סידני: לקנות או לא להיות

השיק של חצי הכדור הדרומי כולל מעצבים מקומיים טרנדיים, קניוני ענק עתירי מותגים בינלאומיים ושווקים עמוסי פיצ'פקעס מדליקים

Queen Victoria Building (צילום: shutterstock)
Queen Victoria Building (צילום: shutterstock)

בעשור האחרון המוצרים והמותגים האוסטרליים השתפרו לאין ערוך – הבגדים האוסטרליים נמכרים בכל העולם, ומעצבים מסידני מציגים בבירות אופנה כמו פריז ולונדון. הדבר השפיע גם על הקניות בתוך אוסטרליה – במקום קניונים פרבריים, הרחובות התמלאו בחנויות מתוחכמות ושיקיות.

רוב החנויות הטובות מרוכזות ב-CBD, בעיקר בין הרחובות George, Pitt ו-Market. אם אתם מחפשים מזכרות קלאסיות, או חנויות דיוטי פרי, גשו לאזור דה רוקס. רחוב Oxford, שעובר באזורים Darlinghurst, Surry Hills ו-Paddington, משמש כעורק קניות נוסף. בצידו המערבי תמצאו את החנויות הצבעוניות והקוויריות, ובצידו המזרחי תוכלו להיכנס לסניפים של רשתות האופנה הגדולות ולבוטיקים של מעצבים. ברחוב Crown יש חנויות בגדים מקוריות יותר.

ב-Woollahra יש חנויות עתיקות מצוינות ושפע מעדניות, אבל המחירים גבוהים. הפרברים ממערב ל-CBD התמלאו בשנים האחרונות במשפחות צעירות מהעיר שחיפשו בתים במחירים סבירים: ברחוב Darling ב-Balmain מסתובבות משפחות צעירות, בורגניות אבל עם מעט שיק; בהמשך הרחוב, בפרבר השכן Rozelle, יש חנויות אורגניות; וב-Leichhardt תמצאו אופנה איטלקית.

ב-Glebe, רחוב Glebe Point Road המאכלס חנויות ספרים ישנים ומזון בריאות מתאים לתרמילאים. דרומה משם, ברחוב King שב-Newtown הסטודנטיאלית יש חנויות ריהוט, תקליטים ובגדי וינטג'. בגדי ים וציוד ימי אפשר למצוא ב-Bondi Beach וב-North Bondi, שם יש גם חנויות בגדים מקוריות – מווינטג' ועד בוטיקים טרנדיים. ב-Bondi Junction הסמוכה הקניות מרוכזות בקניון העצום והחדש Westfield Bondi Junction.

Red Eye

חנות האינדי הגדולה בעיר, ובה מבחר מצוין של להקות ולייבלים מקומיים, כמו גם יבוא מיוחד. בקומה השנייה יש תקליטים משומשים, אם כי הסניף השני (370 Pitt Street, CBD) מתמחה במשומשים. אפשר לקנות פה גם כרטיסים להופעות.

כתובת: 66 King Street, between George & York Streets, CBD

אתר: www.redeye.com.au

חנות המוזיקה Red Eye (צילום: טיים אאוט)
חנות המוזיקה Red Eye (צילום: טיים אאוט)

David Jones

חנות הכלבו הוותיקה בעולם, שנפתחה ב-1838. לסניף המרכזי שני חלקים (המחוברים ביניהם בקומה הראשונה), ואפשר למצוא בו בגדי גברים ונשים, קוסמטיקה, בשמים, תכשיטים, ריהוט, כלי בית, מכשירי חשמל ומזון. יש גם סניף בקניון Westfield Bondi Junction ובפרברים אחרים.

כתובת: Market Street, at Castlereagh Street; Elizabeth Street, at Market Street, CBD

אתר: www.davidjones.com.au

Queen Victoria Building

ה-QVB הוא בניין היסטורי באווירה ויקטוריאנית, שמושך אליו תיירים רבים אבל גם מקומיים. יש כאן חנויות מעצבים, סניפים של רשתות אופנה, נעליים, פרחים ושוקולדים בקומה הראשונה, ובקומה השנייה אמנות, ענתיקות ופריטים אוסטרליים.

כתובת: 455 George Street, between Market & Druitt Streets, CBD

אתר: www.qvb.com.au

Queen Victoria Building (צילום: shutterstock)
Queen Victoria Building (צילום: shutterstock)

Westfield Bondi Junction

כשענק הקניונים ווסטפילד פתח ב-2004 את הסניף הזה, הוא הפך את הפרבר המנומנם למעצמת קניות. יש בקניון 450 חנויות, שפע של מותגים בינלאומיים, מסעדות, קולנוע ענק, 3,300 מקומות חניה ואזור הסעדה עם נוף מעולה למפרץ.

כתובת: 500 Oxford Street, at Grosvenor Street, Bondi Junction

אתר: www.westfield.com.au

Pop shop

חנות המזכרות הכי קווירית בעיר, המציעה מבחר משעשע של סחורה קאמפית – משעונים קיטשיים עד בובות מתנפחות.

כתובת: 153 Oxford Street, between Crown Street & Taylor Square, Darlinghurst

אתר: www.thepopshop.com.au

Pop Shop (צילום: טיים אאוט)
Pop Shop (צילום: טיים אאוט)

Bondi Beach Market

שוק צפוף, ולעתים גם חם, מלא ביפים וביפות של השכונה. מקום טוב לבגדים חדשים ממעצבים צעירים או לווינטג'. פתוח בימי ראשון 17:00-10:00.

כתובת: Bondi Beach Public School, corner of Campbell Parade & Warners Avenue, Bondi Beach

אתר: www.bondimarkets.com.au

Paddington Market

השוק הפופולרי של פדינגטון פועל מדי שבת (16:00-10:00). הרבה מעצבי אופנה התחילו פה את דרכם. יש פה גם תכשיטנים, אמני קרמיקה ומלאכות יד, אוכל מגוון ועוד.

כתובת: Paddington Uniting Church, 395 Oxford Street, at Newcombe Street, Paddington

אתר: www.paddingtonmarket.com.au

Paddington Market (צילום: טיים אאוט)
Paddington Market (צילום: טיים אאוט)

Paddy's

מבוך מקורה של דוכנים עמוסים במציאות. בגדים אסייתיים מוזרים, נעליים, תקליטורים, מוצרי אלקטרוניקה ופירות וירקות – כולם במחירי רצפה. פתוח בימי חמישי-ראשון 17:00-9:00.

כתובת: Market City, corner of Hay & Thomas Streets, Haymarket

אתר: www.paddysmarkets.com.au