החופים הכי טובים בסידני

בשלוש מילים - ים, ים ועוד ים

בקיץ ובחורף, אחרי העבודה או הלימודים, לבד או בקבוצות – תושבי סידני חיים ונושמים ים. מסביב לעיר יש יותר מ-70 חופים, ולכל אחד – יש הייחוד שלו. החופים במפרץ קטנים יותר ושקטים, והם טובים בעיקר לפיקניקים ולשחייה. חופי האוקיינוס סוערים יותר, ולשם הולכים רבים מהמקומיים.

בחודשי הקיץ יש מצילים ברוב החופים. אסור להבעיר אש או לשתות אלכוהול בכולם, וברובם מתקיימת פעילות ספורטיבית כלשהי. אך משחקי כדור, סקייטבורד, עפיפונים ופריזבי הם מחוץ לחוק. בחלק מהחופים גם אסור לעשן (למשל בבונדי, ב-Tamarama, ב-Bronte, במנלי, בחופים ליד Palm Beach ובחופי המפרץ), אבל הרבה מהמקומיים מצפצפים על החוק, בעיקר מחוץ לעונת הרחצה. טמפרטורת המים מפגרת בחודשיים אחרי טמפרטורת האוויר – לכן באוקטובר ובנובמבר המים עוד קרירים, והם הולכים ומתחממים עד לכ-20 מעלות באפריל. עם זאת, לעתים המים מתקררים בפתאומיות בעקבות זרמים קרים.

החופים למטה מחולקים לקבוצות גאוגרפיות: הגדה הדרומית והגדה הצפונית של המפרץ, והחופים הדרומיים והצפוניים של האוקיינוס.

חוף Coogee (צילום: טיים אאוט)
חוף Coogee (צילום: טיים אאוט)

הגדה הדרומית

Parsley Bay

הגדולה של החוף הזה טמונה לא רק בים, אלא במדשאה הגדולה ובאזור פיקניקים המשמש גם כאתר חתונות. החוף הוא חלק משמורת טבע מלאה בציפורים, בדגים ובחרקים. זהו מקום מצוין לילדים קטנים, שיכולים להשתולל בבטחה באזורי המשחק, ויש מסלולי הליכה בין העצים. המים עכורים לפעמים, בעיקר אחרי הגשם, אבל בימים יפים אפשר להיכנס עם ציוד צלילה או עם שנורקל ולעקוב אחרי שלל הדגים הטרופיים.

כתובת: Horler Avenue, Vaucluse 

תחבורה: אוטובוס: 325

Camp Cove

רצועה באורך 200 מטר של חול בהיר, מול שורה של וילות יפות, שחביבה במיוחד על משתזפים בכלל ועל הומואים בפרט. המים טובים לטבילה והנוף לעיר מרהיב.

כתובת: Victoria Street, Watsons Bay

תחבורהמעבורת: Watsons Bay; אוטובוס: 324, 325, L24, L82

חוף Camp Cove (צילום: shutterstock)
חוף Camp Cove (צילום: shutterstock)

Lady Bay Beach

חוף הנודיסטים הראשון של סידני, הממוקם מתחת ל-South Head. אפשר להגיע בהליכה מ-Camp Cove לאורך South Head Heritage Trail ולרדת במדרגות הברזל אל החוף הקטן, שנעלם כמעט כליל בגאות. זה מקום פופולרי לפיק-אפ – לסטרייטים והומואים – אבל כיוון שזה החוף האחרון במפרץ, הוא מצטיין בעיקר בנוף הנהדר לעיר.

כתובת: Corner of Victoria & Cliff Streets, Watsons Bay 

תחבורה – מעבורת: Watsons Bay; אוטובוס: 324, 325, L24, L82

הגדה הצפונית

Balmoral Beach

חוף פופולרי בקרב עשירי סידני וגם בקרב פשוטי העם, שמשתרע לאורך קילומטר וחצי. הטיילת ומסעדת Bathers' Pavilion נבנו בשנות העשרים, והם מעניקים ניחוח קלאסי של פעם לחוף. בין שני חלקי החוף מפריד Rocky Point, אי מיוער שמתאים לפיקניקים, שאליו אפשר להגיע דרך גשר הולכי רגל. בחלק הדרומי יש אזור רחצה סגור שטוב לילדים, ובחלק הצפוני יש בריכות אבן ובהן דגים, קונכיות וכלניות.

כתובת: The Esplanade, Balmoral 

תחבורה – מעבורת: South Mosman ואוטובוס 233 או Taronfa Zoo ואז אוטובוס 238

חוף Balmoral (צילום: טיים אאוט)
חוף Balmoral (צילום: טיים אאוט)

Chinamans Beach

חוף לא מוכר בין הדיונות בקצה שמורת הטבע Rosherville (ליד Clontarf Beach ההומה). 300 מטר של גן עדן קטן, חול יפה, מים שקטים ובתים מרהיבים בגבעות שמעל. יש פה אזור משחקים לילדים, שולחנות פיקניק מתחת לעצים ומדשאות שמתאימות למשחקי כדור (אבל אין מסעדה או בית קפה).

כתובת: McLean Crescent, Mosman

תחבורה – אוטובוס: 175, 178, 249

החופים הדרומיים

Bondi Beach

החוף המפורסם ביותר באוסטרליה, מלא בגולשים, בתרמילאים, בהיפים וגיטרות – וגם בגנבים. מרכז החוף הוא האזור הבטוח לשחייה, והגולשים אוהבים את הגלים החזקים של הצד הדרומי, שבו יש גם רמפה לסקייטבורד.

כתובת: Campbell Parade, Bondi Beach 

תחבורה: CityRail: Bondi Junction ואוטובוס 380, 381, 382, L82, X84; אוטובוס: 380, L82

חוף Bondi. אחד המפורסמים בעולם (צילום: shutterstock)
חוף Bondi. אחד המפורסמים בעולם (צילום: shutterstock)

Coogee Beach

חוף מצוין לשחייה המועדף על משפחות, ובו בריכות חצובות באבן בשני צידיו. זהו אזור תיירותי מאוד, ויש בו הרבה מסעדות, בתי קפה ומקומות לפיקניק.

כתובת: Beach Street, Coogee

תחבורה: CityRail: Bondi Junction ואוטובוס 313, 314; אוטובוס: 372, 373, 374, X73, X74

בריכות טבעיות בחוץ Coogee (צילום: טיים אאוט)
בריכות טבעיות בחוץ Coogee (צילום: טיים אאוט)

Cronulla Beach

חוף חולי וארוך (יותר משישה קילומטר) המועדף בדרום לגלישה ולשחייה, והוא מלא במלונות, בברים, במסעדות סטייקים ועוד. החלק הדרומי מתאים יותר למשפחות, ובחלק הצפוני, שם הזרמים חזקים יותר, מסתובבים הגולשים. הנסיעה מהעיר אורכת כשעה ברכבת ומעט פחות במכונית.

כתובת: Mitchell Road, Cronulla 

תחבורה: CityRail: Cronulla

חוף Cronulla (צילום: shutterstock)
חוף Cronulla (צילום: shutterstock)

החופים הצפוניים

Manly Beach

נסיעה למנלי היא תירוץ מושלם לשוט במעבורת – היא תוריד אתכם ב-Manly Wharf שבמפרץ, משם תוכלו ללכת לחוף עצמו, שאורכו 1.5 קילומטר. החוף אהוב על אמהות, על גולשים ועל תיירים, והוא כולל את כל השירותים הדרושים.

כתובת: Manly 

תחבורה מעבורת: Manly

חוף Manly (צילום: shutterstock)
חוף Manly (צילום: shutterstock)

Whale Beach

שווה לעבור את הנסיעה התלולה בשביל להגיע לחוף הזה, 700 מטר של חול ורדרד וגלים טובים. בקצה הדרומי יש בריכת מי ים.

כתובת: The Strand, Whale Beach 

תחבורה – אוטובוס: 190 או L90 ל-Avalon ומשם 193

חוף Whale (צילום: טיים אאוט)
חוף Whale (צילום: טיים אאוט)

Palm Beach

בקצה הצפוני של חצי אי, אחרון מבין שורת החופים הצפוניים, Palm Beach הוא גן עדן קטן. בעיר הקרובה גרים העשירים והמפורסמים של סידני, והאחוזות הקולוניאליות שלהם צופות מלמעלה על החוף, שאורכו 2 קילומטר. הקצה הדרומי הוא האזור הבטוח לשחייה ולגלישה.

כתובת: Barrenjoey Road, Palm Beach 

תחבורה – אוטובוס: 190, L90