פריז: מאז ועד היום

ברוכים הבאים לעיר המתויירת ביותר בעולם, שכבר מאות שנים מציעה למבקרים בה קסם רומנטי מסתורי

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
29 באוקטובר 2013

ארמונות, מוזיאונים, גנים, קברטים, בתי קפה ומגדל מפורסם אחד – פריז מציעה מגוון מסחרר של אפשרויות ואטרקציות שבזכותן היא ראויה לתואר "עיר האורות".

ברוכים הבאים לעיר המתויירת ביותר בעולם – כל שנה מבקרים בפריז יותר מ-30 מיליון תיירים החוצים את השדרות והכיכרות רחבות הידיים, מתרווחים בגנים המוריקים, מבקרים בארמונות המפעימים ובמוזיאונים בעלי השם העולמי, יושבים בבתי הקפה הקסומים, שוטפים את העיניים בחנויות מותגי האופנה המובילים בעולם, ובקיצור – חווים את המיטב שהעיר המדהימה הזאת יכולה להציע.

התחדשות תרבותית ואורבנית מתרחשת בפריז בקצב מהיר; מרכזי מולטימדיה לאמנות נפתחים, מסעדות רבות מחליפות את הסגנון הקלאסי העתיק במשהו קצת פחות רשמי, סצנת האופנה חוצה את הגבולות בין בגדים, מוזיקה ועיצוב תעשייתי, ואפילו מגדל האייפל זכה לתוספת בגובה 123 קומות.

נוטרדאם על הסיין (צילום: shutterstock)
נוטרדאם על הסיין (צילום: shutterstock)

על פני השטח, המצב בפריז לא היה מעולם טוב יותר. היא השיבה לעצמה את מעמדה כמרכז אמנותי תוסס, מיליוני תיירים גודשים אותה בכל עונות השנה והפריזאים שוב חשים שהעיר שלהם היא מרכזו של העולם המתורבת. אבל מעמדה של צרפת בעולם, לנוכח חילוקי הדעות העמוקים עם ארצות הברית וסדרה אינסופית כמעט של שביתות ומשברים, מעיבים על החגיגה.

ולמרות כל זאת, פריז, ביתם של סארטר ודה בובואר, עדיין מציעה את הקסם המסורתי והרומנטי שבה – רובע מונמרטר הציורי עם המדרגות הסחרחרות והרחובות הצרים, פארק Jardin du Luxembourg היפהפה או Parc des Buttes-Chaumont המרהיב ובו מערכת צוקים ומערות שמקורן במחצבה ישנה. המראה הנשקף ממרומי הגג של Palais de Tokyo הוא מהיפים בעיר ובדיוק ממול, מעבר לגדת הסיין, ניצב מגדל אייפל במלוא הדרו, ולמרגלותיו הגשרים על הנהר. אכן, על יופייה ואופייה הייחודי של העיר, אין מי שיחלוק.