שופינג, עו-לה! סיבוב קניות במדריד

ברחובות מדריד תראו כיצד המותגים הבינלאומיים מתחככים עם שריד קמעוני היסטורי רווי נפטלין - עסקים משפחתיים

מדריד. צילום: שאטרסטוק
מדריד. צילום: שאטרסטוק

המגמה הכלל-אירופית ניכרת גם ברחובות העיר מדריד, והרשתות הספרדיות – Zara, Mango ו-System Action – מתרבות על כל צעד ושעל. אך כאשר עוזבים את הרחובות הראשיים נחשף נוף אחר, כולו שילוב יוצא דופן של המסורתי והמודרני. כאן הרשתות והזכיונות הבינלאומיים מתחככים עם שריד קמעוני היסטורי רווי נפטלין – עסקים משפחתיים וחנויות המוקדשות לפריט אחד בלבד, כמו למשל שמשיות מלמלה.

למלונות הכי מפנקים במדריד
למסעדות הכי טובות במדריד
לאטרקציות הסודיות של מדריד

הבירה אינה גדולה ואזורי הקניות העיקריים נחלקים למרכזים נפרדים הנמצאים במרחק הליכה קצר זה מזה. C/ Preciados ו-C/ Carmen בין Sol ובין Gran Vía מלאים בקונים. את שני הרחובות מאכלסות רשתות גדולות וחנויות קטנות יותר המוכרות בגדים, נעליים ושאר אביזרים במחירים סבירים עד זולים. כאן תוכלו למצוא גם כמה סניפים של חנות הכלבו Corte Inglés.

נראה כי Gran Vía מכר את נשמתו לספינות הדגל של הענקים: H&M, Zara ו-Nike, בין היתר. כאשר עייפתם ממאבקי המרפקים גשו ל-Los Austrias, שיכול לספק אתנחתה נעימה. הרובע מוקדש לחנויות מוזיקה, מזכרות בוהמייניות ואוצרות לעיצוב הבית. אם אתם מחפשים מותגים פנו ל-Salamanca, ובעיקר לרחוב Serrano, שם תמצאו באותו הבלוק את Loewe, Yves Saint Laurent ו-La Perla וכן חנויות מעצבים קטנות יותר.

Chueca שומר על מעמדו כרחוב הכי אופנתי בעיר, גם בכל הקשור לקניות. מרכז השופינג של השכונה הוא רחוב Fuencarral. בזכות מוקד הטרנדיות הזה מרכז הקניות El Mercado Fuencarral הפך לסוהו של מדריד, עם חנויות של דיזל, פומה ועוד כמה בוטיקים נפלאים, שהפכו את הרחוב לחממה לצעירים חובבי סטייל. C/ Conde Duque, הנפרש ממערב, מחזיק גם הוא באוסף מעניין של בוטיקים מרנינים. שוק הפשפשים, ה-Rastro, שווה ביקור בעיקר לשם החוויה ופחות כיעד לקניות. סביר להניח שתצאו ממנו בידיים ריקות.

El Rastro (צילום: shutterstock)
El Rastro (צילום: shutterstock)

שעות פתיחה

שעות הפתיחה משתנות בהדרגה, כמו גם מסורת החופשה השנתית באוגוסט. חנויות קטנות ממשיכות לקחת לעצמן הפסקת צהריים של שעתיים או שלוש ולהתחיל את סוף השבוע כבר בשבת אחר הצהריים. חנויות בינוניות וכל הרשתות הגדולות נשארות פתוחות כל היום.

לחץ מצידן של החנויות הגדולות הביא להקלה מסוימת באכיפת האיסור על פתיחת חנויות בימי ראשון, בלוויית מלמולים כעוסים מצד בעלי החנויות הקטנות, המתקשים לעמוד בתחרות שמציב לוח הזמנים החדש. הפשרה היא פתיחת הרשתות הגדולות ביום ראשון הראשון בכל חודש. כבונוס Gran Vía נסגר לתנועה באותם הימים.

Gran Via (צילום: shutterstock)
Gran Via (צילום: shutterstock)

Mercado de San Miguel

זהו השוק היחיד המובנה מברזל יצוק ששרד עד ימינו, בעקבות מודל שוק בוקריה בברצלונה. בנוסף, זהו אתר מורשת שהוכרז כך על ידי ממשלת ספרד וחוץ משלל מזכרות שתוכלו לסחוב בחזרה למלון, יש שם גם מרכז תרבות קולינרי ענק שבו אפשר לקחת חלק בטעימות מיוחדות ולקנות מוצרי מזון טריים מחומרי גלם איכותיים.

כתובת: Plaza de San Miguel, s/n ,Madrid ,28005

Mercado de Fuencarral

השוק העירוני הזה מלא באווירה יצירתית ומודרנית, והוא מונומנט שמסמל אופנה ותרבות אלטרנטיבית במדריד כבר שנים. השוק נבנה בשנת 1998 וכולל שלוש קומות מלאות בחנויות של מעצבים צעירים שרק רוצים להשוויץ בעיצובים האחרונים שלהם. יש פה יותר מ-45 חנויות שכולן מביאות את חוד החנית של העיצוב, הדימיון והיצירתיות. חובה לכל מי שרוצה להישאר מעודכן.
כתובת: Fuencarral, 45 ,Madrid ,28004

Gourmet Experience

הקומה העליונה של המקום הזה הפכה למקום מפגש עבור כל מי שאוהב גורמה. החלל משלב בין טעימות גורמה, למוצרי גורמה ומכירות. דוכני מזון פזורים בכל הקומה התשיעית של הבניין ובין היתר אפשר לטעום שם מאכלים מבית היוצר של מסעדת המישלן DiverXO, או ליתר דיוק – גירסה מעט יותר עממית של המקום היוקרתי. יש גם מבחר מעולה של המבורגרים ב – Hamburguesa Nostra ועוד. המושבים על המרפסת הם אלו שתמיד תפוסים וצריך להגיע מוקדם כדי לתפוס מושב טוב. כנראה שזה קשור לנוף המדהים של גראן ויה שנשקף מלמעלה.
כתובת: Pza. Callao, 2 , 9ª planta de El Corte Inglés , Madrid , 28013

National Geographic

מעוניינים לברוח למקום אקזוטי מבלי לעזוב את מדריד? אין שום בעיה! אתם רק צריכים להגיע לחנות של הנשיונל ג'יאוגרפיק. כן כן, שלוש קומות שלמות מלאות עד אפס מקום בספרים ופריטים – כולם קשורים כמובן לטבע ולעולם המופלא שאנו חיים בו. יעש גם קפה-מסעדה עם תפריט מיוחד של שלל סוגי קפה שיובאו מכל העולם וגם חלל שמארח תערוכות מתחלפות או כנסים רלוונטיים.

כתובת: Gran Vía, 74 , Madrid ,28013

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

מכירות סוף עונה ומיסים

מכירות סוף עונה נערכות לרוב לכל אורך החודשים ינואר, פברואר, יולי ואוגוסט. גובה המע"מ הוא 16 אחוז, אולם מבקרים שאינם תושבי האיחוד האירופי יכולים לבקש החזר על המע"מ עבור רכישות של יותר מסכום מסוים. את ההחזר תוכלו לבקש במשרד Global Refund Office בשדה התעופה Barajas. חפשו את התוויות Tax Free על חלונות הראווה ודלתות הכניסה של החנויות המשתתפות במבצע.

J&J Books & Coffee

J&J הוא בו-זמנית בית קפה נעים (בקומת הקרקע) וחנות ספרים יד-שנייה (במרתף). הצוות עורך פעילויות שונות, ביניהן ערב מיקרופון פתוח, חידונים ועוד. כל שבת שנייה של החודש מתקיימת כאן הקראת סיפורים לילדים.

כתובת: Malasaña C/Espíritu Santo 47  

El Jardín de Serrano

זהו מרכז קניות קטן אמנם, אך הוא מקסים מבחינת המבחר שבו. תמצאו כאן בוטיקים, חנויות נעליים יקרות ובית קפה אלגנטי.

כתובת: Salamanca C/Goya 6-8

 

Mango

הרשת אשר מקורה בספרד אחראית להלבשתן של רוב הנשים הצעירות במדינה. מנגו מתמקדת בעיצובים חדשניים ומקוריים ובלבוש יומיומי. בסניף הזה תמצאו אאוטלט בקומה העליונה עם פריטים מהעונה שעברה במחירי מציאה.

כתובת: Chueca C/Fuencarral 70