לונדון עיר השווקים

ביקור בלונדון אינו יכול להיות שלם ללא ביקור בשוק אוכל נוטף טעמים או בשוק עתיקות בו מפוזרים בערבוביה חדש וישן כאחד

עתיקות ופיצ'פקעס  בפורטובלו (צילום: טיים אאוט)
עתיקות ופיצ'פקעס בפורטובלו (צילום: טיים אאוט)
23 באוקטובר 2013
שווקים שכונתיים עדיין מפיחים רוח חיים בחוויות הקניות של לונדון, אם כי המוכרים הקוקנים הוותיקים הולכים ומתמעטים. את מקומם תפסו צעירים אופנתיים המרכיבים משקפי וינטאג' ולוגמים חלב סויה אורגני. כך או כך, הסתובבות בשוק לונדוני היא אחת מהאטרקציות שאין להפסיד.

שוק האוכל (Borough Market (www.boroughmarket.org.uk מושלם לדברי מאכל בינלאומיים, גורמה ומוצרים טריים וריחניים. השוק ממוקם בגדה הדרומית הטרנדית והוא חביב ביותר על מקומיים ותיירים. אבל כדאי גם להרחיק אל מזרח העיר ל-Hackney כדי לבקר ב-Broadway Market (www.broadwaymarket.co.uk). שוק אוכל מיוחד ואותנטי המתקיים בימי ראשון בלבד.

שוק האוכל Bourogh (צילום: טיים אאוט)
שוק האוכל Bourogh (צילום: טיים אאוט)

שוק הפרחים ב-Columbia Road הוא בילוי נעים ליום ראשון בבוקר – השתדלו להגיע לפני 11:00. משם תוכלו להמשיך לאורך Brick Lane עד Spitalfield Market ו-Sunday Spitalfield הסמוך (www.spitalfields.co.uk), בהם תמצאו יצירות מעצבי אופנה שטרם התפרסמו, חפצי אמנות, תכשיטים, עתיקות ואביזרי וינטאג'. יש לצפות כי עד לשעות אחר הצהריים תהפכו למומחים בהגדרת צו האופנה של האיסט אנד. בקצה המערבי של השוק פועל, שלוש פעמים בשבוע, שוק אוכל המתוגבר באוסף של חנויות מזון גורמה.

גם שני השווקים המפורסמים ביותר בלונדון הולכים ומתחזקים. לאחר השרפה הענקית ב-2008 והשיפוצים הנרחבים שהתבצעו במקום,  Camden Markets )(www.camdenlock.net ממשיכים להיות מוקד משיכה מרכזי לתיירים. האזור כולו עבר בשנים פיתוח מואץ והשכונה מלאה במסעדות, ברים, בתי קפה וחנויות בוטיק מעוצבות. למרבה הצער (או השמחה), רשתות ענק כגאפ ווירג'ין פתחו סניפים חדשים ואופיו הפאנקי המקורי של האזור הולך ומתעמעם.

שוק קאמדן (צילום: טיים אאוט)
שוק קאמדן (צילום: טיים אאוט)

אם לא אכפת לכם להידחק בין ההמון, Market  Portobello Road הוותיק הוא מקום מצוין לאיתור עתיקות, מיני חפצים ומפורסמים בינלאומיים (www.portobelloroad.co.uk). שוק העתיקות מתחיל בקצה שכונת נוטינג היל, ובהמשך יש דוכני מזון ומתחת לגשר השביל עד ל-Ladbroke Grove תמצאו וינטאג' ובגדי מעצבים.

שוק פורטובלו בנוטינג היל (צילום: טיים אאוט)
שוק פורטובלו בנוטינג היל (צילום: טיים אאוט)