שדונים קטנים: עם הילדים בדבלין

היא לא נחשבת כיעד האולטימטיבי לטיול משפחתי, אבל דבלין מציעה לקטנים כמה חוויות לא רעות בכלל

לבלות עם הילדים במפרץ דבלין (צילום: shutterstock)
לבלות עם הילדים במפרץ דבלין (צילום: shutterstock)

אנשי דבלין הפכו בשנים האחרונות לידידותיים יותר כלפי ילדים. אף שלא יעברו את הכביש כדי לצבוט בלחיו הוורדרדה של הפעוט שלכם, הם כבר אינם מזדרזים להחביא מפניו כל פריט שביר. רבות מהמסעדות מקבלות משפחות בברכה, הפסטיבלים השונים שנערכים בעיר משתדלים להתמקד בבילוי המשפחתי, פארקים ירוקים ומזמינים הם הצד החזק של דבלין וחופיה (Balbriggan Beach, Sandycove הם החופים החוליים, בניגוד לאחרים המכוסים בחלוקי אבנים) תמיד יהיו ההימור הבטוח ביותר לבניית ארמונות חול, העפת עפיפונים ומשחקי כדור.

מוסף ה"Ticket" של העיתון "The Irish Times" המתפרסם בימי שישי, כמו גם המגזין המתפרסם בימי שבת ומוסף ה"Living & Leisure" של העיתון "The Sunday Independent" הם מקורות טובים לאירועי השבוע החד-פעמיים.

מרכז התיירות של דבלין מציע חוברת בשם "Family Fun in Dublin" לתוכניות ארוכות טווח ובאתר www.dublinks.com יש מידע רב על אודות פעילויות ילדים.

בחוף Sandycove (צילום: shutterstock)
בחוף Sandycove (צילום: shutterstock)

Ark Children's Cultural Centre

למרות הצהרת המשימה הרצינית שלה (כי "לכל הילדים, כאזרחים, יש זכויות תרבותיות זהות לאלה של המבוגרים"), התיבה היא, יותר מכל דבר אחר, כיף טהור. היא מביימת הפקות תיאטרון ותערוכות שנוצרו על ידי ילדים לילדים, גם בעת הפעלת תוכנית קבועה של סדנאות לילדים (כיצד לבנות כלי נגינה, מחזות, הפקות במה ועוד). כל האירועים מתקיימים במהלך היום ובחוץ, תוך כדי שימוש ברוב השירותים הפנטסטיים של המרכז: תיאטרון מקורה, אמפיתיאטרון חיצוני, סדנת עבודה ועוד.

כתובת: 11A Eustace Street

אתר:  http://ark.ie

Dublin Zoological Gardens

אחד מגני החיות העתיקים ביותר בעולם, שנוסד בשנת 1830, הוא ביתן של יותר מ-700 חיות בהן נמר השלג שנמצא בסכנת הכחדה, קופי אריות זהובים וקרנפים לבנים. שטחי הגן עצומים בגודלם ומחשבה רבה מוקדשת לילדים. תוכלו למצוא בו בין היתר גם פינת ליטופים, רכבת, אזורי פיקניק ומגרשי משחקים.

כתובת: Phoenix Park

אתר: www.dublinzoo.ie

פנדה אדומה בגן החיות (צילום: shutterstock)
פנדה אדומה בגן החיות (צילום: shutterstock)

Imaginosity

אם הגעתם לדבלין עם ילדים, זה המקום להביאם אליו! ה-Imaginosity הוא מוזיאון לילדים שיש בו כל מה שצריך כדי לגרום למוחות צעירים וסקרנים לתסוס עם רעיונות מקוריים. זהו בניין מואר, קליל וכיפי, מ'בריכת ההשתקפות' הנמצאת מתחתיו (המבנה עומד על עמודים) ועד לפסיפסים הצבעוניים על הגג. יש שטח תיאטרון למחזאים זוטרים, "מטפס" שנמתח על פני שתי קומות ומציע אינספור הזדמנויות לעירבול והתהפכויות ו"חברת בנייה" המציע לילדים הזדמנות לחגור עצמם עם ציוד פלסטיק, כובעים קשיחים ולבנות בניינים. הקטנטנים יכולים להצטרף לאזור ייעודי בו הפעילויות מתמקדות במיומנויות מוטוריות, חקר חושי וגירויי השפה. אין מה לומר, כל דבר במקום הזה, החל במזון בבית הקפה בקומה הראשונה ועד לשירותים, נעשה תוך חשיבה על הילדים.

כתובת: The Plaza, Beacon South Quarter, Sandyford, Dublin 18

אתר:   http://www.imaginosity.ie

Dublinia

אחד מהמוזיאונים הפופולריים ביותר לילדים המציע תצוגות אינטראקטיביות (גם אם בטכנולוגיה מיושנת משהו) של דבלין בימי הביניים.

כתובת: Christ Church, St Michael's Hill

אתר: www.dublinia.ie

Natural History Museum

מוזיאון ויקטוריאני מאובק וקסום המלא באווירת זמנים עברו. ויטרינות הזכוכית הישנות שלו עמוסות בשלדים, במאובנים ובחיות משומרות ומפוחלצות מכל רחבי העולם כמו גם בזנים מקומיים קדומים, ואף הוא מציע פעילויות אמנות מיוחדות לילדים.

כתובת: Merrion Street Upper

אתר: www.museum.ie