מלונות מומלצים בבודפשט

מלונות בוטיק חדשים משלימים את מלונות הפאר והנוף על הדנובה תורם לשינה חלומית

מלון הילטון (צילום: shutterstock)
מלון הילטון (צילום: shutterstock)

במהלך המירוץ המטורף לשיפוץ ולשדרוג שתקף את בודפשט עם כניסת המילניום החדש, זכו לעדנה בעיקר מלונות היוקרה של העיר – עם פתיחות חגיגיות של פנינים כמו ה-Gersham וה-New York Palota, הנמצא בסמוך לכיכר Blaha Lujza ter. לאחר פתיחתו, תוכל סצינת מלונות היוקרה של בודפשט להתחרות בזו של כל עיר אירופית מודרנית אחרת. הכל טוב ויפה בתחום מלונות הדלוקס אבל מה לגבי היתר? ובכן, תנופת הבנייה, כך נראה, לא נעצרה במלונות היוקרתיים והתפשטה גם לבתי המלון ברמות המחיר הנמוכות יותר ולסצנה משגשגת של בתי מלונות בוטיק. התחרות עשתה פלאים ושיפרה מאוד את השירות הניתן במוסדות הלינה של בודפשט. תורמת לכך גם הבנה טובה של השפה האנגלית מצד צוות המלון.

שאלה מרכזית אחת ניצבת בפני מי שמעוניין ללון בבודפשט – בודה, או פשט? רובע הארמונות של בודה מציע שקט, שלווה, גינות פרטיות ונופים, ואילו בחירה בפשט תציב אתכם קרוב למרבית מרכזי התיירות. אבל מלבד הבעיה הטריוויאלית הזאת, מציעה בודפשט גם מגוון רחב של סגנונות אירוח – החל ממלונות ספא עם מרחצאות פרטיים, דרך דירות להשכרה, אכסניות ו-B&B, וכלה באתרי קמפינג. בכל מקרה, לבחירה בטוחה, לפניכם כמה אפשרויות מומלצות.

art'otel

מלון הבוטיק הראשון של בודפשט, שנע בעיצובו בין המאות ה-18 וה-21. המיקום הנהדר בוויזיווארוש מציע נופים מרהיבים לדנובה שמתחת ולגבעת המצודה שמעל, והאורבניות הנוצצת שבחוץ מכסה על עיצוב הבארוק שבפנים. חלקו הפנימי של המלון משמר בתי דייגים מהמאה ה-18 וכולל פריטי עיצוב מן התקופה והקפדה עד אחרון הפרטים. החדרים הענקיים נפתחים אל הרחובות הציוריים של הרובע, שמתעקלים מכאן כלפי מעלה ועד לארמון שבראש הגבעה. כל הפרטים מוקפדים וניכר שהושקעה מחשבה בכל. כל החדרים מקושרים לאינטרנט מהיר, ומציעים חלוקי אמבט אדומים ומפנקים לכל אורח. מלון סופר מודרני מצד אחד, וימי ביניימי בעיצובו מהצד האחר, בקיצור, חוויה מושלמת.
להזמנת חדר במלון

Four Seasons Gersham Palace

המבנה שוחזר בקפדנות, הנוף והמיקום מושלמים, והמסעדה, הבר ובית הקפה ברמה מהגבוהות ביותר שתמצאו במקום כלשהו. זהו ה-Gersham המשופץ והמשוחזר – ללא ספק מלון הפאר המשובח ביותר בבודפשט. השיפוץ האחרון עלה לבעלי המלון יותר מ-110 מיליון יורו, והוא נפתח מחדש לכל תרועת המבקרים ב-2004, מיד לאחר ההודעה על צירופה של הונגריה לאיחוד האירופי. התוצאה מרהיבה, צבעונית, יוקרתית וחסרת מתחרים. החדרים מעוצבים בסטייל לא פחות מהחללים הציבוריים, וכוללים אמבטיות עם שיש ספרדי שחלקן משקיפות לדנובה. בקומה העליונה בריכת שחייה, ג'קוזי משיש אוניקס מצרי ומרכז כושר מעולה.
להזמנת חדר במלון

Four Seasons Gersham Palace (צילום: shutterstock)
Four Seasons Gersham Palace (צילום: shutterstock)

Grand Hotel Corvinus Kempinski

מלון מפואר ביותר שנמצא במרכז בודפשט ומציע סטייל אמיתי בכל הקשור לשירות ולמתקנים שבו, ואת החדרים הגדולים ביותר במרכז בודפשט. בית המלון הזה אירח את מדונה בעת ששהתה בעיר לצורך צילומי הסרט "אוויטה", ומספק מקום לינה לסלבריטאים רבים המגיעים לכאן. איכות עיצוב הפנים גבוהה עד כדי כך, שחלק מהפסלים והאלמנטים הדקורטיביים בחדרים נגנבו מכאן מפאת שוויים. הבר-מסעדה שבלובי הוא מקום מפגש פופולרי לעסקים ולפגישות חברתיות.
להזמנת חדר במלון

New York Palace

מלון זה עבר שיפוץ לעילא ולעילא. הפנינה הארכיטקטונית הזאת, שהוזנחה במשך שנים, זכתה סוף סוף לכבוד המגיע לה תחת ידיהם האמונות של מעצבים איטלקיים והודות למומחיות של בוסקולו במלונאות פאר.
להזמנת חדר במלון

Budapest Hilton

נמצא במרכזו של רובע הארמונות ומפצה על המרחק ממרכז העיר בזכות הנופים המדהימים שנשקפים מחדריו מעל לדנובה ולרובע העתיק. זהו אחד מבתי המלון היוקרתיים הראשונים שנבנו בבודפשט, והוא תוכנן סביב חזית מבנה מהמאה ה-17. חדרים ללא נוף גדולים יותר, והחדרים הצופים לחצר הפנימית שקטים יותר.
להזמנת חדר במלון

Budapest Hilton (צילום: shutterstock)
Budapest Hilton (צילום: shutterstock)

K+K Opera Hotel

מלון מודרני ומפנק הממוקם ממש בסמוך לבית האופרה, ובמרחק קצר משאר מוקדי התרבות של האזור השופע תיאטראות. עיצוב הפנים מודרני ומואר, והחדרים צבועים בצהוב ומציגים ריהוט מודרני ונוח. השירות ידידותי ומקצועי.
להזמנת חדר במלון

Lanchid 19

מלון בוטיק נפלא, כולו בעיצוב הונגרי והדנובה משמשת לו כהשראה. לבניין יש מעטפת שמשות דמוית וילון, המזכירה אקורדיון, וגרפיקה זעירה דקורטיבית, המצוירת בעבודת יד ומתעדת את המערכת האקולוגית של הדנובה. המלון בוהק בשמש, ובלילה כשנופל אור אחורי על הזגוגיות, הוא זוהר כמו קלידוסקופ. המלון בנוי על חורבות של אבני רחיים ומגדל מים מתקופת האנג'ו של המאה ה-14, והם מהווים חלק מהקומות התחתונות, כאילו מדובר במודרניות שיקית הצומחת באופן אורגני מן העבר. מעצבים מקומיים אחראים למדים החדשים של עובדי המלון, וגם הסכו"ם הוא עבודת יד הונגרית במיטבה. המלון נמצא במרחק קצר מגשר השרשרת (Lánchid), והנוף כולל את האי מרגרט, את הרי בודה ואת כל פשט. עיקול קטן בנהר מעצים את הזווית, ונקודת התצפית הטובה ביותר על כך היא מהסוויטות שבקומות העליונות, מהמרפסת וממרבית חדרי האמבט.
להזמנת חדר במלון

Hotel Pest

המלון שוכן ברחוב שקט בסמוך לאופרה ולמוקדי הבילוי הליליים ומציע את אחת מעסקאות הלינה הטובות ביותר בפשט. מאחורי החזית המרשימה של המבנה מסוף המאה ה-18, נמצאים 25 חדרים מרווחים (יחסית למחיר) עם חדרי אמבטיה מצוחצחים ומודרניים ואבזור עכשווי. חלק מהחדרים צופים לחצר הפנימית המקסימה. דיל נהדר מבחינת נוחות ומיקום.
להזמנת חדר במלון