מלונות מומלצים לשינה מפנקת בריו

לישון טוב בריו זה פינוק יקר. בעת הקרנבל או בזמן המונדיאל, המחיר הופך החוויה לחלום בלהה

מלון Copacabana Palace (צילום: טיים אאוט)
מלון Copacabana Palace (צילום: טיים אאוט)

מלונות ריו מיועדים לבליינים, ומאז ומתמיד הם התרכזו סמוך לחופים. הריכוז הגדול ביותר של מלונות ואכסניות נמצא ברצועות החוף של השכונות Ipanema (איפנמה) ו-Copacabana (קופקבנה) המפורסמת. אולם, בזמן האחרון מתרחש שינוי מרענן, גם במיקום וגם באופי המלונות: עוד ועוד אכסניות ומלונות זולים (או יותר נכון לומר, יקרים פחות), צצים לאורך חופי מפרץ Guanabara (גואנברה) וב-Botafogo (בוטפוגו). גם ברחובותיה השקטים של שכונת Santa Teresa (סנטה תרזה) תגלו כמה אפשרויות לינה חדשות. מלונות בוטיק קטנים וייחודיים, כמו גם בד אנד ברקפסט מעוצבים, מבצבצים גם בשאר שכונות העיר. אפשר גם לשכור דירה למשך השהות שלכם בעיר, חפשו תחת hoteis. הדירות הללו מוזמנות זמן רב מראש, בעיקר בתקופת השיא (ריו אמנם אוהבת ספונטניות, אבל לא בכל הנוגע למציאת מקום לישון).

כל המחירים נוסקים לגבהים בימי הקרנבל, המונדיאל ובחגיגות השנה החדשה, אז גם העלובים שבמלונות ריו מלאים עד אפס מקום (לפעמים אף דורשים שהייה בת מינימום כמה לילות). שלוש חגיגות ענק אלה מציינות את תחילתה וסופה של עונת השיא – אם כי גם בשאר השנה לא זול להתארח בריו דה ז'נרו. השתדלו תמיד לברר מראש אם יש הנחות או מבצעים.

Fasano Hotel

מלון בעיצובו של המאסטר הצרפתי פיליפ סטארק, שהעלה את רף הסטייל במלונות ריו. לעומת מתחריו הוותיקים והשמרניים בשוק מלונות היוקרה של רצועת החוף, ה-Fasano פונה לקהל צעיר וטרנדי יותר (אך לא פחות עשיר). נגיעות העיצוב של סטארק ניכרות בכל פינה, למשל בקווים העגולים של התאורה ובכסאות העור. השיא הוא הגג, המציע בריכה, בר ותצפיות נוף מהממות.

כתובת: Avenida Vieira Souto 80, Ipanema

אתר: www.fasano.com.br 

מלון Fasano (צילום: טיים אאוט)
מלון Fasano (צילום: טיים אאוט)

Copacabana Palace Hotel

אם יש בדרום אמריקה מלון מפורסם יותר – אנחנו לא שמענו עליו. המלון-מיתוס הזה, שכל פינה בו זועקת "מותרות", מולך ללא עוררין על רצועת החוף של קופקבנה, ומגן על המוניטין ההולכים ומתיישנים שלה. רבים, טובים ומפורסמים התארחו בו מאז שנפתח ב-1923 (בהם אורסון וולס, לנה טרנר ומרלן דיטריך). מי שיכול להרשות לעצמו להתארח פה ייהנה חוץ מהיסטוריה גם מבריכה יפהפייה, מחוף ים פרטי, ממגרש טניס על גג המלון ומעוד פינוקים לרוב. אם מאות דולרים ללילה אחד הם מעבר לתקציב שלכם, הזמינו לפחות מקום לארוחת הבראנץ' של ימי ראשון, המוגשת ליד הבריכה.

כתובת: Avenida Atlântica 1702, Copacabana

אתר: www.copacabanapalace.com.br

La Suite

המלון הזה נמצא מחוץ למרכז העיר, אבל זאת לא הסיבה היחידה שאורחיו מרבים להישאר בו. המלון מעוצב ביותר והופיע בכל מגזיני העיצוב והאופנה הנחשבים בברזיל, וגם מחוצה לה. יש בו שבעה חדרים, כל חדר בעל צבע שונה, כולל שיש בגוון תואם בחדר האמבטיה. לעיצוב, כמו גם לתכנון הבניין כולו, אחראי Francois-Xavier Dussol. מהבריכה הקטנה נשקף נוף מרהיב, והבריכה הגדולה יותר בגובה פני הים.

כתובת: Rua Jackson Figueiredo 501, Joatinga

אתר: www.lasuiterio.com

מלון La Suite (צילום: טיים אאוט)
מלון La Suite (צילום: טיים אאוט)

Sofitel Rio Palace

כאילו לא די במיקום האסטרטגי – בקצה המערבי של קופקבנה, במרחק הליכה קצר מחוף איפנמה – למלון יש גם מבחר בריכות. וכשמגיע הרגע לנוח מהים ומהבריכה, מה מתאים יותר משופינג? המלון מחובר ל-Shopping Cassino Atlântico, מרכז קניות שמתמחה בעתיקות ובחפצי אמנות.

כתובת: Avenida Atlântica 4240, Copacabana

אתר: www.accorhotels.com.br

Marina All Suites

לכאן מגיעים הברזילאים הטרנדים בעלי השיק. יש כאן שמונה סוויטות מעצבים, נוסף ל-30 הסוויטות הרגילות, והנגיעות האלגנטיות מורגשות בכל פינה, לרבות במדי הצוות. הנוף הנשקף מבריכת הגג הוא לא פחות מיפהפה, ואם כל זה לא מספיק, חוף נלבלון מצא ממש מעבר לכביש.

כתובת: Avenida Delfim Moreira 696, Leblon

אתר: www.marinaallsuites.com.br

מלון Marina All Suites (צילום: טיים אאוט)
מלון Marina All Suites (צילום: טיים אאוט)

JW Marriott

מלון ענקי ומרשים, הממוקם במרחק צעדים ספורים מהחולות הלבנים של חוף קופקבנה. השירות מקצועי וארוחות הבוקר גדולות, אבל האטרקציה המרכזית היא הנוף עוצר הנשימה הנשקף ממרפסת הגג – המפרץ, הר לחם הסוכר והקורקובדו נפרסים לעיניכם, בעודכם משתזפים על שפת הבריכה.

כתובת: Avenida Atlântica 2600, Copacabana

אתר:  www.marriott.com/hotels/travel

Mama Ruisa

מלון הבוטיק הזה הוא אי של שלווה בלב המולת העיר. מן החדרים נשקף נוף נהדר של מפרץ Guanabara (גואנברה) ושל הר לחם הסוכר, וגם חדר האוכל המרווח מתהדר בחלונות ונוף נפלא. הבריכה קטנה אך מקסימה. מקום מושלם לארוחת בוקר או ללגימת קפיריניה.

כתובת: Rua Santa Cristina 132, Santa Teresa

אתר: www.mamaruisa.com

מלון Mama Ruisa (צילום: טיים אאוט)
מלון Mama Ruisa (צילום: טיים אאוט)