מבצע אטרקטיבי: המלצות לאטרקציות חובה בבירת אנגליה

הייד פארק, טאואר אוף לונדון, הגדה הדרומית של נהר התמזה וכנסיית ווסטמינסטר: המלצות לאתרי חובה בבירת אנגליה

לונדון. תמונה: shutterstock
לונדון. תמונה: shutterstock

Hyde Park

הפארק הפופולרי המשתרע על פני 1,400 דונם הוא הידוע ביותר בלונדון, בעיקר בזכות פינת הנואמים המפורסמת שלו, שהוקמה ב־1872 בעקבות מהומות קשות בלונדון. מדי יום ראשון כל מי שברשותו ארגז עץ (או כל דבר אחר שאפשר לעמוד עליו) מוזמן להביע דעות בכל נושא.

במשך השבוע נעים מאוד לטייל בניחותא בשבילים הארוכים, לפרוש שמיכה על הדשא הירוק ולנוח על ספסל אל מול האגם. המקום מספק מתקנים למגוון פעילויות ספורט ופעילויות לילדים. כמה ממוקדי העניין הקבועים פה הם קשת השיש של האדריכל ג'ון נאש, פסלים של הנרי מור וג'ייקוב אפשטיין וגלריית סרפנטיין לאמנות בת זמננו. מדי שנה נערכים בו פסטיבלים כמו Party in the Park, BBC Proms ומופעים חד פעמיים.

royalparks.gov.uk/Hyde-Park.aspx

Tower of London

המקום, ששימש במהלך 900 שנות קיומו כארמון, כמבצר ובסופו של דבר כבית כלא, מלא סיפורים מרתקים על בגידות, עינויים והוצאות להורג. תוכלו לראות כאן את המקום שבו נשמרים יהלומי הכתר הבריטי, לבחון את הנשקייה העתיקה שבמגדל הלבן ולצפות בהצגות המשחזרות את ההיסטוריה של המקום עם תלבושות ססגוניות וסיפורים מסמרי שיער. כמו כן יש תערוכות זמניות הנוגעות להיסטוריה של בריטניה.

רצוי להשתתף באחד הסיורים המאורגנים במגדל, הניתנים בחינם.

כתובת: The Tower of London, EC3N 4AB

hrp.org.uk/TowerOfLondon/

[tmwdfpad]

London Eye

גלגל ענק בגובה 135 מטרים שנפתח בשנת 1999 ומהווה נקודת תצפית על כל העיר באמצעות הקרונות השקופים שלו. סיבוב אחד נמשך כחצי שעה, והנופים עוצרי נשימה (אם התמזל מזלכם והראות טובה).

כתובת: County Hall, Westminster Bridge Road, London SE1 7PB

 

כנסיית ווסטמינסטר

הבניין היפהפה הזה הוא מקום קבורתם של מלכי אנגליה וכן של המשוררים והסופרים הידועים בתולדות הממלכה (רודיארד קיפלינג, צ'רלס דיקנס ועוד). בספטמבר 1997 נערך שם טקס הלוויה של הנסיכה דיאנה אשר שודר לכל העולם. מאז הטקס גדל מספר המבקרים בכנסייה ב־300 אחוז, וכעת הביקור בכנסייה מוגבל למדי. חלק מהאזורים מצויים מחוץ לתחום למבקרים, אך אל תפספסו את אולם האספות או את קפלת הנרי השביעי.

כתובת: Westminster Abbey, 20 Dean's Yard SW1P

westminstercathedral.org.uk

The South Bank 

אזור הגדה הדרומית של נהר התמזה הוא מוקד משיכה לתיירים זה מאות שנים, אלא שנושאי הבילוי השתנו במידה מסוימת. נכון, התיאטרון Shakespeares Globe זכה לחיים חדשים, אבל תזדקקו למכונת זמן כדי למצוא את הזונות, המהמרים ומאלפי הדובים שמשכו לכאן מבקרים במשך שנים רבות. במקום זאת תוכלו ליהנות ממקבץ מוסדות תרבות לאומיים הכולל את South Bank Centre המשופץ ומתחם בתי קולנוע, וגם לטייל ברגל בטיילת הרחבה לאורך גדת הנהר והלאה. בדרך תיהנו מנופים של אתרים שכדאי לבקר בהם, כמו מוזיאון לאמנות עכשווית Tate Mobern, הגלגל הענק הצופה אל העיר (London Eye) והגשרים המרהיבים. מקומות חדשים צצים באזור חדשות לבקרים, אולם השוק הנפלא Borough Market שומר על מעמדו הבלתי מעורער – דוכני המזון שלו ממשיכים להקסים את התיירים והוא אהוב במיוחד גם על התושבים המקומיים.