)

Palace

אסור לפספס! הבר העתיק ביותר בדבלין שהצליח לשמור על כל מאפייניו ונודע בתור חביבם של סופרי העיר לדורותיהם. אם אתם מחפשים אותנטיות, זה המקום בשבילכם.

כתובת: 21 Fleet Street

אתר: www.palacebardublin.ie

The Porterhouse

מבשלת הבירה הביתית העתיקה ביותר בעיר מתפרסת על פני שלוש קומות ומפיקה את בירת הסטאוט, הלאגר והאיל הטובות ביותר שיש. במיוחד מומלצת האויסטר סטאוט שמיוצרת במקום מאויסטרים אמיתיים, וכדי שחלילה לא תשתו על בטן ריקה, המטבח מציע מנות איריות מסורתיות מצוינות וזולות.

כתובת; 16-18 Parliament Street

אתר: www.porterhousebrewco.com

Gravity Bar

המדובר באחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בדבלין. הבר המיוחד הזה, בבעלות מבשלת גינס, מאפשר 360 מעלות של נוף דבלין מחלונות מהרצפה עד התקרה. הבירה של גינס, המוגשת בכוסות גדולות למדי, הופכת את החווייה לקלאסיקה אירית במיטבה.
כתובת: James Street
גינס. מאז 1756 (צילום: shutterstock)
גינס. מאז 1756 (צילום: shutterstock)

JJ Smyth's

הקומה התחתונה אכן נדמית כסתם עוד בר אירי חביב ומיושן אבל אל תטעו, טפסו לקומה השנייה,שם תמצאו את אחד ממועדוני הג'אז המפורסמים והטובים ביותר בעיר, במיוחד בערבי חמישי וראשון.

כתובת: 12 Aungier Street

אתר: www.jjsmyths.com

Odeon

החזית המרשימה של המקום מרמזת לבאות. מקומות הישיבה אינם רבים אבל לאיש לא אכפת, כולם מגיעים כדי לראות ולהיראות, ומשלמים לא מעט עבור המשקה, העיצוב וההתחככות. מומלץ במיוחד להגיע בימי ראשון אחר הצהריים, אז תוכלו ליהנות מקריאת עיתוני המקום ומצפייה בקלאסיקות קולנועיות המוקרנות על המסך הרחב.

כתובת: 57 Harcourt Street

אתר: www.odeon.com