עיר אוהבת ילדיה: מדריד עם הקטנים

אין הרבה ערים ידידותיות לילדים כמו מדריד, שמציעה להם המון הפתעות: מוזיאונים, פסטיבלים, הצגות, רכבל, שיט באגם ואפילו ארמון קרח

שיט באגם בפארק Retiro (צילום: טיים אאוט)
שיט באגם בפארק Retiro (צילום: טיים אאוט)

הילדים במדריד מתקבלים בברכה כמעט בכל מקום שאליו הם הולכים. באופן כללי אפשר להגדיר את תושבי מדריד כחבורה חביבה, ובחברת ילדים החביבות שלהם עולה מדרגה. יתרה מזאת, הטיפול בילדים נחשב לעניין הציבור. המלצריות ירימו את התינוק שלכם כדי להראות אותו לצוות המטבח בליווי שלל גרגורים וצפצופים, וזקנות ישמחו לנדב את הידע המפולג שלהן ולהסביר לכם שהילד לובש יותר/פחות מדי לעונה.

[tobutton text="%22%u05DC%u05D4%u05E9%u05DB%u05E8%u05EA%20%u05E8%u05DB%u05D1%20%u05D1%u05DE%u05D3%u05E8%u05D9%u05D3%22" link="%22https%3A//www.rentalcars.com/CityLandingPage.do%3FcountryCode%3Des%26place%3Dmadrid%26affiliateCode%3Dtimeoutm038%26preflang%3Dhe%22" theme="red1" target="_blank" ]

נהוג לקחת ילדים למסעדות ולבתי קפה, אך זכרו שהארוחות בספרד נערכות מאוחר יחסית. אם ילדיכם מתקשים להסתגל ללוח הזמנים הספרדי, נסו את מסעדות המזון המהיר או הפסטה והפיצה. לרוב תמצאו במקומות אלו גם תפריטים לילדים וכסאות גבוהים.

בקיץ הטמפרטורה יכולה לעלות עד 40 מעלות בשעות אחר הצהריים, כך שעדיף להשלים את הפעילות בחוצות העיר בשעות הבוקר. אחרי ארוחת צהריים מאוחרת אפשר לעשות הפסקה, עם או בלי סייסטה, ולהמשיך בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כאשר האוויר מתקרר מעט. העיר שבה לתחייה שעה או שעתיים לפני השקיעה, אז נוהגות המשפחות לטייל ברחובות העיר, לשחק בפארקים או להתקרר עם מנת גלידה הגונה.

זכרו שתחנות מטרו בודדות בלבד מצוידות במעליות ואוטובוסים מאפשרים לנוסעים להיכנס עם עגלות רק אם הן מקופלות. מתקנים להחלפת חיתולים תמצאו רק בחנויות הכלבו, במרכזי הקניות ובשדה התעופה.

אירועים המיועדים לילדים שזורים בלוח השנה הספרדי, עוד מחודש ינואר, אז נערכת תהלוכת המלכים (Reyes, ב-6 בינואר, שזהו אגב היום שבו הילדים בספרד מקבלים את המתנות שלהם). במהלך התהלוכה שלושת המלכים, הניצבים על במות ניידות, זורקים ממתקים לילדים המצפים לאורך הדרך. בתקופת הקרנבל (מארדי-גרה, 40 יום לפני חג הפסחא), מאורגנים אירועים מיוחדים לילדים, כמו גם בחג San Isidro (שבוע שלם, בסביבות 15 במאי). בחודש אפריל, ביום הילדים (El Día del Niño), מתקיימים אירועים וחגיגות ב-C/ Bravo Murillo שב-Tetuán. על הרחוב משתלטים ארמונות, תיאטראות בובות, מכבי אש שיורים קצף ודוכני "שערות סבתא".

כמה ארגונים מפיקים הצגות לילדים, כמו למשל תיאטרון Teatro San Pol ב-Casa de Campo (כתובת C/ San Pol de Mar 1 טלפון 915419089 אתר www.teatrosanpol.com, סגור ביולי ואוגוסט), שעורך מדי פעם הצגות באנגלית. Madrid Players, להקת תיאטרון המציגה באנגלית, עורכת מופעי פנטומימה בתקופת חג המולד וסדנאות תיאטרון לילדים

טלפון 913262439, אתר www.madridplayers.org.

בפארק Retiro, ליד אגם השיט, פועל Teatro Municipal de Titeres שמעלה הצגות של תיאטרון בובות לכל אורך השנה

טלפון 917924112 נייד 670723360 אתר www.titirilandia.com.

מלבד האתרים והאטרקציות המצוינים כאן, ילדים עשויים ליהנות גם מהרכבל (Teleférico) ומ-Faro de Madrid.

הרכבל (צילום: shutterstock)
הרכבל (צילום: shutterstock)

Cosmocaixa

ילדים ומבוגרים מוזמנים לגלות את עולם המדע בצורה כיפית ומשעשעת, הודות למיצגים אינטראקטיביים ערוכים היטב. Clik de los niños (לילדים בני 8-3) זוכה לפופולריות רבה, כמו גם toca, toca (גע, גע), אזור המיועד לילדים קטנים ובו חיות שאפשר ללטף.

כתובת: Alcobendas C/Pintor Velázquez s/n

Cosmocaixa (צילום: טיים אאוט)
Cosmocaixa (צילום: טיים אאוט)

Open-air municipal pools

לב מדריד מחניק ורותח מחום בזמן הקיץ, ולכן בסופי שבוע חצי מהעיר מגיעה לקומפלקס היפהפה הזה שבו 3 בריכות חיצוניות הממוקמות באחו ירוק. שימו לב שרחצה ללא חלק עליון מתקבלת לרוב בשתיקה, ויש אזור לא מוגדר רשמית של גייז.

כתובת: Casa de Campo Avda del Ángel s/n,  Piscinas Casa de Campo

Faunia

Faunia הוא פארק שעשועים וגן חיות בעת ובעונה אחת. הוא משחזר את המערכות האקולוגיות השונות של העולם בשורה של מבנים, ביניהם המבנה המוצלח ביותר, בית האמזונס הרוחש ציוצים של ציפורים אקזוטיות ומדמה סערות טרופיות עזות כל חצי שעה. בעולם הפינגווינים הפופולרי אפשר לראות את היצורים המקסימים הללו מדדים לאטם.

כתובת: Eastern suburbs Avda de las Comunidades 28

אתר:  http://www.faunia.es

Palacio de Hielo

ארמון הקרח הוא אופציה נפלאה לימים גשומים. אפשר להחליק על זירת הקרח העצומה שבמרכז המקום, לשחק באולינג, לראות סרט או סתם להסתובב במרכז הקניות שנמצא שם.

כתובת: Eastern suburbs C/Silvano 77

אתר:  http://www.palaciodehielo.com

להזמנת מלון