לעשות שוק בהונג קונג

הונג קונג היא גן עדן לחובבי הקניות. כל המותגים הגדולים במחירים זולים במיוחד

Stanley Market (צילום: shutterstock)
Stanley Market (צילום: shutterstock)

קניונים ועוד קניונים. בעשורים האחרונים לא עברה שנה בלי שנבנה כאן איזה קניון. יש קניונים תת-קרקעיים, יש קניונים ב-Peak ויש קניון בכל תחנות ה-MTR. תרבות הקניונים יצאה כל כך משליטה שאפילו בנו קניון בסטנלי, אזור שידוע ככפר שקט על החוף. אמנם קניונים אינם דבר רע כשלעצמו – הם דבר נפלא כשיורד גשם או בחום הקיץ הכבד של הונג קונג – אבל קניונים הם בכל זאת קניונים וחוויית הקנייה היא די הומוגנית ולא מרגשת. למרבה המזל, הונג קונג מציעה בכל זאת איזה גיוון בקניות. אלה שמעדיפים להישאר באזור ה"בטוח" יכולים לבחור מתוך ארבעה אזורי קניות עיקריים במרכז: Tsim Sha Tsui, סנטרל, אדמירלטי ו-Causeway Bay. בכל האזורים הללו כולם דוברי אנגלית. להרפתקנים שביניכם האזורים הפנימיים יותר של קאולון, בייחוד Mong Kok ו-Sham Shui Po, הם מבוך של חנויות המציעות חוויית קניות ייחודית. אך מעט מאוד מהמוכרים שם דוברי אנגלית, לכן רצוי להצטייד בשיחון או להיות מוכנים להשתמש הרבה בשפת גוף.

קניות ב-Sai Yeung Choi, Kowloon (צילום: shutterstock)
קניות ב-Sai Yeung Choi, Kowloon (צילום: shutterstock)

קניות לפי אזורים

Tsim Sha Tsui הוא קליידוסקופ של חנויות – מחנויות עלובות ועד לחנויות יוקרה. אם אתם מגיעים במעבורת, התחנה הראשונה היא Harbour City, קומפלקס קניות שבו מאות חנויות, מסעדות ובתי קולנוע. כאשר נכנסים לעומק קאולון, רחובות כמו Cameron Road ו-Mody Road מלאים בחנויות קטנות וזולות יותר. יש כאן לא מעט מלכודות תיירים, במיוחד החנויות למוצרי חשמל, כך שמומלץ לקנות רק בחנויות גדולות שעובדיהן לובשי מדים. המצב משתפר שוב כשמגיעים ל-Kimberely Road ול-Chatham Road שבהם מרוכזים בוטיקים טרנדיים רבים המוכרים את האופנה האחרונה של מעצבים מקומיים. למציאות בתחום הביגוד, חובה לבקר ב-Granville Road, אין כאן חיקויים אלא עודפי ייצור מהקולקציה של עונה שעברה שמצאו את דרכם לכאן ממפעלים בסין.

בצידו השני של הנמל, שופינג בסנטרל הוא קצת יוקרתי יותר – תמצאו כאן קניונים, חנויות כלבו וחנויות של מותגים בינלאומיים. אבל יש גם חנויות שמוכרות ביגוד לא יקר. ויש גם את The Lanes, הוותיקים כמו הונג קונג עצמה – שלוש סמטאות צרות (Douglas Lane, Li Yuen Street East ו-Yuen Street West) שבדוכנים שלאורכן מוכרים הכל: שעונים, צעצועים, מציתים, נעליים, בגדים ומזכרות. זה מקום טוב לתרגל את יכולות ההתמקחות שלכם, גם אם המחיר מסומן אפשר בדרך כלל להוריד אותו בכמה דולרים.

ב-Hollywood Road, שמתחיל בסנטרל, מעל Lan Kwai Fong ומגיע עד Sheung Wan, נמצאות מרבית חנויות העתיקות של הונג קונג. אפשר למצוא שם הכל ממיטות אופיום עתיקות ועד אגרטלים משושלת מינג, אבל יש גם פריטים זולים יותר, ושפע של ריהוט עתיק פשוט מעץ כהה שפופולרי מאוד במערב לאחרונה.

אחד היעדים העיקריים לקניות ב-Admiralty הוא Pacific Place. הכולל שפע של חנויות נוצצות וחנויות כלבו זוהרות כמו Lane Crawford. אך ללא ספק Causeway Bay הוא אחד האזורים ההומים ביותר בהונג קונג. נקודת התחלה טובה היא בחנות הענק Sogo. הנמצאת מעל היציאה ראשית מתחנת ה-MTR, אחרי שתסיימו שם אתם יכולים להתחיל להסתובב בסמטאות של האזור, אבל אם לא בא לכם להתחיל לכתת רגליים, אפשר ללכת ל-Times Square. מעל יציאה אחרת של Causeway Bay MTR. כמו כן Causeway Bay הוא מקום טוב ללכת אליו אם אתם מחפשים חומרה ותוכנה מקוריים, טלפונים סלולריים או כל דבר טכנולוגי.

חפשו בחנויות ובמסעדות את מדבקת ה-QTS שמנפיקה מועצת התיירות של הונג קונג (HKTB). בתי העסק הנושאים מדבקה זאת מעניקים שירות מצוין.

Harbour City

היהלום שבכתר הקניות של הונג קונג. זהו קניון ענק ובו לא פחות מ-700 חנויות שונות (!), מסעדות, קולנוע ואפילו בית מלון. כאן תמצאו סניפים של הכל מהכל: מחנויות הדגל של לואי ויטון, גוטייה ופראדה, ועד זארה ומנגו. אל תיכנסו למבוך הזה מבלי להצטייד במפה באחת מנקודות המודיעין שפזורות בו.

כתובת: Tsim Sha Tsui שבדרום האי קאולון (Kowloon)

אתר: www.harbourcity.com.hk

קניון Harbour City (צילום: shutterstock)
קניון Harbour City (צילום: shutterstock)

Stanley Market

שוק תיירותי מאד, אך נחשב לאחד השווקים הטובים ביותר באי. כאן אפשר למצוא פריטים רבים במחירים סבירים, כך שאם חשקה נפשכם בבגדים, בפסלונים בודהיסטיים או שאר מזכרות אסייתיות, זהו המקום בשבילכם. אם עייפתם מהשיטוטים, תמיד תוכלו לעצור ולנוח באחת המסעדות או דוכני האוכל ההמוקמים ברחוב סטנלי שליד השוק.

כתובת: בחלק הדרומי של האי, ליד מפרץ ריפולס.

אתר: http://www.hk-stanley-market.com

Spring Garden Lane Market

מעט מאוד מקומות בהונג קונג שומרים על מורשתם המקומית כפי שעושה זאת הרחוב הזה. כאן תמצאו שורה של חנויות מפעל שבהן מוכרים בגדי ספורט מעוצבים מהעונה שעברה במחירים נמוכים מאוד. בשוק הרטוב שמסביב יש דוכני פירות וירקות כמו גם מכולות סיניות שבהן מוכרים תבלינים, פריטי קש, חולצות ובגדי ים בהדפסי הוואי.

כתובת: Spring Garden Lane, Wan Chai

Bird Market

באופן מפתיע למדי שוק הציפורים נקי ומצוחצח. ציפורי שיר נדירות נמצאות כאן בכלובים וממלאות את האוויר בצלילים קקופוניים. לא מומלץ לאוהבי חיות.

כתובת: Bird Park, off Flower Market Road, Mong Kok

Jade Market

המחיר של אבן ג'ייד נקבע לפי מערכת מורכבת הכוללת כמה מאפיינים של האבן, לכן אם אתם לא מתמצאים בתחום עדיף לדבוק בתכשיטים זולים או בפנינים השחורות שנמכרות בנוסף לג'ייד. מומלץ להגיע מוקדם ככל האפשר.

כתובת: Kansu & Shanghai Streets, Yau Ma Tei, Kowloon

שוק הג'ייד (צילום: shutterstock)
שוק הג'ייד (צילום: shutterstock)

Lai Chi Kok Market

שוק זה ממוקם באזור מפעלי ביגוד וסיטונאים. השוק העמוס להפליא מוכר פריטים (כולל בגדים) שייתכן מאוד שהגיעו מהדלת האחורית של המפעלים הסמוכים. אפשר למצוא כאן מציאות של ממש.

כתובת: Lai Chi Kok, Kowloon

Spring Garden Lane Market

מעט מאוד מקומות בהונג קונג שומרים על מורשתם המקומית כפי שעושה רחוב זה ב-Wan Chai. יש כאן שורה של חנויות מפעל שבהן מוכרים בגדי ספורט מעוצבים מהעונה שעברה במחירים נמוכים מאוד. בשוק הרטוב שמסביב יש דוכני פירות וירקות כמו גם מכולות סיניות שבהן מוכרים תבלינים, פריטי קש, חולצות ובגדי ים. רצוי לבוא לכאן בנעליים משופשפות או במגפיים כי הדרך תמיד רטובה, חלקלקה ומלאה בקליפות של פירות.

כתובת: Spring Garden Lane, Wan Chai

Temple Street Night Market

אחרי השעה 18:00 בערב הרחוב מתמלא חיים בדוכנים, בדרנים ומבקרים רבים. כאן תמצאו דיסקים, תיקים ושעונים מזויפים.

כתובת: Jordan, Temple Street, Kowloon