סידני של הילדים

סידני היא עיר לילדים - ים, חול וקואלות לליטוף - מה עוד יכול ילד לבקש?

גן עדן לילדים (צילום: shutterstock)
גן עדן לילדים (צילום: shutterstock)

די קל להעסיק את הילדים בסידני. יש חופים, פארקים, אזורי משחק ופעילויות בשפע, ומזג האוויר אידאלי כדי להסתובב בחוץ. ברוב המקומות יש גם כרטיסי כניסה מוזלים למשפחות. הטיפ הכי טוב: ברגע שהילדים מתחילים להתלונן, קחו אותם לנסיעת מעבורת מעבר למפרץ, והם כבר ישתתקו.

אל תשכחו לחבוש לילדים כובעים ולמרוח עליהם קרם הגנה, בעיקר בחודשי הקיץ. בחוף, תוכלו לראות שרוב הילדים המקומיים לובשים כובעים בסגנון לגיון הזרים, כאלה עם כיסוי לצוואר ולכתפיים – סמכו עליהם שהם יודעים מה הם עושים.

למידע נוסף על שלל הפעילות לילדים גלשו לאתרים – www.au.timeout.com/sydney/kids;  www.sydneyschild.com.au

חופים

בעיר יש הרבה חופים נוחים לרחצה. חוף Bondi בדרך כלל צפוף והגלים חזקים מדי בשביל ילדים, אבל יש בריכה קטנה בחלק הצפוני ומרחבים לרולרבליידס. מדרום לבונדי, בחוף Bronte המוגן יש פארק גדול ובו מנגלים, גן משחקים ומסעדות נחמדות.

חוף Balmoral טוב לפיקניקים ויש בו גן משחקים ואזור רחצה תחום. ב-Manly יש פינות מתאימות לילדים, מסלולי הליכה ומקומות זולים לאכול. גם חוף Dee Why הוא אפשרות מצוינת, כי יש בו גן משחקים טוב ומבחר של מסעדות ידידותיות לילדים. צפונה משם, חוף Clareville הוא חוף מבודד, שבו המים רדודים בשביל במבוגרים אבל אידאליים עבור הילדים.

חופים רבים מתאימים לילדים במיוחד (צילום: טיים אאוט)
חופים רבים מתאימים לילדים במיוחד (צילום: טיים אאוט)

מוזיאונים

ב-Australian Museum יש שלדים של חיות, תצוגות אינטראקטיביות ואזורי משחק חווייתיים לילדים מתחת לגיל 6. בחופשות מבית הספר יש גם פעילויות מיוחדות לילדים. ב-Australian National Maritime Museum יש גן משחקים וספינות שאפשר לסייר בהן, וב-Powerhouse Museum יש צעצועים וגאדג'טים שמתאימים לילדים.

Sydney Children's Museum

מוזיאון מצוין למדע ולטכנולוגיה שיעסיק ילדים בני 10-5 ליום שלם. הדגש הוא על מעורבות ואינטראקציה במוצגים כמו אולפן טלוויזיה, כדור פלזמה, חדר אולטרה-סגול וקליידוסקופ ענק.

כתובת: Corner of Pitt & Walpole Streets, Merrylands

אתר: www.sydneykids.org

ילדים ימצאו עניין ב-Australian Museum (צילום: טיים אאוט)
ילדים ימצאו עניין ב-Australian Museum (צילום: טיים אאוט)

פארקים וגנים

Centennial Park הוא מקום נהדר לילדים אנרגטיים – הוא גדול, יפה ומלא פעילויות. אפשר לשכור אופניים, רולרבליידס ומכוניות פדלים בכניסה שמול Musgrave Avenue, ויש בית קפה ליד פינת הזאטוטים.

Darling Harbour הוא תיירותי, אבל מתאים לילדים בכל הגילים. ב-Tumbalong Park יש גן משחקים ענק שמוקף בבתי קפה, ואזור משחקי מים, סירות פדלים וקרוסלה – שלא לדבר על ה-Sydney Aquarium וה-IMAX.

ב-Entertainment Quarter יש גן משחקים גדול והרבה בתי קולנוע ומסעדות לילדים. בחורף פועלת שם זירת החלקה על קרח, ובני הנוער שבחבורה ישמחו להציץ באולפני ערוץ V.

האקווריום של סידני (צילום: טיים אאוט)
האקווריום של סידני (צילום: טיים אאוט)

חיות

חובבי כרישים בפרט ודגים בכלל יכולים להגיע ל-Sydney Aquarium שבמרכז העיר, ול-Oceanworld Manly. ב-Taronga Zoo יש תצוגות של חיות אקזוטיות, סיורים, מצגות ומשחקיית מים שילדים אוהבים (אבל כדאי להביא בגדים להחלפה). הדרך לגן החיות במעבורת וברכבל נהדרת גם היא.

מערבה מהעיר נמצא Featherdale Wildlife Park, שם ילדים יכולים להאכיל קנגורו ולהצטלם עם קואלה (כתובת: 217-229 Kildare Road, Doonside אתר: www.featherdale.com.au). עוד קואלות אפשר למצוא ב-Koala Park Sanctuary, שם אפשר לראות גם קנגורו, אמו, דינגו ועוד חיות מקומיות, ולהסתובב ביער הגשם העצום (כתובת: 84 Castle Hill road, West Pennant Hills אתר: www.koalaparksanctuary.com.au). ב-Royal Botanic Gardens שבמרכז העיר, יש מושבה של עטלפים, וילדים גם ייהנו לסייר ברכבת הגנים.

להצטלם עם קואלה ב-Featherdale Wildlife Park (צילום: shutterstock)
להצטלם עם קואלה ב-Featherdale Wildlife Park (צילום: shutterstock)