חובה לראות: האטרקציות המרכזיות (והסודיות) של מדריד

מגן בוטני סודי, דרך בניין גלריה של היפסטרים ועד גן שאפילו המקומיים לא מכירים - אלו האטרקציות הכי שוות במדריד

הסמטאות הצדדיות של מדריד. צילום: שאטרסטוק
הסמטאות הצדדיות של מדריד. צילום: שאטרסטוק

טסים למדריד ומתחשק לכם לגוון עם אטרקציות שלא כולם מכירים? אספנו עבורכם אופציות מיוחדות לביקור במקומות שאפילו המקומיים לא מכירים. כך תוכלו להתהלך לכם במדריד בתחושה של תיירים מקוריים ולא להיתקל באלפי בני אדם במרכזים ברגילים. עם זאת, בהשך יש גם את האטרקציות הרגילות, שעל אף הפופלריות שלהן, הן עדיין בלתי ניתנות להחלפה. קבלו את מדריך אטרקציות למדריד שלנו.

למלונות הכי טובים במדריד
לברים הכי טובים במדריד
למסעדות הכי טובות במדריד

המסעדה שהופכת לחוף ים

בתוך איזור Malasaña מסתתרת מסעדה מיוחדת בשם Ojalá שאמור לדמות סביבה של ים – מה שהופך אותו למגניב במיוחד דווקא בעונת החורף. לאחרונה הבר עבר שיפוץ, רצפתו כוסתה בחול ים אמיתי וב"זולות" קטנות שמאפשרות פרטיות עם החברים שלכם ועם זאת קשר עין עם הסביבה הצעירה לרוב. התאורה רכה ונעימה, הכריות מפנקות, האווירה אקזוטית והבירה קרה. מה עוד צריך?

כתובת: Calle de San Andrés, 1, 28004 Madrid, ספרד

בר ים במדריד
בר ים במדריד

La Quinta de los Molinos – גן השקדיה הסודי

את הפארק הזה אפילו המקומיים לא מכירים, וחבל, כי פריחת השקדיה באביב בפארק הזה היא מחזה מלבב עד מאוד. הפארק "קווינטה דה לוס מולינו" נמצא בשכונת אל סלבדור ומשתרע על פני 21.5 דונם. חוץ מעצי שקד, יש שם גם עצי זית, אורן ואקליפטוס, מספר מזרקות ואגם.

כאמור, הכוכבים האמיתיים של הפארק הם הפרחים הלבנים והוורודים על עצי השקדים, המפיצים ריח כבד. בעבר היה הגן רכושו של הרוזן של טורה אריאס ובשנת 1920 הפך לחלק מעזבונו של סזאר קורט בוטי, מהנדס ואדריכל. בשנת 1997 הוא זכה לסיווג "פארק היסטורי" והחל להתמלא משפחות, זוגות וחברים שדופקים סלפי מוצלח לאינסטגרם על רקע פרחוני.

כתובת: Alcalá, 527-531 ,28027

לה קווינטה דה לוס מונילוס במדריד
לה קווינטה דה לוס מונילוס במדריד

 

Kikekeller – הבר ההיפסטרי שכולו עומד למכירה

כאשר האורות של חנות העיצוב הנפלאה Kikekeller נכבים, אורות אחרים מופעלים – אלה של החדר הסודי שלהם. זהו המקום שבו חפצים יומיומיים מתמזגים עם אמנות לכדי יצירות ייחודיות. לאחר התפעלות מהרהיטים הנפלאים שהגלריה מציעה כמו למשל מתלים מיוחדים של מגזינים, קנקני תה ומנורות אקלקטיות, אתם מוזמנים לתפוס מקום ולהתיישב לשיחה תרבותית עם החברים שלכם על כוס יין, קוקטייל או בירה מרעננת. רק לוודא כי החברים שלך הם כמו הירך כמו הסביבה. ואגב, כל רהיט שנמצא שם, גם מוצע למכירה. לא זול, אבל שווה ואקסקלוסיבי מאוד.

כתובת:  28004 Corredera Baja de San Pablo, 17

קיקלר במדריד
קיקלר במדריד

היער המכושף

"היער המכושף" הוא יער בוטני עצום שמגיע לו יותר מביקור אחד. גדלים בו למעלה מ-500 זנים של צמחים מרחבי העולם, אבל גולת הכותרת היא הפסלים המעוצבים, בגדלים בלתי אפשריים, שהצליחו ליצור פה. החל מפילים, ג'ירפות, עגלות רתומות לסוסים, קטרים של רכבות ולהקת רוק שלמה. נראה כי כל רגע אחד מהפסלים עומד להתעורר לחיים אבל אל חשש, הוא לא.

כתובת: Camino de Marañones, 217, 28680 San Martín de Valdeiglesias

בוסק אנקנטדו במדריד
בוסק אנקנטדו במדריד

 

"הכל הוא האושר"

תסתכלו טוב בתמונה. זה אולי נראה לכם כמו מתיחת רחוב שקשורה באמני גרפיטי, אבל זה לא. הבניין הזה שנבנה בשנת 1886 מציג את עבודתו המקורית של ג'ק באבילוני לאחר שיקום המבנה. הצייר עבד עם רק ארבעה צבעים (צהוב, שחור, כחול וצהוב-חום) כדי ליצור דמויות מתוך המיתולוגיה היוונית. חפשו בציור אתפוסידון, כירון ואתנה שקמו לתחיה בסגנון הייחודי של באבילוני. התוצאה היא מבנה צבעוני וייחודי שזכה לכותרת Todo es felicid  – שמשמעותו "הכל אושר".

כתובת: Calle de Campoamor, 15, 28004 

"הכל הוא אושר" במדריד, צילום של איוון מורנו לטיים אאוט מדריד
"הכל הוא אושר" במדריד, צילום של איוון מורנו לטיים אאוט מדריד

 

***

מיציתם את האנדרגראונד ובא לכם מרכזים הומים?

Plaza Mayor

זוהי הכיכר הגדולה והמרכזית ביותר במדריד ואחד מיעדי החובה לתיירים. הכיכר שנבנתה במאה ה-17, מוקפת במסעדות רבות, חנויות ודוכני מזכרות.

Palacio Real – Palacio de Orient

הארמון המלכותי נבנה ע"י פיליפ ה-5 במאה ה-18 והוא אחד מאתרי הביקור הפופולריים בעיר. זהו מעונם הרשמי של משפחת המלוכה הספרדית, אך הם משתמשים בו רק לצרכי טקסים רשמיים. בארמון מעל 3,000 חדרים אשר חלקם הגדול פתוח בפני ציבור המבקרים, כגון חדר כס המלכות בעל התקרה המצויירת, בית המרקחת המלכותי ועוד.

בארמון מתקיימות אף תערוכות אמנות.

כתובת: C/Bailén Plaza de Oriente

הארמון המלכותי (צילום: shutterstock)
הארמון המלכותי (צילום: shutterstock)

Museo del Prado

הפראדו הוא מוזיאון ציבורי לאמנות, מהראשונים בעולם, אשר הציג את אוסף האמנות המלכותי. ציורי קיר רומנסקיים מרהיבים, יצירות רנסנס איטלקיות של טיציאן, בוטיצ'לי וקרוואג'ו, ציירים צרפתים ואיטלקים מהמאה ה-16, ועוד – את כל אלו תמצאו פה. כמו כן, ה-Prado מחזיק באוסף הגדול ביותר בעולם של ציוריו של הירונימוס בוש.

חלקים חשובים נוספים במוזיאון הם אולמות ולאסקז והאולמות המוקדשים לגויה.

כתובת: Retiro Paseo del Prado s/n

Museo del Prado (צילום: shutterstock)
Museo del Prado (צילום: shutterstock)

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

המוזיאון שוכן במבנה מרשים בעל חזית העשויה מזכוכית ופלדה, יצירתו של הארכיטקט הבריטי איין ריצ'י.  הציור המפורסם ביותר במוזיאון הוא ללא ספק ה'גרניקה' של פיקאסו. ניתן למצוא במוזיאון יצירות של כל האמנים הספרדים המובילים של המאה ה-20: פיקאסו, דאלי, מירו ועוד, אך הייצוג הוא אקלקטי עם מעט יצירות חשובות. בעקבות ביקורת על כך, המוזיאון החל במבצע רכש שנועד למלא את החסר באוסף הספרדי ולהעניק ייצוג של ממש ליוצרים זרים. ברוח זאת נרכשו ציורים ומיצגים של דונלד ג'וד, אניש קאפור, טוני קראג ועוד.

כתובת: Lavapiés C/Santa Isabel 52

מוזיאון ריינה סופיה (צילום: shutterstock)
מוזיאון ריינה סופיה (צילום: shutterstock)

El Rastro flea market

השוק המפורסם ביותר בעיר שמקורו כבר לפני 500 שנה. הדוכנים מוקמים ב-7 בבוקר וציידי המציאות מגיעים לא הרבה אחרי. למען האמת, יש כאן מעט מציאות, אך ישנם דוכנים מרוקניים המוכרים תיקי עור מקסימים (אל תהססו להתמקח, והרבה!), בנוסף לדוכני עתיקות וחנויות שבהחלט שוות ביקור. טיפ קטן: השגיחו על חפציכם האישיים בזמן הטיול בשוק.

כתובת: C/Ribera de Curtidores, between Plaza de Cascorro & Ronda de Toledo

El Rastro (צילום: shutterstock)
El Rastro (צילום: shutterstock)